Pagina 56 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 11:52
door Roeland
Dan heb je meer aan een slimme afschaling: een dienstregeling met lagere frequenties maar met betere treinaansluitingen: dat de bussen 's ochtends rond .10/.40 op station Zwolle aankomen, en 's middags rond .20/.50 van het station vertrekken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 11:59
door VIRM
Je ziet op dit moment al best wel wat bussen die rond de knoop aankomen en vertrekken van het busstation van Zwolle.
Je kunt al wat besparen door stadslijn 11 in Zwolle af te schaffen, en iets creatiefs met lijn 1 te doen naar Breekamp.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 12:19
door Roeland
Je zou lijn 1 vanaf halte Fioringras een lusroute kunnen geven via de Stadshagenallee naar halte Bonkenhavestraat, en vandaar weer de reguliere route naar Centrum en Station laten rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 12:22
door Roeland
Wordt er trouwens een beetje gebruik gemaakt van de doorgaande route van de lijnen 2, 4, 10 en 13 tussen de wijken Holtenbroek en AA-landen? Of rijden die bussen rond halte de Zoom grotendeels leeg?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 20:19
door flipje
Roeland schreef: wo 24 jan 2024, 12:19 Je zou lijn 1 vanaf halte Fioringras een lusroute kunnen geven via de Stadshagenallee naar halte Bonkenhavestraat, en vandaar weer de reguliere route naar Centrum en Station laten rijden?
Maar dan sla je halte Nijenhuislaan over (halte naast een verzorgings- verpleegtehuis), waar aardig gebruikt van wordt gemaakt door bewoners en bezoekers. De kortste klap is om bepaalde ritten van lijn 1 vanaf Station Stadshagen het rondje Breecamp te laten maken en dan vanaf station Stadshagen de route weer op te pakken van lijn 1.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 08:47
door Roeland
De halte Nijenhuislaan bedien je dan in één richting (alleen richting centrum/station), want je rijdt daar dan als ringlijn. Deze lus kan voor lijn 1 zonder extra materieelinzet worden gereden.
De door jou voorgestelde lus via station Stadshagen naar Breecamp vereist volgens mij wel een extra omloop op lijn 1.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 09:23
door Milco
Het klinkt wel leuk en aardig om hele routes om te gaan gooien, maar volgens mij kost dat juist meer mankracht. Volgens mij is de kortste klap het tijdelijk rijden van de vakantiedienst aangevuld met de reguliere scholierenlijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 14:53
door berend31
Het zal vast de kortste klap zijn, maar wel een waardeloze klap.

Lijn 217 wordt dan weer opgeheven, en mag ik weer met de omslachtige slome lijn 301. Geen zin in!

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 15:45
door NintendoC
Iemand enig idee waarom de 9313 bij Autogarage Pauw in Kampen staat? Staat al een week aan de straat geparkeerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 16:09
door ovVeluwe
Dan zal de bus wel een motorisch defect hebben. Pouw is een onderhoudspartner voor die busjes, ook in Apeldoorn en Zwolle. EBS is inmiddels ook begonnen met eigen onderhoud aan de kleinere busjes in de nieuwe garage in Harderwijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 20:39
door Etienne
Verklaart dus ook waarom op lijn 513 in Harderwijk vandaag een Mercedes Vito, met alleen maar een papiertje achter de voorruit, reed.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 22:56
door ovVeluwe
Inmiddels heeft EBS al 3 Vito's gehuurd van Noot omdat er een flink tekort is aan werkende busjes. Volgens een recent artikel zijn er nog 5 besteld. Hopelijk gaat dat om een daadwerkelijke nieuwe bestelling en niet de 5 die een tijdje geleden voor de polder zijn geleverd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 07:16
door Philip
De rituitval lijkt alleen maar groter te worden. Vanmiddag in de middagspits 2,5 uur geen bus tussen Harderwijk en Barneveld. Deze lijn wordt duidelijk gereden vanuit Flevoland, op de Veluwe is de rituitval minder.

Twee weken geleden kon ik in de bus meeluisteren met een chauffeur die de BYD's zo zat was dat hij bij Veiligheid en Service had gesolliciteerd.

Er moet heel gauw een aangepaste dienstregeling komen. Dat betekent minder kosten voor EBS, dus het kilometertarief kan dan omlaag, lijkt mij.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 08:11
door Etienne
Schijnt vanaf 12 april een afgeschaalde dienstregeling te komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 16:58
door Gartlin9
Dan pas

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 19:39
door meneerh2o
De dienstverlening van EBS is op alle fronten belabberd.

In Zeewolde geldt voor de 216 en 144 een omleiding wegens wegwerkzaamheden.
Omdat de werkzaamheden niet doorgingen is EBS in eerste instantie langs de opgeheven haltes blijven rijden. De reizigers werden uiteraard wèl naar de vervangende haltes verwezen en stonden dus te wachten op een bus die daar niet kwam. De omleiding stond ook niet op de rrreis website. Maar volgens de klantenservice van EBS moet je maar op de website van de gemeente kijken.

Uiteindelijk zijn beide zaken opgelost (als je maar niet stopt met klagen dan doen ze het wel een keer). Maar voor lijn 625 ontbreekt de juiste informatie nog steeds. Die rijdt volgens de haltevertrekstaat overigens met rolstoeltoegankelijk materieel. In werkelijkheid rijdt deze standaard met een touringcar, soms zelfs een dubbeldekker.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 21:04
door NintendoC
Versobering begint uit te lekken: https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... en-snijden

Iemand die hier het document wil delen? :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 21:20
door Milco
Ik heb liever een dienstregeling met minder ritten maar meer zekerheid dan en dienstregeling met veel uitval.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 21:31
door regenmaker
Zijn vooral de extra ritten die EBS heeft aangeboden bij de start van de concessie als ik zo lees.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 06:23
door NintendoC
Ik lees online dat de 215 eruit gaat, maar hoe zit het met de avondritten van bijvoorbeeld de 11 en de 74? Overijsselse deel is online niks over te vinden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 09:20
door gkw1969
Ik had het veel meer in de frequentie gezocht en mogelijk overlappende lijndelen, zoals de keuze van lijn 11 en 13 in Lelystad. Waarom dan vervolgens de 207 op te knippen snap ik niet. Laat die gewoon doorrijden en op het moment dat de 207 1x per uur rijdt er een extra 207 in te gooien vanaf Lelystad Centrum.
Je moet natuurlijk op streeklijnen minimaal 1x per uur en op stadslijnen minimaal 2x per uur een bus laten rijden. En als je dat doet en je kijkt naar routes en alternatieven, dan denk ik dat je al een flinke besparing kunt maken met een goed uitgebalanceerd dienstenpakket die voor het personeel nog interessant kan blijven. Door het knippen en opheffen van lijnen loop je veel meer risico om pendeldienstjes te krijgen dat je 3 of 4 keer achter elkaar het zelfde rondje rijdt (dat zien wij nu in het weekend in Arnhem ook gebeuren door het tijdelijk knippen van lijn 1. Vooral op zondag hoeft dat niet omdat lijn 3 deels 2x per uur en deels 4x per uur rijdt)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 feb 2024, 08:22
door VIRM
Milco schreef: zo 04 feb 2024, 21:20 Ik heb liever een dienstregeling met minder ritten maar meer zekerheid dan en dienstregeling met veel uitval.
Daar heb je inderdaad veel meer aan. Sinds december met bijbehorende uitbreiding van het concessiegebied is de uitval weer toegenomen, terwijl het daarvoor de goede kant op leek te gaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 feb 2024, 13:22
door flipje
De informatie over de nieuwe dienstregeling druppelt langzamerhand door naar de werkvloer. 1 ding is duidelijk er gaat een hoop veranderen per 14 april. Het is niet alleen maar schrappen van bussen, maar ook doorkoppelen van lijnen aan elkaar. Op die manier kunnen er chauffeurs en bussen uitgespaard worden. Want behalve een chauffeurstekort is er ook een bussen tekort in IJssel-Vecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 feb 2024, 13:30
door Milco
Kan ik er vanuit gaan dat het bussentekort tijdelijk is (wellicht bussen aan de kant door defecten o.i.d.)? Met zo veel BYD’s en 40 VDL’s die uiteindelijk vervangen worden door 31 Ebusco’s (en een gerucht van 10 e-VDL’s, maar dat terzijde) zou ik geen bussentekort verwachten als alles rijvaardig is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 feb 2024, 14:27
door VIRM
Wanneer worden de wijzigingen bekend gemaakt?