Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Dat 105-205 doorgaand geboden werd is gewoon historie: vroeger was dat een doorgaande lijn 105. Die is ooit geknipt (om de omweg duidelijker te maken?) qua lijnnummer, maar altijd als doorgaande verbinding blijven rijden.
Alleen nu komen beide helften in verschillende concessies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

SuperGhost schreef: za 08 okt 2022, 18:29
MobilityGoesDutch schreef: za 08 okt 2022, 14:28
SuperGhost schreef: za 08 okt 2022, 13:28 Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer. :')
Er staat gewoon dat het één lijn 214 van Steenwijk naar Lelystad via Emmeloord wordt. Ik kan er weinig andere interpretaties aan geven, eerlijk gezegd.
Nou er staat "- 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord – Lelystad" en dus niet 214 Steenwijk - Lelystad of 214 steenwijk - Emmeloord - Lelystad, zoals wel staat bij andere gekoppelde lijnen. Dit maakt het lijken alsof het hier om 2 op papier aparte lijnen gaat.
Tussen de regels door lees ik dat pas op een later moment besloten is om de twee delen te koppelen. Er staat ook ergens dat het deel Emmeloord - Steenwijk op de lijnennetkaart nog het lijnnummer 213 heeft, maar dat het in werkelijkheid 214 wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Maxim »

Klopt :Y

Leuk om jullie reacties te lezen! :pos:
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom biedt EBS geen ritten 171 Vollenhove naar Blokzijl (aansluiting naar Steenwijk) om zo snel naar Leeuwarden te kunnen reizen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Maxim schreef: za 08 okt 2022, 23:50 Leuk om jullie reacties te lezen! :pos:
Heb jij dit geschreven?
Ik kon de humor en creatieve teksten erg waarderen. :D
(Voorbeeldje: "Lijn 161 is een echte ‘dakpanlijn’. Reizigers gaan nooit het hele stuk mee (behalve de schrijver van dit plan, want wát een mooie route is dat)," _O_ )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Maxim schreef: za 08 okt 2022, 23:50 Klopt :Y

Leuk om jullie reacties te lezen! :pos:
Ik zie dat je lijn 8 in Deventer helemaal weer via de rivierenwijk laat rijden? Zoals vroeger lijn 1? Of is dat een foutje op de tekening.
When you're tired of London, you're tired of life
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Maxim schreef: za 08 okt 2022, 23:50 Klopt :Y

Leuk om jullie reacties te lezen! :pos:
Inderdaad leuke teksten, maar vooral een fijn plan!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Ik vind het wel jammer dat de C voorloopletters weer verdwijnen. :(
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MetroRET »

En wat had dat voor een voordeel, eerder een vreemde eend in de bijt, althans voor Nedelandse begrippen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ArrivaBas »

Keolis is binnen Nederland de enige vervoerder die voorloopletters gebruikt voor lijnen die overdag rijden. Zelfs binnen Keolis kunnen niet alle bussen en systemen daarmee overweg, zodat deze lijnen dan deels overlappen met andere stadslijnen als die letter verdwijnt. Op station Zwolle kun je met een ontbrekende voorloopletter drie kanten op met een lijnnummer 1, te weten Stadshagen, Nunspeet en Dedemsvaart.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

De voorloopletter werkte bij Keolis vermoedelijk vooral goed om weinig klachten te krijgen. Het reactieformulier op de website gaf namelijk altijd een foutmelding bij het verzenden als je een lijn met voorloopletter geselecteerd had ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef: zo 09 okt 2022, 11:53
Maxim schreef: za 08 okt 2022, 23:50 Leuk om jullie reacties te lezen! :pos:
Heb jij dit geschreven?
Ik kon de humor en creatieve teksten erg waarderen. :D
(Voorbeeldje: "Lijn 161 is een echte ‘dakpanlijn’. Reizigers gaan nooit het hele stuk mee (behalve de schrijver van dit plan, want wát een mooie route is dat)," _O_ )
en de chauffeur dan? Ik kon de uitleg van sommige termen zoals dakpanlijn ook wel waarderen. Ik hoop dat EBS goed herstel heeft.

Ook het melden dat goede zaken niet hoeven te wijzigen was mooi. Sommige vervoerders blijven zaken jaarlijks aanpassen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

MetroRET schreef: zo 09 okt 2022, 14:37 En wat had dat voor een voordeel, eerder een vreemde eend in de bijt, althans voor Nedelandse begrippen.
Dan weet je precies over welk product je praat en is esthetisch verantwoord. 300 reeks is eigenlijk nietszeggend en wordt ook niet consequent in NL toegepast. Streeklijnen onder noemer R(egiobus), sneldiensten onder S(nelbus) en stadslijnen onder het lijnnummer C(itybus).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Suus »

Als er iets redelijk consistent in heel Nederland wordt toegepast, is het wel de 3xx-reeks voor “premiumlijnen”. Alleen Zuid-Holland die 4xx gebruikt voor R-NET en de C bij RRReis is een afwijking. Maar de lijnnummerdifferentiatie is eigenlijk ook wel op andere manieren mogelijk. Lage nummers voor stadslijnen, belangrijke lijnen met een 0 aan het einde. Ik zie voor letters vooral nut achter een lijnnummer, om een routevariant aan te duiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Voor routevarianten kan je gewoon de bestemming van een lijn aanpassen (eindpunt aanpassen of via toevoegen). Maar een aantal regio's gebruiken ook niet het 3xx nummer. Als ik dan naar bijvoorbeeld buurtbussen kijk dan is het nog een grotere rotzooi: 1xx, 2xx, 4xx, 5xx. Dan kan je beter consistent een B ervoor plakken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Dapper van EBS dat er in 2024 een andere verbinding met de 11 wordt aangeboden dan alleen richting het station. In dienstregeling 2023 worden de tijden richting station aangepast zodat er wordt aangesloten op de knoop; gaat dat ook met de ritten van lijn 1 in de avonduren en zondag gebeuren?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Bartjk »

Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door jjasloot »

Er zitten echt wel een aantal mooie ideeën in het plan. Wel vraag ik me af hoe de situatie in het weekend eruit gaat zien. Die is in het gebied nu best wel treurig
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Bartjk schreef: zo 09 okt 2022, 23:07 Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
Ik heb geen onderschrift
Petert87
Berichten: 36
Lid geworden op: di 05 feb 2019, 13:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Petert87 »

Bartjk schreef: zo 09 okt 2022, 23:07 Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.

Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

sirvinniei schreef: ma 10 okt 2022, 01:14
Bartjk schreef: zo 09 okt 2022, 23:07 Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
De Zwolse lijn 11 bedoelde ik inderdaad.
Beul van de blindegeleidelijn
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Petert87 schreef: ma 10 okt 2022, 05:50
Bartjk schreef: zo 09 okt 2022, 23:07 Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.

Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.
Ik heb geen onderschrift
Petert87
Berichten: 36
Lid geworden op: di 05 feb 2019, 13:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Petert87 »

sirvinniei schreef: ma 10 okt 2022, 10:29
Petert87 schreef: ma 10 okt 2022, 05:50
Bartjk schreef: zo 09 okt 2022, 23:07 Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad? :p
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.

Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.
Op het kaartje in het vervoersplan is het niet helemaal duidelijk te zien. Zijn deze kaarten ook in betere resolutie?
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Een mooi vervoerplan, vooral ook omdat er vanuit kansen gedacht wordt, i.p.v. schrappen / personeelstekort enz. Complimenten voor EBS!
Wat ik niet begrijp, is dat lijn 103 (Apeldoorn - Barneveld) wordt opgeheven, terwijl juist lijn 206 (Apeldoorn - Harderwijk) wordt geïntroduceerd. Is er dan veel minder vervoersvraag tussen Apeldoorn en Barneveld?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Reizigers vanuit Barneveld worden verwezen naar lijn 205 en 104, zodat ze kunnen overstappen in Wittenberg of Voorthuizen. Lijn 103 had daardoor volgens het vervoersplan geen echte meerwaarde meer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten