Pagina 61 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 29 mar 2024, 18:50
door DPDelft
NintendoC schreef: vr 29 mar 2024, 14:20
Volgens mij zei EBS laatste bij de Provincie Flevoland dat ze december hadden gehoord van Ebusco. Is het jouw verwachting dat Ebusco nu alsnog op korte termijn gaat leveren?
Ik heb geen verwachting. Alleen de late levering voor bijvoorbeeld Transdev zijn nu aan het inlopen. De parkeerplaatsen in Deurne worden snel leeg.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 08:51
door thiemko
NintendoC schreef: vr 29 mar 2024, 14:20
DPDelft schreef: vr 29 mar 2024, 14:00
The Greyhound schreef: vr 29 mar 2024, 09:46
Als klap op de vuurpijl moeten de nieuwe bussen bij EBUSCO vandaag komen. Dit bedrijf is er achtergekomen dat bussen bouwen iets anders is dan goedkope bussen uit China importeren…… Daarom wordt de productie in Nederland die nooit goed op gang is gekomen weer afgebouwd en worden de 3.0 bussen weer in China gebouwd. Ondertussen vliegt het geld eruit er komt er bijna niks binnen.
Ik heb recent toch iets anders begrepen. Onderdelen die niet aangeleverd werden waardoor bussen net niet helemaal afgebouwd konden worden. Dat wordt overigens nu snel ingelopen.
Volgens mij zei EBS laatste bij de Provincie Flevoland dat ze december hadden gehoord van Ebusco. Is het jouw verwachting dat Ebusco nu alsnog op korte termijn gaat leveren?
Als de Citea's nog tot december moeten blijven mag EBS ook wel eens iets aan de reisinformatie doen in die bussen, op de schermen staat nogsteeds de Keolis "Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar". Zelfs de buurtbus heeft betere reisinformatie...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 10:13
door flipje
Per 14 april gaat er geschoven worden met de Citea's. Ze komen o.a. te rijden op lijn 11 in Zwolle, lijn 30 Hardenberg/Hoogeveen en lijn 70 Zwarsluis/Steenwijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 16:19
door NintendoC
NintendoC schreef: za 16 mar 2024, 18:35 Voor wie altijd al eens midden in de nacht in een Buurtbus heeft willen zetten krijgt zijn kans. Tijdens Sail Kampen (paasweekend) rijdt buurtbus 510 tot 00:48, ook op 1e en 2e paasdag is er dienstregeling: https://visitkampen.nl/sailkampen/praktische-vragen _O-
Gisteren naar Sail Kampen geweest met de buurtbus. Goed geregeld, de busjes waren vol zat.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 23:18
door ovVeluwe
Mooie actie van ze! Ook goed voorbereid door een busje van mijn 526 te lenen en knap hoe ze zoveel chauffeurs beschikbaar hadden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 01 apr 2024, 15:33
door Herjanuitoverijssel
flipje schreef: zo 31 mar 2024, 10:13 Per 14 april gaat er geschoven worden met de Citea's. Ze komen o.a. te rijden op lijn 11 in Zwolle, lijn 30 Hardenberg/Hoogeveen en lijn 70 Zwarsluis/Steenwijk.
Gaaf! 30 is mijn thuislijntje

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 08:18
door VIRM
dennistd schreef: vr 29 mar 2024, 12:35
MichOV schreef: do 28 mar 2024, 16:24 Mijn hemel wat een chaos bij EBS.. nog nooit zoveel bussen(maar liefst 7 of 8 stuks voor zover ik dat op een afstandje zag) op de buffer en ernaast op station Harderwijk zien staan los van de bussen die wel als in dienst zijnde op de haltes stonden. Rijden bijna allemaal niet door personeelstekort als je het mij vraagt had het beter geweest als Keolis ondanks alles de concessie had behouden?? Geen idee maar EBS is echt een zooitje.. teveel hooi op vork genomen?
Als het bij EBS net zo gaat als bij Arriva in Twente wordt er ook heel veel uitval veroorzaakt door andere uitval: bij Keolis was er overzicht en werd een chauffeur gebeld als zijn bus niet was waar hij/zij hem zou verwachten. Bij Arriva hoort hij niets, gaat na 10-15 minuten maar eens een keer bellen, staat vervolgens nog ongeveer net zo lang in de wacht en tadaa, de volgende rit vervalt ook weer terwijl de chauffeur er gewoon was. Zou er wat verder vooruit gekeken worden dan zou er heel wat uitval voorkomen worden. Maar blijkbaar is het laten uitvallen van bussen goedkoper dan extra mensen inzetten voor dit soort dingen.
Ik begreep ook van een chauffeur dat Keolis een appgroep had met chauffeurs, waarin chauffeurs op een vrije dag konden aangeven eventueel een nog niet opgevulde dienst te willen gaan rijden. EBS heeft (of had) dat niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 20:17
door Herjanuitoverijssel
Momenteel rijd citea 4193 op lijn 129

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 23:27
door Mdk
The Greyhound schreef: vr 29 mar 2024, 15:13 Citaat uit Busnews:
. . .
To combat this, Ebusco has also announced it has switched to a new business model when it comes to manufacturing, with the latest Ebusco 3.0 model now being built in China.
Een citaat is zonder fatsoenlijke bronvermelding erg weinig waard, zeker wanneer het om een andere bron blijkt te gaan. Zou in t vervolg erg fijn zijn bij uitspraken die afwijken van de geldende algemene kennis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 03 apr 2024, 23:56
door ovVeluwe
Herjanuitoverijssel schreef: wo 03 apr 2024, 20:17 Momenteel rijd citea 4193 op lijn 129
Er zijn al 2 dagen 2 bussen te kort in Harderwijk, dus liever een diesel dan geen bus. Zo te zien is deze vanochtend vanuit Harderwijk op de 301 belandt en zo op de 129. Hij gaat nu weer naar stalling Harderwijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 04 apr 2024, 14:02
door Herjanuitoverijssel
Idd, volgens een chauffeur heeft stalling Dedemsvaart nu ook 2 citeas staan

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 04 apr 2024, 14:10
door Milco
Citea's op lijn 30 is wel een leuke, komen de Twents-bussen weer terug in hun gebied in Hardenberg *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 04 apr 2024, 15:11
door MichOV
ovVeluwe, hoe komt dit tekort aan bussen in Harderwijk dan tot stand, zijn er een aantal bussen defect daar of zijn er een x aantal door wat voor reden dan ook naar andere stallingen gegaan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 04 apr 2024, 15:24
door ovVeluwe
Het is opzich een handige oplossing, zo kunnen de bussen de hele dag op lijn 30 blijven rijden zonder te laden (idem met lijn 70 en 11).

Voor de chauffeurs zal er helaas een stuk minder variatie in zitten. Zo zullen ze altijd op omlopen blijven rijden die bij hun eigen stalling hoort en zijn het vaak "heen en weer" ritten. Apeldoornse chauffeurs zullen bijvoorbeeld niet meer op de stadsdienst van Zwolle gaan rijden, maar rijden direct terug naar Apeldoorn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 04 apr 2024, 17:26
door flipje
Lijn 270 (Giethoornexpress) keert vanaf 14 april ook weer terug, de lijn rijdt vooralsnog alleen in het weekend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 apr 2024, 12:07
door NintendoC
Ik begreep van een chauffeur dat op lijn 11 in Kampen vanaf 14 april tussen 10:00 en 15:00 een Vito gaat worden ingezet. Gebruik zou gratis zijn aangezien er geen handheld CiCo aanwezig zal zijn. Is er ooit eerder een buslijn standaard met een Vito gereden? _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 apr 2024, 12:15
door Daniel
Jazeker, in het verleden deze en actueel ook deze.
En ik zie er nog meer als ik op de wiki zoek.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 apr 2024, 12:44
door Meltrain
Hoeveel mensen kunnen in die bus mee? Acht personen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 apr 2024, 13:04
door ArrivaBas
Een Mercedes-Benz Vito kan net als een Sprinter acht passagiers vervoeren, maar is iets compacter ingericht:

Afbeelding

Ze rijden ook veel bij de politie in Nederland en Duitsland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 apr 2024, 14:44
door ovVeluwe
NintendoC schreef: vr 05 apr 2024, 12:07 Is er ooit eerder een buslijn standaard met een Vito gereden? _O-
EBS huurt al sinds december enkele Vito's van Noot. Deze dienen voornamelijk als reserves voor de buurtbussen, dus ze worden in feite regelmatig ingezet in de concessie. Wel jammer dat ze geen fatsoenlijker busje gepland laten rijden, zoals een Sprinter. Ik ben nog wel benieuwd wie lijn 11 zal gaan rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 apr 2024, 10:16
door Dennenboom
Even op OV-info gekeken. Het lijkt er op dat de in december toegevoegde avondritten op de lijnen 101 en 142 weer verdwijnen per 14 april.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 07 apr 2024, 19:52
door ThatPCDude
Er is een nieuwe (uit het buitenland geïmporteerde) gelede Citaro te vinden op lijn 247. Geen idee van wie 'ie is, maar het kenteken is 20-BXJ-4. Ding is pas een week in Nederland en nu al in reizigersdienst :o

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 07 apr 2024, 20:41
door Lijn 45
Hij is van Gebo/Smit en komt uit Luxemburg.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 08 apr 2024, 08:47
door MichOV
Waarom haalt men een uit het buitenland geimporteerde Citaro terwijl er wellicht voldoende in Nederland zijn te vinden die stilstaan? Let me guess geld kwestie? Hoe gaat dat eigenlijk precies?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 08 apr 2024, 09:07
door gkw1969
Ik denk het verschil in leeftijd. In Nederland is er nog geenl Citaro 2 geleed te koop. De 2e hands bussen in Nederland zijn over het algemeen 5 jaar ouder dan die uit Duitsland en Luxemburg. Daarnaast is het onderhoud in Luxemburg vaak beter en hebben de bussen minder kilometers gereden.

Maar die vraag kun je ook stellen voor personenauto's.