Milco schreef: ↑wo 13 apr 2022, 05:41
Ik zie lijn 316 toch echt gewoon altijd rijden met “Edam” op de lijnfilm als hij vertrekt uit Amsterdam…
Dan kijk je niet goed. Of je hebt een hele rijke fantasie en ziet alleen wat je wilt zien. Hebben meer mensen last van tegenwoordig.
sirvinniei schreef: ↑wo 13 apr 2022, 06:48
Snap niet zozeer wat ICT-problemen te maken hebben met binding met wat er op de werkvloer speelt.
Ik zal het proberen uit te leggen: dat heeft te maken met de wil om problemen op te lossen die al jarenlang voortduren en allang opgelost hadden kunnen zijn. Problemen waar het personeel al die jaren al mee kampt en die het personeel al jarenlang moet uitleggen/verdedigen naar de passagiers toe. Zie ook de reactie van Buzjevur, die wel snapt waar het over gaat als ik het over binding met de werkvloer heb. Maar ja, die is ook niet voor niks 'buzjevur'.
Buzjevur schreef: ↑wo 13 apr 2022, 07:00
Een chauffeur wil gewoon spullen krijgen om zijn werk te doen en niet stuklopen op ICT die mooi verkoopt bij de opdrachtgever maar in de praktijk alleen maar problemen geeft. Daar zit het gevoel van binding.
Kaartjes en een stempel in plaats van slechte printers en onleesbare kaartjes.
Koersrol in plaats van haperende displays.
Ouderwets en ook niet zaligmakend, maar in de praktijk een stuk minder "lastig".
Precies! Gelukkig iemand die het wel begrijpt
gkw1969 schreef: ↑wo 13 apr 2022, 08:06
Wat maakt het uit wat er voor op de bus staat, ze lezen het toch niet. En of het nou een digitale film is of een oude filmrol. Ik heb eens uur stadsdienst gereden in Almelo met Universiteit op de film voordat de eerste passagier mij zei dat er Universiteit op stond.
Stadsdienst in
Almelo is geen toeristenlijn in Waterland. De studenten zijn gewoontedieren, weten aan welke kant van de weg ze op de halte moeten staan en waar die bus heen gaat. De toeristen weten dat niet, raken in de war en hebben uitleg nodig. Elke toerist weer opnieuw, keer op keer, en het is bijzonder vermoeiend als je dat moet uitleggen aan een paar honderd toeristen per dienst
Die apparatuur moet gewoon werken en volgens mij zijn vervoerders dat ook verplicht volgens bestek, maar de opdrachtgevers hebben ook boter op het hoofd.
Meltrain schreef: ↑wo 13 apr 2022, 08:08
Tot nu toe zijn al mijn ervaringen met EBS positief verlopen, zowel in Haaglanden als Voorne-Putten als Waterland.
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een kaartje in de bus heb gekocht.
Dan zou ik dat maar eens een paar keer gaan doen, vooral in Waterland. Met de andere concessies heb ik geen ervaring, misschien hebben ze daar betere apparatuur of ICT-ers in dienst die hun werk wel verstaan