Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Wat mij opvalt:
- Lijn 40 (Zwolle-Meppel) blijft een uursdienst > toch een halfuursdienst, aangevuld met lijn 640 in de spitsrichting een kwartiersdienst (4 ritten in de ochtend en 4 ritten in de middag).
- Lijn 7 Zwolle gaat in de spits om de 10 minuten en in de daluren om het kwartier rijden. (Om XX:18 + XX:19 & XX:48 + XX:49 2 bussen achter elkaar). Laatste rit vertrekt vanaf 17:54 vanaf halte stadion, nu rijdt vaak de laatste rit al om +/- 17:30.
- Lijn 167 (Zwolle-Lemelerveld) krijgt er een extra rit bij in de ochtend die begint in Dalfsen.
Laatst gewijzigd door flipje op zo 04 dec 2022, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Maxim »

Hainje schreef: wo 30 nov 2022, 22:35 Maxim zat toch op deze concessie?
Ja en nee, wel in een deel van de implementatie maar niet in de uitvoering. Veluwelijn-bundel is er een om goed de rijtijden van de gaan monitoren om te zien of de aansluitingen beter kunnen. Want schuiven in Apeldoorn betekent ook meteen wat voor Zwolle natuurlijk en dat is een ingewikkelde spagaat, zeker bij halfuurdiensten.

De vertrek- en aankomsttijden in de avond zijn inderdaad anders maar daarmee wordt het Programma van Eisen gevolgd. En niets is voor eeuwig, als er veel vraag is dan zal dat ongetwijfeld aangepast worden in de toekomst.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door jelmerrr »

Een minuut verschil op lijn 15 maakt toch nikz uit voor Zwolle? 15 gaat naar Twello dacht ik
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Maxim »

Ah excuus, verkeerd gelezen. Ik dacht dat het over de Veluwelijn-bundel ging. Even gekeken, zo te zien kan het niet straffeloos geschoven worden zonder dat omlopen omvallen: vaak gaat lijn 15 over in lijn 11, en dat past niet volgens de afgesproken randvoorwaarden als je een minuut later aan komt.

Desalniettemin wel een logisch opmerking om in gedachten te houden :Y
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Is de nieuwste opzet voor de Veluwelijn zo krap opgezet?
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Matt5154 »

ovVeluwe schreef: do 24 nov 2022, 17:40 Syntus Utrecht Setra 1642 rijdt trouwens meetritten voor EBS. De IVU boordcomputer is hier ook ingebouwd. De bus staat gestald in Vaassen.
Volgens een FB bron rijdt nu MAN wagen 6774 (ex HTM 1134) de test/meetritten. 1642 schijnt terug naar Syntus te zijn gegaan.

https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 6298720887
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Zou leuk zijn als die nog tijdelijk op lijndienst gaat rijden vanaf volgende week. Voor als er nog bussen omgebouwd moeten worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Maar als die Ebusco's pas volgend jaar komen, rijden die man's dan niet gewoon een jaar lang mee?In de andere EBS concessie worden ze niet zo veel gebruikt.En lijkt me dat die bussen wel echt nodig zijn, die ebusco bussen worden immers niet voor niks besteld.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

De Ebusco’s worden besteld omdat het gebied groter wordt eind 2023. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Nou, word dan wel een grote concessie zeg..
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Dat was al jaren zo gepland..
CamilleKreemers schreef: vr 02 dec 2022, 16:47 Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
De Ebusco's gaan rijden op lijnen zoals 201, 210 en vast ook wel een aantal in IJsselmond. De BYD's daarvan gaan doorschuiven naar de andere lijnen. Al weet ik niet of 31 bussen genoeg zijn voor IJsselmond.
De 24xx serie gaat overigens, zoals al bekend was, naar Lelystad.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn 45 »

CamilleKreemers schreef: vr 02 dec 2022, 16:47 Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
De Ebusco's zijn specifiek voor de snelRRReis, op de andere lijnen komen de BYD's.

Over snelRRReis gesproken, daarop komen tot volgend jaar BYD's te rijden. Krijgen deze een aangepaste huisstijl?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

In de brandguide van RRReis staat dat er überhaupt geen afwijkende huisstijl komt. De laatste render van de Ebusco toont ook de reguliere huisstijl. Het is wellicht puur speculatie, maar misschien wordt alleen het logo aangepast.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Las dat Achterhoek/Rivierenland geen RRReis word, nou gelukkig maar.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

IJssel-Vecht is geen kwart van het land. EBS krijgt Lelystad er volgend jaar hoe dan ook bij. Overigens is RRReis een merk die over heel Gelderland, Overijssel en Flevoland wordt uitgerold. Ook Achterhoek-Rivierenland (die ook nog een compleet andere vorm gaan krijgen).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat Transdev/Arriva oid niet een kwart van Nederland moeten hebben, maar ook dat wordt gewoon door de strot geduwd.

Als EBS een gunstiger bod neer kan leggen dan haar concurrenten, dan wint EBS de bijbehorende concessies en wens ik EBS veel succes met haar deel van Nederland.
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

iamthedutchdude schreef: vr 02 dec 2022, 17:23
ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat Transdev/Arriva oid niet een kwart van Nederland moeten hebben, maar ook dat wordt gewoon door de strot geduwd.

Als EBS een gunstiger bod neer kan leggen dan haar concurrenten, dan wint EBS de bijbehorende concessies en wens ik EBS veel succes met haar deel van Nederland.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo..
Maar ik hoop niet dat alle bussen in achterhoek-rivierenland/de Man's in Arnhem nijmegen en de bussen in ijsselmond dan vervangen worden.Deze zijn zo oud niet en elektrisch is ook niet alles.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

In 2030 rijdt er niet anders meer dan elektrisch, je kunt er maar beter aan gaan wennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Dat is ook zo natuurlijk.
Maar bijvoorbeeld met het gas waar de Breng bussen op rijden, is toch al heel schoon?De uitstoot is niet veel en het is bio gas en dus duurzaam.En zelfs schoner dan elektrisch las ik.
Alles elektrisch lijkt me ook onbetrouwbaar.
En zoals mijn forumnaam wellicht wel doet vermoeden vind ik het geluid van een gewone bus heerlijk klinken ;)
Vind het een beetje overdreven dat alles elektrisch moet zijn. er zijn meer goede alternatieven voor diesel.Een waterstof verbrandingmotor(zonder accucel, en ook niet elektrisch) is ook prima.Dan zouden de huidige dieselbussen omgebouwd kunnen worden naar waterstof.Zonder accu, het geluid blijft(dus veiliger voor medeweggenoten), en geen last meer van brandende Accus's
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Selivio »

Ook (bio)LNG is geen zero emissie bij de uitlaat, en gaat het ook niet meer worden vanaf 2030. Dan is in feite alleen nog accu of waterstof ern mogelijkheid.
Grt. Stefan
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Vind het allemaal wat overdreven.Lage emissie is ook goed.Ook dat enkel euro6 in sommige milieuzones mag, verschrikkelijk.Daar worden bedrijven gewoon me gesloopt.
En die stroom zal ook niet geheel schoon zijn.
Sowieso denk ik dat voor 2030 niet haalbaar is.
Het is beter om te zorgen dat in afrika enzo euro 5/6 bussen gaan rijden en schone diesel.Dáár is het echte probleem.Hier is het allemaal al heel schoon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Je mag natuurlijk altijd een mening hebben, maar de realiteit is toch anders.
Wat vind je er overigens van dat Arriva heel Friesland en Limburg en een heel groot deel van Noord-Brabant in handen heeft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Tom024 »

Zullen we ons in dit topic beperken tot de concessie IJssel-Vecht? Voor meningen en persoonlijke voorkeuren hebben we andere topics.
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Ok, sorry Tom.
Ik zal wel een los topic maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten