Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door waldo79 »

Nou ja, als chauffeurs niet loslippig zouden zijn hadden we een stuk minder te discussiëren hier.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ThatPCDude »

sneltram schreef: wo 15 dec 2021, 16:42 De Stentor bericht er inmiddels ook over zie ik:
https://www.destentor.nl/regio/deze-dri ... ~a8457c77/

Inderdaad de genoemde drie bedrijven. Opvallend.
Interessant dat Keolis het tóch nog probeert na het schandaal van de vorige concessie...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

De huidige directeur zegt dat na een krachtig herstelproces en volledige aanscherping van de gedragscode Keolis bewijst dat ze nooit meer zullen valsspelen. Daarnaast zijn er geen nieuwe bussen nodig in deze concessie, want alles wordt overgenomen door de nieuwe concessiehouder.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Ik dacht dat de buurtbussen vervangen zouden worden destijds?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

Volgens mij ook nog een hele vloot aan bussen in IJsselmond en Lelystad. :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Dat valt denk ik wel mee, aangezien regio Ede en de lijnen tussen Apeldoorn en Arnhem overgaan naar Rijn-Waal en de bussen worden doorgeschoven richting Flevoland. Enige verschil is dat Deventer niet meer wordt afgesplitst dus er zullen vast nog wel wat extra bussen nodig zijn daar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Statler Rail »

Het is niet zo dat de bussen van Veluwe-Zuid nu worden doorgeschoven naar IJsselmond. Veluwe-Zuid gaat wel uit de concessie IJssel-Vecht, maar ook daar moeten gewoon bussen blijven rijden hoor! :D

De inschrijver had enige ruimte ten aanzien van materieel:
Voor de Concessiehouder geldt bij aanvang van de Concessie een Overnameverplichting voor:
a. 259 BYD Zero-Emissievoertuigen (waarvan 25 optioneel) en 8 Mercedes-Benz Capacity L dieselbussen;
Het gaat dus om sowieso 234 BYD-bussen + eventueel nog 25 stuks.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lange_Dre »

Opvallend geen Connexxion/ Transdev of Arriva die meebieden. Zit daar nog een goede verklaring achter?
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Cas »

Voor EBS is dit wel een flink stuk groter dan hun andere concessies, lijkt me. Ben benieuwd wat ze er van maken, zeker in een concessie die al zo dichtgetimmerd zit.
請勿靠近車門
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door dennistd »

Lange_Dre schreef: wo 15 dec 2021, 23:28 Opvallend geen Connexxion/ Transdev of Arriva die meebieden. Zit daar nog een goede verklaring achter?
Misschien de overnameverplichting van de bussen? Al hebben beiden natuurlijk zelf ook BYD's.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door SuperGhost »

Lange_Dre schreef: wo 15 dec 2021, 23:28 Opvallend geen Connexxion/ Transdev of Arriva die meebieden. Zit daar nog een goede verklaring achter?
Onzekerheid i.v.m. coronacrisis?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door bartjemestrom »

Arriva heeft alle mogelijkheden onderzocht maar kon er geen passend bod bij uitbrengen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Statler Rail schreef: wo 15 dec 2021, 21:49 Het is niet zo dat de bussen van Veluwe-Zuid nu worden doorgeschoven naar IJsselmond. Veluwe-Zuid gaat wel uit de concessie IJssel-Vecht, maar ook daar moeten gewoon bussen blijven rijden hoor! :D
Alle BYDs bleven dus naar wat ik begreep in de concessie IJssel-Vecht rijden. Dat blijkt dus ook uit de overnameplicht, want als de vervoerder ervoor kiest om alle 259 bussen over te nemen dan blijft er voor Veluwe-Zuid niet veel elektrisch over. Daar zullen dan sowieso andere bussen voor moeten komen. De Mercedesen die rond Ede actief zijn zullen wel worden overgenomen door Hermes.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Opvallend dat Connexxion en Arriva, als zittende vervoerders in IJsselmond en Lelystad, geen bod doen.
Zouden ze het overnemen van de niet altijd optimaal functionerende BYD-bussen als een te groot risico zien? Of is het de corona-onzekerheid, waardoor ze geen bod doen?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door bartjemestrom »

Zoals ik eerder geschreven had, kon Arriva geen passend bod doen. Zal bij Connexxion hetzelfde zijn lijkt me.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Statler Rail schreef: wo 15 dec 2021, 21:49 Het is niet zo dat de bussen van Veluwe-Zuid nu worden doorgeschoven naar IJsselmond. Veluwe-Zuid gaat wel uit de concessie IJssel-Vecht, maar ook daar moeten gewoon bussen blijven rijden hoor! :D

......

Het gaat dus om sowieso 234 BYD-bussen + eventueel nog 25 stuks.
De provincies hebben de BYD-bussen overgenomen aan het begin van de noodconcessie, echter is er afgesproken dat 10% van de vloot (25 stuks) 'eigendom' blijft van Keolis. Wat er met Veluwe-Zuid gaat gebeuren is nog niet bekend, maar de BYD bussen inclusief bijbehorende infra gaan mee met de nieuwe concessie van IJssel-Vecht. Er zouden nog tussen de 40 á 60 bussen bij moeten komen voor de nieuwe concessie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Op een of andere manier gun ik EBS deze concessie, een vrij nieuwe speler in de Nederlands ov-wereld die van mij wel wat mag groeien.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

Cas schreef: wo 15 dec 2021, 23:47 Voor EBS is dit wel een flink stuk groter dan hun andere concessies, lijkt me. Ben benieuwd wat ze er van maken, zeker in een concessie die al zo dichtgetimmerd zit.
In theorie zou een dichtgetimmerde concessie misschien wel juist goed werken voor EBS, uiteindelijk concurreer je dan namelijk vooral op efficiënte overhead, ik heb sommige forumleden destijds zien zeggen dat dat met de MRDH-concessies ook wel eens doorslaggevend zou kunnen zijn geweest,
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Suus »

Ik acht EBS zeker kansrijk. Een aantal omstandigheden, zoals de diepte-investering in materieel zijn grotendeels verdwenen, net zoals bij de MRDH-concessies waar de MRDH garant stond voor de financiering van het wagenpark. Dan komt het vooral neer op overhead, en ik durf wel te stellen dat EBS de slankste organisatie in het Nederlandse OV is. Het hoofdkantoor zit in de stalling in Purmerend, de verkeersleiding in de stalling in Zoetermeer.

Bij de vorige aanbesteding werd het bod van EBS beter beoordeeld dan dat van Arriva, die nu niet meedoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door busfanNL »

Ik heb wel ervaringen met EBS omdat ik via een onderaannemer lijndiensten heb uitgevoerd voor hun en ik kan melden dat zij ook voor personeel erg goed zijn. Dus ik gun het EBS zeker, ze zijn creatief met het lijnennet, doen hun best voor reiziger en personeel, en zoals er staat ze hebben verkeersleiding en hoofdkantoor in de stallingen zitten. Het is een bedrijf dat mensen op de werkvloer maar ook de reiziger ziet. Ik hoop echt dat EBS deze concessie winnen mag. *O*
Laatst gewijzigd door busfanNL op vr 17 dec 2021, 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door DrechtBlub »

Helemaal mee eens.
Ik blub in het Drecht.
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Hier sluit ik mij bij aan, de huidige chauffeurs van Keolis verdienen beter behandelt te worden dan Keolis doet als ik sommige chauffeurs in de bus over hun huidige werkgever hoor praten.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Tom98 »

En dan te bedenken dat wij in de kantine van collega's bij andere bedrijven horen dat zij het nóg slechter hebben, dus eigenlijk hebben wij de minst slechte werkgever als je het vergelijkt met de rest. Althans, in Utrecht is dat het geval. En bij Syntus Utrecht hebben we het al aanzienlijk slechter dan bij bijvoorbeeld Twente, dus onderaan de streep kan je denk ik het beste toch Syntus hebben. Al kan er ook bij ons natuurlijk erg veel beter.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ik denk dat elk bedrijf zijn voor en tegens heeft in de verschillende opzichten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Keolis is heel goed voor haar werknemers, echter komen er te vaak overmacht situaties voor, ook al hadden die voorkomen kunnen worden. Ik ben wel van mening dat Keolis nog een kans verdient in deze concessie.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten