Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn 45 »

Misschien worden er nog een paar witte overgeplakt naar ComfortRRReis of ExpressRRReis.

En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Dan lijkt het me minder werk om die Scania's om te nummeren. :p
De serie 3100 is nog vrij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Lijn 45 schreef: ma 05 sep 2022, 17:13 Misschien worden er nog een paar witte overgeplakt naar ComfortRRReis of ExpressRRReis.

En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.
Ik ben heel nieuwsgierig naar die ExpressRRReis. Zullen dat lijnen zijn zoals de 200, 70, 140 en 148?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

201 zou ook een kanshebber zijn voor een "upgrade". Keolis had in het originele plan staan om de 148 en 140 samen te voegen als ComfortRRReis C4, we zullen zien of EBS dit zal doorzetten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Het zal mij niets verbazen als de ExpressRRReis een soort Qliner gaat worden. Ik ga er vanuit dat een deel van de huidige ComfortRRReis wordt herstickerd naar de ExpressRRReis. Ben benieuwd! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Selivio »

Hmmm, er kwam een render onder mijn neus van een Ebusco 3.0 in rrreis paars/blauw/groene kleuren(van kop tot kont met 3 haken over de ramen naar voren wijzend). Wellicht extra bussen voor de expresrrreis(of een hobbyprojectje van een privepersoon, dat kan ook)?
Grt. Stefan
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

De bestellingen voor het IJsselmondse deel zullen er ook wel aan zitten te komen.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Is er al iets bekend over het vervoerplan voor 2023?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Heb ik nog niks over langs zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BrengMe »

Het vervoerplan ligt momenteel ter advisering bij de ROCOV's, kan ik als lid van het ROCOV Overijssel melden.
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Da's niet gebruikelijk, maar je kunt natuurlijk altijd contact zoeken met de organisatie die jouw belangen in het ROCOV zou moeten vertegenwoordigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Ik vraag me dat wel vaker af. In de regio Arnhem-Nijmegen is het Vervoerplan vorig jaar in juli al opgesteld. Vervolgens gaf het ROCOV op 24 september advies en reageerde Breng daar op 5 oktober op. Het ROCOV heeft echter pas op 9 november de stukken gepubliceerd. Dan ben je te laat om nog iets te kunnen doen.

Voor de regio Veluwe was het al veel eerder. Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Het idee is dat het ROCOV de reiziger vertegenwoordigd. Dat ze hun advies later nog publiceren is puur ter inzage.
Ik heb geen onderschrift
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.

Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.

Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Het verschilt heel erg per regio.
In MRDH werden (voor Corona) de vervoerplannen openbaar gepubliceerd. Mensen die een reactie wilden geven, moesten dat echter bij hun eigen gemeente doen en dat was ook niet altijd simpel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42 Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
De provincie Utrecht laat zien dat iets dergelijks wel degelijk haalbaar is. Daar gieten ze het in een enquête over de grootste wijzigingen zodat je niet met allemaal verschillende reacties komt te zitten, maar ze kunt groeperen.
Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.
Het MKB zit bij mijn weten niet in het ROCOV, de normale reizigers worden daarnaast ook nog wel via Rover vertegenwoordigd.
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 14:06 Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.
Als je echt mee invloed wilt hebben dan kun je beter actief worden in een regionale Rover-afdeling bijvoorbeeld. Aan mensen die echt constructief mee kunnen denken is daar nooit een gebrek.

Hoewel dat ook geen garanties biedt: in Gelderland wordt wat minder makkelijk gedeeld binnen de organisaties in het ROCOV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.

Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.

Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.
Ik ben behoorlijk afhankelijk van een buslijn die als zeer zwak bekend staat. Dat is geen hobby, maar een behoorlijke invloed op je leven.

EBS had - nadat Qbuzz het bezwaar heeft ingetrokken - het vervoerplan gewoon moeten publiceren, desnoods met de opmerking dat reacties niet in behandeling worden genomen. Ook het ROCOV hoeft niet te reageren.

Op die manier geef je de burger de kans om bij belangenorganisaties, de politiek etc. zijn/haar zorgen kenbaar te maken. Het bewust niet publiceren van informatie om gezeur te voorkomen, is juist één van de hoofdoorzaken van afnemend vertrouwen.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn65 »

gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
In GD gebeurd het anders wel gewoon. Daar wordt normaal in mei het ontwerp vervoersplan gepubliceerd en daar mag iedereen reactie op geven. Dit jaar waren er 84 reacties.
Basislijn
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Maxim »

Vergeet niet dat er verschil is tussen het vervoerplan horend bij een aanbesteding, en een jaarlijks proces. Bij een aanbesteding ben je voor het overgrote deel gehouden aan wat je hebt aangeboden, wegwerkzaamheden ofzo daargelaten. Plus dat er soms ook heel praktische redenen zijn waarom nog niet gepubliceerd is, bijvoorbeeld omdat een bedrijf eerst nog het (nieuwe) personeel wil inlichten over de plannen voordat ze het uit de krant lezen ;)
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door JothamvW »

Maar ook voor het Breng-gebied en Achterhoek-Rivierenland is nog niks gepubliceerd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Statler Rail »

Philip schreef: vr 16 sep 2022, 16:31 Ik ben behoorlijk afhankelijk van een buslijn die als zeer zwak bekend staat. Dat is geen hobby, maar een behoorlijke invloed op je leven.
In de aanbesteding waren de lijnen al verdeeld in A-, B-, en C-lijnen, waarbij alleen de C-lijnen “zomaar” geschrapt konden worden. Maar dat waren maar een paar lijntjes, waar weinig mensen van afhankelijk zijn. Ben jij afhankelijk van zo’n C-lijn?
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Nee, de lijn staat als B in de lijst, maar vorig jaar wilden ze 'm nog opheffen. (Lijn 101). Overigens mogen ook de B-lijnen 's avonds en in het weekend blijkbaar geschrapt worden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door busfanNL »

Gaat EBS nog gebruik maken van onderaannemers in deze concessie? Lijkt mij wel toch, in iedergeval voor de scholierenlijnen. Zijn er al namen bekend wie de eventuele onderaannemer wordt in dit gebied?
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Nog een paar dagen geduld, dan komen verdere details voor dienstregeling 2023 naar buiten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten