Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑di 24 aug 2021, 15:47
Het wordt mij uit zowel het artikel als de onderliggende brief van Gedeputeerde Staten niet duidelijk of Keolis nu wel of niet is uitgesloten van de nieuwe concessie vanaf december 2022.
Keolis mag meedoen, maar provincie gaat op zoek naar uitsluitingsgronden voor vervoerders bij nieuwe busconcessie
Als in september de inschrijving voor de nieuwe busconcessie IJssel-Vecht start, mag Keolis meedoen. Maar, de provincie gaat voordat de inschrijvingen van partijen worden beoordeeld bekijken of er "uitsluitingscriteria zijn op grond waarvan een vervoerder wel of niet mee kan doen aan die aanbesteding." Dat zegt gedeputeerde Bert Boerman in reactie op de schadevergoeding van 2,9 miljoen euro die Keolis betaalt voor het plegen van fraude bij de vorige busconcessie IJssel-Vecht.
Boerman vind het ingewikkeld om aan te geven of een Keolis uitgesloten kan worden op basis van een boete die de vervoerder heeft gehad. "Waar we naar moeten kijken is of er uitsluitingscriteria zijn waarop een vervoerder niet mee mag doen in de beoordeling van de inschrijving zoals die gedaan is", herhaalt Boerman nog maar eens.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Miljoenendans om busvervoer barst los, inschrijven voor IJssel-Vecht kan (weer)
De nieuwe inschrijving voor de busconcessie IJssel-Vecht is van start. De concessie omvat het busvervoer in grote delen van Gelderland, Overijssel en Flevoland. Busvervoerders kunnen tot 14 december een gooi doen. De winnaar van de aanbesteding mag 13 jaar het vervoer in de drie provincies op zich nemen.
Met de aanbesteding is ruim 1 miljard euro gemoeid. Ook busvervoerder Keolis mag meedoen. Keolis kwam in opspraak omdat het bedrijf had gesjoemeld bij de vorige aanbestedingsprocedure. De Deventer busvervoerder won de aanbesteding maar moest die toen gelijk weer inleveren. In afwachting van een nieuwe procedure mocht de vervoerder nog wel een noodconcessie rijden. Die loopt december volgend jaar af. Concessiemanager René Nekkers van Keolis zei eerder dat het concern alles heeft gedaan om het vertrouwen te herstellen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dus lijn 590 blijft nu toch bij IJssel-Vecht horen zo te zien, dat was eerder nog niet het geval.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dat is waar ook... Heb ik weer volledig overheen gekeken omdat dat nu nog zo is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Interessant artikel over de recente problemen met de BYD bussen. De provincie maakt zich inmiddels ook zorgen over de kwaliteit van de bussen in het licht van de verplichte overname bij de nieuwe concessie.
Als ik de stukken goed lees, lijkt Deventer definitief bij IJssel-Vecht te blijven.
Opvallend is verder dat de parallelle lijnen 43 (Rijn-Waal) en 109 (IJ-V) tussen Eerbeek en Apeldoorn onder twee verschillende concessies gaan vallen. Volgens mij was het beter geweest wanneer de 109 onder dezelfde concessie als de 43 zou vallen...
Roeland schreef: ↑wo 15 sep 2021, 08:57
Als ik de stukken goed lees, lijkt Deventer definitief bij IJssel-Vecht te blijven.
Opvallend is verder dat de parallelle lijnen 43 (Rijn-Waal) en 109 (IJ-V) tussen Eerbeek en Apeldoorn onder twee verschillende concessies gaan vallen. Volgens mij was het beter geweest wanneer de 109 onder dezelfde concessie als de 43 zou vallen...
Gezien vanuit de stallingen is 109 makkelijker vanuit Apeldoorn te rijden en kan 43 vanuit Arnhem. Ede was ook nog mogelijk geweest voor de 109, maar dit scheelt weer matritten. Regio Oost heeft toch gelijke tarieven.
Ja, maar qua ontwikkelruimte zou het goed zijn als Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Doesburg (de lijnen 26, 43 en 109) onder dezelfde vervoerder en concessie vallen. Daar zou je mooi een ontbrekende schakel kunnen toevoegen (nl. combineren 26 en 109 tot één doorgaande lijn Apeldoorn - Doesburg ( - Doetinchem), naast de 43, en met behoud van de treinaansluitingen in Dieren.
Roeland schreef: ↑wo 15 sep 2021, 08:57
Als ik de stukken goed lees, lijkt Deventer definitief bij IJssel-Vecht te blijven.
Opvallend is verder dat de parallelle lijnen 43 (Rijn-Waal) en 109 (IJ-V) tussen Eerbeek en Apeldoorn onder twee verschillende concessies gaan vallen. Volgens mij was het beter geweest wanneer de 109 onder dezelfde concessie als de 43 zou vallen...
Gezien vanuit de stallingen is 109 makkelijker vanuit Apeldoorn te rijden en kan 43 vanuit Arnhem. Ede was ook nog mogelijk geweest voor de 109, maar dit scheelt weer matritten. Regio Oost heeft toch gelijke tarieven.
In eerdere plannen van Gelderland was het het idee dat lijn 43 alleen nog doordeweeks zou rijden tussen Arnhem en Dieren. Dan heb je niet zoveel aan een stalling Arnhem.
Over afdelingen en overheden die langs elkaar heen werken: er is al een tijd een door meerdere partijen erkend probleem op de Posbank en NP Veluwezoom betreffende parkeren en te veel bezoekers die met de auto komen. Dat is met name in het weekend een issue. Zover als ik weet is dat ook een probleem waar ze op het provinciehuis bekend mee zijn dan wel meedenken over oplossingen.
Ondertussen bedenken beleidsmakers in een andere gang of verdieping in het provinciehuis dat de enige buslijn die in het weekend langs de Posbank en Veluwezoom komt eigenlijk wel geschapt kan worden.
Dat noemen we in jargon ook wel (overmatig) silodenken, of het soms totale gebrek aan coordinatie en integrale visie op (de effecten) van beleid.
Ik heb een aantal berichten geplaatst naar een nieuw ideeën topic. Mochten er te weinig/te veel berichten zijn verplaatst hoor ik het graag. In dit topic graag alleen nieuwsitems en publicaties, ideeën mogen in het nieuwe topic.
Mijn vraag kwam voor uit het PvE. Er worden een aantal voorstellen voor wijzigingen daarin gedaan. (verificatie, bijlage 12 van PvE dat eerder is gedeeld.)
Heb ik in het PvE gemist dat die waardeloze verdeling in DRU is verdwenen? Ik zie het nu nergens meer staan.
Ah, dank voor je antwoord. Bij EU supplies is het niet mogelijk een deel van de documenten te downloaden, tenzij je officieel inschrijft met een bedrijf en interesse.
Ik krijg zojuist van een chauffeur te horen dat er drie inschrijvers zijn voor de nieuwe concessie. Te weten:
EBS
Keolis
Qbuzz
Opvallend. De eerste twee hadden bij de vorige concessie ingeschreven, de derde niet. En Connexxion en Arriva die de vorige keer een bod hebben gedaan hebben niet ingeschreven. De huidige vervoerders in Lelystad en IJsselmond gaan dus verdwijnen.
Wel mooi dat vervoerders het, ondanks dat er nog steeds een corona crisis is, weer zien zitten om in te schrijven op concessies en daarmee enigszins financieel risico te lopen.
Bartjk schreef: ↑wo 15 dec 2021, 13:27
Ik krijg zojuist van een chauffeur te horen dat er drie inschrijvers zijn voor de nieuwe concessie. Te weten:
EBS
Keolis
Qbuzz
Opvallend. De eerste twee hadden bij de vorige concessie ingeschreven, de derde niet. En Connexxion en Arriva die de vorige keer een bod hebben gedaan hebben niet ingeschreven. De huidige vervoerders in Lelystad en IJsselmond gaan dus verdwijnen.
Nu was de eerste versie van deze aanbesteding ook een nachtmerrie qua overgangen. Ik verwacht dat daarom veel afschrikking was.
Ik probeerde vanuit hobby het te doen, maar dan had je voor elk jaar een andere berekening nodig, inclusief koffiedik kijken voor IJsselmonde 5 jaar de toekomst in.
sirvinniei schreef: ↑wo 15 dec 2021, 14:21
Wel mooi dat vervoerders het, ondanks dat er nog steeds een corona crisis is, weer zien zitten om in te schrijven op concessies en daarmee enigszins financieel risico te lopen.
Daarom gaven de provincies ook een tegemoetkoming in de kosten om een bod te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik weet niet of 'van een chauffeur gehoord' de meest betrouwbare bron is. Wellicht komt er nog een persbericht met wie er daadwerkelijk hebben ingeschreven. Opvallend als Transdev/Connexxion er niet bij zit. Die waren de vorige keer tweede en zouden nu dus, als Keolis tijdens die aanbesteding al was uitgesloten, inmiddels twee jaar de reguliere concessie moeten hebben gereden. Een zittende vervoerder die niet inschrijft: opvallend, niet uniek. Wellicht te druk met Zaanstreek/Waterland waar er voor Connexxion meer op het spel staat.