Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Dionysusnu »

Meltrain schreef: wo 27 mar 2024, 12:04 Waarom kan ik trouwens nergens een downloadbare lijnennetkaart van deze concessie vinden? :s
Op https://www.rrreis.nl/dienstregeling-bus staan ze per kleine regio. Op de pagina voor Lelystad staat ook een kaart voor het hele gebied Ijssel-Vecht. Of bedoel je een nieuwe versie incl deze wijzigingen van april?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

De kaart op die pagina is slechts een vrijwel onleesbare afbeelding.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een PDF, die je ook kunt inzoomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door AnderzamNL »

Ik heb op mijn computer precies dat staan, een PDF van de lijnennetkaart (niet-afgeschaald), die je ook kunt inzoomen.
De downloadlink was ooit op de WWWebsite te vinden, maar ik kan die nu ook niet meer vinden...
Een Google Drive-linkje (hopelijk werkt-ie):
https://drive.google.com/file/d/1T8doTP ... 4LYqDywDW/

Edit:
Na enig zoekwerk heb ik ook nog online het linkje gevonden (waar de website waarschijnlijk niet meer naartoe verwijst):
https://irp.cdn-website.com/e091f198/fi ... 024_v4.pdf
Laatst gewijzigd door AnderzamNL op wo 27 mar 2024, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Hans »

Top! Nooit gevonden!
Je google drive link werkt prima. Dank.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

AnderzamNL schreef: wo 27 mar 2024, 21:11 Ik heb op mijn computer precies dat staan, een PDF van de lijnennetkaart (niet-afgeschaald), die je ook kunt inzoomen.
De downloadlink was ooit op de WWWebsite te vinden, maar ik kan die nu ook niet meer vinden...
Een Google Drive-linkje (hopelijk werkt-ie):
https://drive.google.com/file/d/1T8doTP ... 4LYqDywDW/

Edit:
Na enig zoekwerk heb ik ook nog online het linkje gevonden (waar de website waarschijnlijk niet meer naartoe verwijst):
https://irp.cdn-website.com/e091f198/fi ... 024_v4.pdf
Hartelijk dank. :pos: Dat is precies wat ik zocht.
Ik snap niet dat deze link niet gewoon op de site van RRReis staat. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MichOV
Berichten: 350
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Mijn hemel wat een chaos bij EBS.. nog nooit zoveel bussen(maar liefst 7 of 8 stuks voor zover ik dat op een afstandje zag) op de buffer en ernaast op station Harderwijk zien staan los van de bussen die wel als in dienst zijnde op de haltes stonden. Rijden bijna allemaal niet door personeelstekort als je het mij vraagt had het beter geweest als Keolis ondanks alles de concessie had behouden?? Geen idee maar EBS is echt een zooitje.. teveel hooi op vork genomen?
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Het lijkt de afgelopen dagen/weken ook alleen maar erger te worden. Uitval van 33% tot 50% is inmiddels normaal in de Kop van Overijssel/Noordoostpolder. Dan kan EBS er leuk 8% afhalen per 14 april, maar dat is absoluut onvoldoende. Maar waar zijn alle chauffeurs in hemelsnaam gebleven? Zitten ze nog op de stalling Dronten en Emmeloord te wachten op hun eerste dienst ofzo _O-
MichOV
Berichten: 350
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Geen idee het is heel apart dit, blijkbaar zitten er een hoop in de ziektewet ofzo andere verklaring kan ik me nu niet bedenken.
gkw1969
Berichten: 1768
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

MichOV schreef: do 28 mar 2024, 16:24 Mijn hemel wat een chaos bij EBS.. nog nooit zoveel bussen(maar liefst 7 of 8 stuks voor zover ik dat op een afstandje zag) op de buffer en ernaast op station Harderwijk zien staan los van de bussen die wel als in dienst zijnde op de haltes stonden. Rijden bijna allemaal niet door personeelstekort als je het mij vraagt had het beter geweest als Keolis ondanks alles de concessie had behouden?? Geen idee maar EBS is echt een zooitje.. teveel hooi op vork genomen?
Verwacht jij dat Keolis wel voldoende personeel zou hebben? Ik denk het niet. Het ziekteverzuim wordt, bijvoorbeeld, voornamelijk veroorzaakt door het materiaal, dus die mensen waren bij Keolis ook ziek geweest
When you're tired of London, you're tired of life
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Door die geweldige aankoop van BYD-bussen door Keolis is dit hele gezeik begonnen. Het is een grote schande dat de provincie verplicht deze bussen heeft voorgeschreven.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Heel_Holland_Spot schreef: wo 27 mar 2024, 06:52 Lijn 301 wordt dus geknipt, worden het dan ook twee lijnnummers en zo ja, welke?
Blijven allebei 301, omdat het maar 'tijdelijk' zou zijn ..
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Globetrotter »

Waar gaan de 8-persoonsbussen overdag en in de avonduren vandaan gehaald worden? Wordt dit inhuur van Noot, bussen van Buurtrreis of iets anders?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 77 gaat door ons (Noot) vanuit Zwolle gereden worden. Lijn 11 in Kampen zal wel door een andere partij uitgevoerd gaan worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

gkw1969 schreef: do 28 mar 2024, 19:08
MichOV schreef: do 28 mar 2024, 16:24 Mijn hemel wat een chaos bij EBS.. nog nooit zoveel bussen(maar liefst 7 of 8 stuks voor zover ik dat op een afstandje zag) op de buffer en ernaast op station Harderwijk zien staan los van de bussen die wel als in dienst zijnde op de haltes stonden. Rijden bijna allemaal niet door personeelstekort als je het mij vraagt had het beter geweest als Keolis ondanks alles de concessie had behouden?? Geen idee maar EBS is echt een zooitje.. teveel hooi op vork genomen?
Verwacht jij dat Keolis wel voldoende personeel zou hebben? Ik denk het niet. Het ziekteverzuim wordt, bijvoorbeeld, voornamelijk veroorzaakt door het materiaal, dus die mensen waren bij Keolis ook ziek geweest
NintendoC schreef: do 28 mar 2024, 19:31 Door die geweldige aankoop van BYD-bussen door Keolis is dit hele gezeik begonnen. Het is een grote schande dat de provincie verplicht deze bussen heeft voorgeschreven.
Mag ik dan vrezen dat door aanhoudend hoog ziekteverzuim, personeelstekort, baggere bussen en niet goed doorpakken met een nooddienstregeling het de rest van het jaar ook slecht blijft in deze concessie?
Beul van de blindegeleidelijn
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

ovVeluwe schreef: do 28 mar 2024, 23:34 Lijn 77 gaat door ons (Noot) vanuit Zwolle gereden worden. Lijn 11 in Kampen zal wel door een andere partij uitgevoerd gaan worden.
Zetten jullie op lijn 77 zo'n ReserveerRRReis Civitas in dan? Vraag me af met welk materieel lijn 11 dan uitgevoerd gaat worden.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Is lijn 11 sinds de nieuwe route voering nou echt drukker geworden? Het is opvallend dat de andere stadslijn met een buurtbus wordt gereden terwijl deze veel beter aansluit op de treinen richting de randstad.
Ik heb geen onderschrift
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Je ziet sinds het gedoe met de uitval dat de buurtbus naar Zuid goed vol zit. Als ik in lijn 11 zit buiten de spits is het vaak een mannetje of 10-12 wat er in zit. Is momenteel lastig te vergelijken gezien de buurtbus vrijwel nooit uitvalt en idd altijd de treinen op Zuid haalt.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

NintendoC schreef: do 28 mar 2024, 19:31 Door die geweldige aankoop van BYD-bussen door Keolis is dit hele gezeik begonnen. Het is een grote schande dat de provincie verplicht deze bussen heeft voorgeschreven.
EBS wist waar ze aan begonnen. Ze hadden net als andere vervoerders de vrijheid om niet in te schrijven, maar wuifde de bij iedereen bekende BYD problemen zelfs weg.

Als klap op de vuurpijl moeten de nieuwe bussen bij EBUSCO vandaag komen. Dit bedrijf is er achtergekomen dat bussen bouwen iets anders is dan goedkope bussen uit China importeren…… Daarom wordt de productie in Nederland die nooit goed op gang is gekomen weer afgebouwd en worden de 3.0 bussen weer in China gebouwd. Ondertussen vliegt het geld eruit er komt er bijna niks binnen.
MichOV
Berichten: 350
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Benieuwd wie voor al die kosten opdraaien.. let me guess wij allemaal als burgers zijnde. :X
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

NintendoC schreef: vr 29 mar 2024, 09:03
ovVeluwe schreef: do 28 mar 2024, 23:34 Lijn 77 gaat door ons (Noot) vanuit Zwolle gereden worden. Lijn 11 in Kampen zal wel door een andere partij uitgevoerd gaan worden.
Zetten jullie op lijn 77 zo'n ReserveerRRReis Civitas in dan? Vraag me af met welk materieel lijn 11 dan uitgevoerd gaat worden.
Ja, maar er komt wel een extra bus bij voor ons. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een Noot busje. Deze zal een belaald dagdeel op zowel lijn 76 als 77 rijden (waarbij 76 op reservering is en 77 volgens dienstregeling rijdt). Dat komt omdat om 18:30 de 9328 in Zwolle moet beginnen met de stadsdienst. Rond 20:30 komt daar de 9329 bij die van lijn 76 afkomt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door dennistd »

MichOV schreef: do 28 mar 2024, 16:24 Mijn hemel wat een chaos bij EBS.. nog nooit zoveel bussen(maar liefst 7 of 8 stuks voor zover ik dat op een afstandje zag) op de buffer en ernaast op station Harderwijk zien staan los van de bussen die wel als in dienst zijnde op de haltes stonden. Rijden bijna allemaal niet door personeelstekort als je het mij vraagt had het beter geweest als Keolis ondanks alles de concessie had behouden?? Geen idee maar EBS is echt een zooitje.. teveel hooi op vork genomen?
Als het bij EBS net zo gaat als bij Arriva in Twente wordt er ook heel veel uitval veroorzaakt door andere uitval: bij Keolis was er overzicht en werd een chauffeur gebeld als zijn bus niet was waar hij/zij hem zou verwachten. Bij Arriva hoort hij niets, gaat na 10-15 minuten maar eens een keer bellen, staat vervolgens nog ongeveer net zo lang in de wacht en tadaa, de volgende rit vervalt ook weer terwijl de chauffeur er gewoon was. Zou er wat verder vooruit gekeken worden dan zou er heel wat uitval voorkomen worden. Maar blijkbaar is het laten uitvallen van bussen goedkoper dan extra mensen inzetten voor dit soort dingen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door DPDelft »

The Greyhound schreef: vr 29 mar 2024, 09:46
Als klap op de vuurpijl moeten de nieuwe bussen bij EBUSCO vandaag komen. Dit bedrijf is er achtergekomen dat bussen bouwen iets anders is dan goedkope bussen uit China importeren…… Daarom wordt de productie in Nederland die nooit goed op gang is gekomen weer afgebouwd en worden de 3.0 bussen weer in China gebouwd. Ondertussen vliegt het geld eruit er komt er bijna niks binnen.
Ik heb recent toch iets anders begrepen. Onderdelen die niet aangeleverd werden waardoor bussen net niet helemaal afgebouwd konden worden. Dat wordt overigens nu snel ingelopen.
TommyBoy
Berichten: 8
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door TommyBoy »

flipje schreef: do 28 mar 2024, 19:38
Heel_Holland_Spot schreef: wo 27 mar 2024, 06:52 Lijn 301 wordt dus geknipt, worden het dan ook twee lijnnummers en zo ja, welke?
Blijven allebei 301, omdat het maar 'tijdelijk' zou zijn ..
Ik hoop vooral dat van te voren duidelijk blijft welke ritten wel/niet rijden. Niet dat in de systemen nog steeds een doorkoppeling zit, waardoor de bus in Elburg als rijdend wordt weergegeven bij vertrek uit Dedemsvaart.

Daarnaast lijkt de OV-chipkaart apparatuur in de concessie IJssel-Vecht lzo nu en dan wat rare sprongen te maken. Apparatuur in de bus geeft altijd de goede halte aan, maar de geregistreerde halte op de ov-kaart wijkt hier eens in de zoveel tijd van af. Hieronder een klein voorbeeld. Dit gebeurd met enige regelmaat sinds 27-02-2024
Afbeelding

Daarnaast vielen mij een aantal rare bedragen op die ook door de klantenservice niet verklaard konden worden. Zie hieronder het voorbeeld. Beide reizen naar/van dezelfde halte, waarbij €2,36 de normale prijs is. Het vreemde bedrag is ook al een paar keer €20+ geweest.
Afbeelding
Leest mee, maar reageert zelden
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

DPDelft schreef: vr 29 mar 2024, 14:00
The Greyhound schreef: vr 29 mar 2024, 09:46
Als klap op de vuurpijl moeten de nieuwe bussen bij EBUSCO vandaag komen. Dit bedrijf is er achtergekomen dat bussen bouwen iets anders is dan goedkope bussen uit China importeren…… Daarom wordt de productie in Nederland die nooit goed op gang is gekomen weer afgebouwd en worden de 3.0 bussen weer in China gebouwd. Ondertussen vliegt het geld eruit er komt er bijna niks binnen.
Ik heb recent toch iets anders begrepen. Onderdelen die niet aangeleverd werden waardoor bussen net niet helemaal afgebouwd konden worden. Dat wordt overigens nu snel ingelopen.
Volgens mij zei EBS laatste bij de Provincie Flevoland dat ze december hadden gehoord van Ebusco. Is het jouw verwachting dat Ebusco nu alsnog op korte termijn gaat leveren?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door The Greyhound »

DPDelft schreef: vr 29 mar 2024, 14:00
The Greyhound schreef: vr 29 mar 2024, 09:46
Als klap op de vuurpijl moeten de nieuwe bussen bij EBUSCO vandaag komen. Dit bedrijf is er achtergekomen dat bussen bouwen iets anders is dan goedkope bussen uit China importeren…… Daarom wordt de productie in Nederland die nooit goed op gang is gekomen weer afgebouwd en worden de 3.0 bussen weer in China gebouwd. Ondertussen vliegt het geld eruit er komt er bijna niks binnen.
Ik heb recent toch iets anders begrepen. Onderdelen die niet aangeleverd werden waardoor bussen net niet helemaal afgebouwd konden worden. Dat wordt overigens nu snel ingelopen.
Het aantal personeelsleden in de fabriek in Deurne wordt verminderd, opmerkelijk voor een productielijn die je wilt opstarten.

Citaat uit Busnews:
As part of an adapted assembly strategy, we have already reduced our workforce,” the company says.

“The decision was also made to reduce our commercial activities outside of Europe.

“The results of these actions should start to become visible in the operational results as of the second quarter.”

This financial loss comes as Ebusco’s order book continues to grow from 1,474 to 1,719 at the end of last year.

To combat this, Ebusco has also announced it has switched to a new business model when it comes to manufacturing, with the latest Ebusco 3.0 model now being built in China.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 123 gasten