Pagina 59 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 18:35
door NintendoC
Voor wie altijd al eens midden in de nacht in een Buurtbus heeft willen zetten krijgt zijn kans. Tijdens Sail Kampen (paasweekend) rijdt buurtbus 510 tot 00:48, ook op 1e en 2e paasdag is er dienstregeling: https://visitkampen.nl/sailkampen/praktische-vragen _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 18 mar 2024, 13:49
door VIRM
Ouch, ik zag gisteravond achtereenvolgens een 13, 4 en 13 richting Aa-landen op Zwolle uitvallen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 18 mar 2024, 19:03
door meneerh2o
Milco schreef: do 07 mar 2024, 09:23 Bij andere vervoerders worden omleidingen ook wel eens foutief ingevoerd hoor, met missende lijnen of worden juist lijnen genoemd die op het moment van de omleiding in zijn geheel niet rijden... ;)
Dat weet ik, maar ik heb het tot nu toe nog niet zo dramatisch slecht ervaren als hier. Alhoewel Keolis slechts op kleine achterstand volgt...
De tijdelijke haltes zijn inmiddels voorzien van geprinte informatie, waarop de 625 uiteraard ontbreekt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 18 mar 2024, 19:22
door Milco
Lijn 625 is natuurlijk ook een specifieke scholierenlijn met slechts enkele ritten per dag. Mogelijk is die lijn wat minder belangrijk dan de reguliere lijnen en is de informatie op een andere manier gedeeld, bijvoorbeeld met de school in Amersfoort waar hij naartoe rijdt?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 16:40
door marcel.nl
Ik zal het vast gemist hebben, maar op welk materiaal is het wachten nu? Er rijden allemaal oude citeas van Twents enzo. Wat is er in bestelling door EBS voor RRREIS in Flevoland en Lelystad en wellicht verder?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 16:46
door Milco
Het is wachten op een serie Ebusco’s.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 17:37
door marcel.nl
Ah okay, dankje. Hoeveel stuks? En is dat het enige type of komen er meer merken / types?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 18:17
door Herjanuitoverijssel
31 stuks, enkel ebusco 3.0 13,5 meter

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 18:20
door Stan_Bronstring
Klopt. Daarnaast schijnen de gelede elektrische Citea's die nu in zaanstreek-Waterland rijden, ook jullie kant op te komen, wanneer daar al het nieuwe materieel is geleverd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 18:26
door Herjanuitoverijssel
Dat schijnt idd ja

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 19:13
door ovVeluwe
Tot nu toe is dat een gerucht (al hoop ik het van harte). Bij navraag van enkele MER's is het nog niet meer dan dat, want zij weten nog nergens van en het staat ook niet op de lijsten van verwachte vloot per stalling.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 20:13
door Etienne
Vanaf 28 maart is de nieuwe dienstregeling voor 14 april te vinden op de website van RRReis volgens X.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 mar 2024, 00:58
door ovVeluwe
Intern is er ook nog weinig bekend gemaakt. Wel dat lijn 14 gaat vervallen in Zwolle (lijn 6 of 8 zou dat stuk overnemen gaan de geruchten) en lijn 77 Emmeloord-Lemmer gaat met 8 persoonsbusjes gereden worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 08:00
door VIRM
Etienne schreef: za 23 mar 2024, 20:13 Vanaf 28 maart is de nieuwe dienstregeling voor 14 april te vinden op de website van RRReis volgens X.
Ik ben benieuwd. En ik hoop dat ze de aangepast dienstregeling even wat breder communiceren dan alleen via Twitter.
Dat het nodig is zie ik wel eens in de middagspits op station Zwolle: op sommige dagen regent het uitgevallen ritten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 26 mar 2024, 23:51
door flipje
In hoofdlijnen de wijzigingen per 14 april:

Regio Zuidelijk Flevoland
- SnelRRReis 216 Harderwijk – Almere Stad: tussen 9 en 12 uur naar uurdienst
- Lijn 142 Harderwijk – Zeewolde – Nijkerk – Amersfoort Vathorst: op werkdagen in avonduren vervangen door lijn 144

Regio Oostelijk Flevoland
- Het traject Harderwijk – Lelystad-Station – Batavia Stad worden twee afzonderlijke lijnen:
SnelRRReis 207 van Lelystad-Station naar Harderwijk;
Lijn 3 van Lelystad-Station naar Batavia Stad, als onderdeel van de stadsdienst.
- Lijn 147 Dronten – Harderwijk – Barneveld; op Harderwijk station worden de lijnen opgesplitst in lijn 147 en lijn 114. Lijn 147 zal beter aansluiten op de trein in Dronten en Harderwijk

Regio Noordoostpolder
- SnelRRReis 215 Kampen – Urk vervalt
- SnelRRReis 218 Urk – Lelystad zal beter aansluiten op de vertrektijden van de trein

Regio Kampen en Kop van Overijssel
- Lijn 171 Blokzijl – Zwolle en lijn 174 Zwolle – Genemuiden; Minder ritten in de daluren

Corridor Zwolle - Apeldoorn

- SnelRRReis 201 en SnelRRReis 210: minder ritten in de ochtendspits en in de daluren

Regio Veluwe-West
- Lijn 111 Nunspeet – Harderwijk: op zaterdag als reserveerRRReis.
-Stadsdienst Harderwijk, lijn 1: word een uurdienst met een gewijzigde route in het centrum

Regio Salland en Deventer
- Verschillende lijnen van stadsdienst Deventer zullen minder vaak rijden.
- Lijn 165 Raalte – Deventer: In de avond wordt het een uurdienst. (Vanaf 19:09)

Regio’s Noordoost-Overijssel en Noord-Veluwe
- Lijn 129 Dedemsvaart – Coevorden: tijdens de spits minder ritten tussen Slagharen en Coevorden
- ComfortRRReis lijn 301 Nunspeet – Zwolle – Dedemsvaart: Per 14 april knippen we lijn 301 in een lijn van Nunspeet naar Zwolle, en een lijn van Dedemsvaart naar Zwolle. In de middag rijden er minder ritten.
- Lijn 199 Elburg – Zwolle: Nieuwe route door Wezep vanwege werkzaamheden op het bedrijventerrein H20.

Apeldoorn:
- Verschillende lijnen van stadsdienst Apeldoorn zullen minder vaak rijden.

Zwolle:
- Stadsdienst Lijn 1 station – Stadshagen: op zaterdag een halfuursdienst
- Stadsdienst Lijn 14 vervalt. Deze wordt vervangen door lijn 6

Stadsdienst Lelystad
- Verschillende lijnen van stadsdienst Lelystad zullen minder vaak rijden.
- Lijn 11 en lijn 13 komen te vervallen.
- Tussen station Lelystad en Batavia Stad gaat lijn 3 rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 03:01
door CamilleKreemers
Dus de uitbreidingen gaan weg?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 06:52
door Heel_Holland_Spot
Lijn 301 wordt dus geknipt, worden het dan ook twee lijnnummers en zo ja, welke?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 07:36
door VIRM
Ik neem aan dat lijn 1 dan een zondagsdienstregeling gaat rijden? Anders sluit je de hele dag door aan het begin of einde van een slag niet aan op de knoop in Zwolle. Ook bijzonder dat de Zwolse lijn 11 gewoon blijft doorrijden...

En bespaar je hier nu dusdanig veel diensten mee om de dienstregeling betrouwbaarder uit te kunnen voeren? Ik zie de laatste tijd in de middagspits op station Zwolle het soms uitval regenen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 08:02
door regenmaker
Ik zie dat vooral Zwolle gespaard wordt vergeleken met de andere steden. In Apeldoorn viel de uitval wel mee maar wordt toch behoorlijk geschaafd. Wellicht dat die chauffeurs meer rondjes in Zwolle en omgeving gaan rijden.

Ik moet wel zeggen dat ik de wijzigingen in Apeldoorn sowieso beter vind matchen met de vraag op sommige verbindingen. Zoals lijn 15 naar Twello is echt een zwakke lijn en heeft vergeleken met andere stadsdienstlijnen veel DRU.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 08:40
door DDietzen
flipje schreef: di 26 mar 2024, 23:51 In hoofdlijnen de wijzigingen per 14 april:

Corridor Zwolle - Apeldoorn
- SnelRRReis 201 en SnelRRReis 210: minder ritten in de ochtendspits en in de daluren
Pietsje verwarrend dat dit op de RRReisSSSite niet op de pagina 'Regio Apeldoorn' staat, maar enkel onder 'Regio Zwolle/Deventer'. Ik vond het al zo raar dat ik bij lijn 210 las "De dienstregeling van en naar Epe wordt verbeterd" _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 09:43
door VIRM
Hemeltjelief, op de pagina van het nieuwsbericht van rrreis.nl en de pagina met de wijzigingen waar je naar kunt doorklikken lopen twee data door elkaar: de nieuwe dienstregeling vanaf 10 december 2023 en de datum van april 2024 met de wijzigingen. Controleert niemand dit soort dingen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 10:31
door DDietzen
En ook nog wat wijzigingen van 23 februari :lol:

Gezien er ook bijvoorbeeld al 15 maanden een fout op de reserveerRRReis-pagina staat terwijl de rest van de pagina wel updates heeft gehad, heb ik zo het idee dat de afdeling kwaliteitscontrole van de RRReis-website niet erg sterk (lees: niet) bemand is :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 11:01
door Milco
Op zich vind ik het aantal wijzigingen meevallen, ik had erger verwacht. Het zijn feitelijk puur veel “extra’s” die vervallen zoals lijn 11 in Lelystad en lijn 215.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 12:04
door Meltrain
Het vervallen van lijn 215 zorgt er wel voor dat lijn 141 (veel) drukker wordt, waardoor er misschien toch wel gelede bussen nodig zijn.

Waarom kan ik trouwens nergens een downloadbare lijnennetkaart van deze concessie vinden? :s

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 12:18
door Daniel
Milco schreef: wo 27 mar 2024, 11:01 Op zich vind ik het aantal wijzigingen meevallen, ik had erger verwacht. Het zijn feitelijk puur veel “extra’s” die vervallen zoals lijn 11 in Lelystad en lijn 215.
Het schrappen van lijn 13 laat wel een gat vallen in de Kempenaar in Lelystad.