Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die klacht heb ik ingediend, ja. Aangezien RRReis sinds de concessiewissel echter consequent niet reageert* op mijn pogingen tot contact met de klantenservice, denk ik erover om maar eens een mail naar de provincie Gelderland te sturen, of naar een adviserende reizigersorganisatie (moet ik daarvoor bij het Locov zijn, of ergens anders?).
* Daarin ben ik ook niet de enige, op Twitter zie ik ook een hele resem hulpvragen die pas dagen of zelfs weken(!) later beantwoord worden, ook als het gaat om tijdskritische vragen.
* Daarin ben ik ook niet de enige, op Twitter zie ik ook een hele resem hulpvragen die pas dagen of zelfs weken(!) later beantwoord worden, ook als het gaat om tijdskritische vragen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik denk dat je beter bij https://www.rocovgelderland.nl/ kan zijn dan bij het Locov.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 03 feb 2023, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oja, oeps, de regionale versie heette natuurlijk Rocov. Dank!
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vervoerder EBS gaat mogelijk eerst met dieselbussen rijden
Het is nog niet duidelijk of de nieuwe busvervoerder van Flevoland gelijk met elektrische bussen gaat rijden. EBS zal vanaf december tot 2035 in grote delen van Flevoland het busvervoer verzorgen. Het plan was om op alle reguliere buslijnen elektrische voertuigen in te zetten, maar de energieaansluitingen om te laden zijn in Emmeloord en Lelystad mogelijk niet op tijd klaar.
bron en meer
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dan zullen vermoedelijk de Scania's tijdelijk doorschuiven naar Flevoland.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dit wordt veroorzaakt doordat er wel veel zonneparken worden aangelegd, maar dat al deze stroom terug gaat naar investeerders die het dan alleen gebruikt voor hun eigen klanten. Een landelijk dekkend netwerk is er niet, zoals dat wel met energiecentrales is. De overheid heeft dit ook aan de markt over gelaten en ja, zoals het een goede marktkoopman betaamd, dan wordt het verkocht aan de hoogste bieder ipv dat het gebruikt wordt waar het voor bedoeld is: verduurzaming.flipje schreef: ↑za 04 feb 2023, 20:17Vervoerder EBS gaat mogelijk eerst met dieselbussen rijden
Het is nog niet duidelijk of de nieuwe busvervoerder van Flevoland gelijk met elektrische bussen gaat rijden. EBS zal vanaf december tot 2035 in grote delen van Flevoland het busvervoer verzorgen. Het plan was om op alle reguliere buslijnen elektrische voertuigen in te zetten, maar de energieaansluitingen om te laden zijn in Emmeloord en Lelystad mogelijk niet op tijd klaar.
bron en meer
In Hardenberg ligt een zonnepark, heeft een bedrijf zonnepanelen laten plaatsen ter verduurzaming, nu wil het bedrijf 20 bedrijfsbusjes op stroom laten rijden en zegt de netbeheerder doodleuk dat er zelfs voor 20 bestelbusjes geen stroom meer is.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Juist een zonnepark moet geen probleem opleveren: die levert immers overdag stroom, terwijl een busstalling 's nachts stroom nodig heeft. Het kan zelfs voordelen opleveren, als voor het zonnepark dikkere kabels aangelegd zijn en je daar ook de busstalling op aan kunt sluiten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
@ovVeluwe Yup. Er zullen ook tijdelijk Scania's vanuit Waterland komen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik vraag me af of de bussen voor Zaanstreek-Waterland wel op tijd komen om de Scania's te vervangen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het originele plan zou ook zijn om de VDL's dit jaar al langzaam in te laten stromen. Volgens dat plan zouden de Scania's op tijd vrij kunnen komen. Maar ja, er is nog geen enkele Citea NG (noch Ebusco 3.0) geleverd...
Overigens lijkt het me logisch als stalling Emmeloord en Lelystad een nieuwe locatie krijgen, alleen waar is nog maar de vraag. Harderwijk lijkt me ook wat te klein voor de aankomende uitbreiding.
Overigens lijkt het me logisch als stalling Emmeloord en Lelystad een nieuwe locatie krijgen, alleen waar is nog maar de vraag. Harderwijk lijkt me ook wat te klein voor de aankomende uitbreiding.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens een opmerking op Busposities zou de 2119 nu het nummer 2719 hebben. De link die er bij staat werkt echter voor mij niet. Weet iemand hier of dit klopt en worden dan ook de andere BYD's hernummerd?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja klopt.
En er worden err 36 hernummerd, welke geen idee van.
En er worden err 36 hernummerd, welke geen idee van.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zullen wel de SnelRRReis wagens worden dan die de 27xx-nummering krijgen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De betreffende omgenummerde heeft inderdaad ook de SnelRRReis bestickering.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nu nog maar afwachten of ze dan ook daadwerkelijk op de SnelRRReis lijnen gaan rijden. Tot nu toe heb ik nog maar amper een SnelRRReis bus op een SnelRRReis lijn gezien, eerder op de stadsdienst.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik had niet het idee dat ze überhaupt gescheiden reden van hun seriegenoten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Behalve het nummertje verandert er verder ook niets; dus verwacht er ook maar niet te veel van.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er zullen 36 BYD wagens omgenummerd worden naar de 2700 serie. Het worden de 2701-2736.
Ik had laatst gehoord dat de 2009 vernummerd is naar 2702 en de 2011 naar de 2703. 2005 is wss ongenummerd naar de 2701.
Ik had laatst gehoord dat de 2009 vernummerd is naar 2702 en de 2011 naar de 2703. 2005 is wss ongenummerd naar de 2701.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op do 09 feb 2023, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
27xx zullen dan de SnelRRReis-wagens worden. Wist niet dat het er zoveel waren trouwens.
Ik dacht trouwens dat de 31 Ebusco's voor de SnelRRReis zouden worden. Dat lijkt mij niet voldoende, of worden straks de 27xx en de Ebusco's beide op SnelRRReis ingezet?
Ik dacht trouwens dat de 31 Ebusco's voor de SnelRRReis zouden worden. Dat lijkt mij niet voldoende, of worden straks de 27xx en de Ebusco's beide op SnelRRReis ingezet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De Ebusco's zijn in principe bedoeld voor een aantal snelRRReis lijnen. Waarschijnlijk aangevuld met BYD.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het enige voordeel is dus dat er een aaneengesloten nummering ontstaat voor de bussen die het snelRRReis-logo hebben en dus in principe op de 2xx-lijnen ingezet zullen worden?
Er zit dus ook geen logica in? Er ontstaan dus alleen nog maar meer gaten in de nummering.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De reisinformatie in de bussen werkt eindelijk. Gelukkig is de RRReis huisstijl nu wel toegepast (paars scherm met RRReis logo).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Inmiddels is nu bekend welke wagens omgenummerd zijn/zullen worden naar de 2700 serie. Het volgt als zo:
2701:Ex 2005
2702:Ex 2009
2703:Ex 2011
2704:Ex 2020
2705:Ex 2023
2706:Ex 2032
2707:Ex 2036
2708:Ex 2042
2709:Ex 2044
2710:Ex 2065
2711:Ex 2067
2712:Ex 2079
2713:Ex 2083
2714:Ex 2086
2715:Ex 2090
2716:Ex 2091
2717:Ex 2099
2718:Ex 2102
2719:Ex 2119
2720:Ex 2121
2721:Ex 2123
2722:Ex 2130
2723:Ex 2131
2724:Ex 2145
2725:Ex 2146
2726:Ex 2149
2727:Ex 2150
2728:Ex 2152
2729:Ex 2153
2730:Ex 2156
2731:Ex 2160
2732:Ex 2161
2733:Ex 2162
2734:Ex 2175
2735:Ex 2179
2736:Ex 2186
2701:Ex 2005
2702:Ex 2009
2703:Ex 2011
2704:Ex 2020
2705:Ex 2023
2706:Ex 2032
2707:Ex 2036
2708:Ex 2042
2709:Ex 2044
2710:Ex 2065
2711:Ex 2067
2712:Ex 2079
2713:Ex 2083
2714:Ex 2086
2715:Ex 2090
2716:Ex 2091
2717:Ex 2099
2718:Ex 2102
2719:Ex 2119
2720:Ex 2121
2721:Ex 2123
2722:Ex 2130
2723:Ex 2131
2724:Ex 2145
2725:Ex 2146
2726:Ex 2149
2727:Ex 2150
2728:Ex 2152
2729:Ex 2153
2730:Ex 2156
2731:Ex 2160
2732:Ex 2161
2733:Ex 2162
2734:Ex 2175
2735:Ex 2179
2736:Ex 2186
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Deel 3 van deze soap: ik heb na ruim twee weken eindelijk reactie van de RRReis-klantenservice. Ze bieden excuses aan, de chauffeur wordt aangesproken op zijn gedrag, en het belangrijkste:DDietzen schreef: ↑do 26 jan 2023, 23:22 De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt
Vervolgens kregen álle drieënhalf andere passagiers stuk voor stuk dezelfde uitbrander tegen zich aan, want allemaal zeiden ze dat ze niet gereserveerd hadden omdat op de site staat dat dat niet hoeft. Ik durf dus wel te stellen dat het niet aan mij lag.
Voorlopig ga ik waarschijnlijk niet meer met de bus omdat ik eindelijk weer een werkende fiets heb, maar het kriebelt stiekem toch wel om dit die chauffeur eens onder de neus te komen wrijven.RRReis-klantenservice schreef:(...) Verder is het zo dat bij vertrek vanaf station Apeldoorn niet vooraf gereserveerd hoeft te worden. (...)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten