Pagina 62 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 09 apr 2024, 14:03
door meneerh2o
MichOV schreef: ma 08 apr 2024, 08:47 Waarom haalt men een uit het buitenland geimporteerde Citaro terwijl er wellicht voldoende in Nederland zijn te vinden die stilstaan? Let me guess geld kwestie? Hoe gaat dat eigenlijk precies?
De meeste Citaro G's van de eerste generatie zijn aan het eind van hun kunnen. Ook de nog rijdende wagens. Daar ga je als bedrijf geen geld instoppen want dat gaat van herstel naar herstel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 09 apr 2024, 17:00
door nvdw
Als je per se een bus wilt met Euro6-emissienorm hoef je op de Nederlandse occasionmarkt niet te kijken, want zoals gkw1969 al aangaf: er is hier nauwelijks (zeg maar geen) aanbod. Die bussen rijden allemaal nog bij de 'eerste eigenaar' in concessies die normaal gesproken allang waren afgelopen, maar zijn verlengd vanwege corona en gedoe.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 10 apr 2024, 22:40
door flipje
Misschien was het de oplettende OV-spotter al opgevallen, maar door de enorme drukte van toeristen op lijn 70/270 naar Giethoorn gaan er (tijdelijk) in het weekend Capacity's rijden. Afgelopen weekend heeft er al een Capacity bij gesprongen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 11 apr 2024, 11:35
door IJsseldelta
Fijn dat de dienstregeling van lijn 8 in Zwolle Zuid is hersteld. Vanaf 14 april sluit lijn 8 weer goed aan op IC knoop.

Wel jammer dat de wijk er behoorlijk op achteruit gaat. In veel delen van 4x per uur naar 2x per uur door samenvoegen van lijn 6 en 14. Bij de Nieuwe Deventerweg waren naar mijn gevoel behoorlijk wat instappers. Ook is de reistijd van de gecombineerde lijn 6 en 14 is totaal niet concurrerend met de fiets als je in het zuidelijke deel van de wijk woont.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 13 apr 2024, 02:02
door meneerh2o
Dat was vroeger met de lijnen 4 en 5 ook al en toch zaten die het grootste deel van de dag behoorlijk vol.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 14 apr 2024, 21:10
door NintendoC
Alle goede intenties ten spijt maar inmiddels valt al zo'n 5% van de ritten voor morgen uit. Vandaag viel rondom Zwolle ook alweer van alles en nog wat uit, of kwam niet opdagen. De provincies kunnen weer 'monitoren' _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 14 apr 2024, 21:39
door VIRM
STaan er ergens officiële uitvalcijfers vermeld?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 06:53
door VIRM
Gistermiddag met het lekkere weer mogen wachten op een bus op het busstation Zwolle, die bij vertrektijd 'status is onbekend' kreeg.

Overigens nog wat opvallends: het viel mij op dat er in de middagspits ritten zijn geschrapt van lijnen 171 en 174, terwijl EBS heeft aangegeven dat er alleen ritten in het dal vervallen. Mogen reizigers dit niet weten? Dat is net zoiets als diensten schrappen van chauffeurs, en dat op een PDF'je op de site aangeven zonder enige andere vorm van communicatie.

En ook nog opvallend dat de omleiding van lijnen 1 en 11 in Holtebroek helemaal niet zijn opgenomen in de reisinformatie. Oeps.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 07:08
door huibf
De vraag is of de concessieverlener het ook weet.
Het kan niet zo zijn dat de concessiehouder niet op de hoogte is gebracht. Het reizigersbelangenvereniging kan jecwellicht ook vragen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 16:06
door cassie127
VIRM schreef: di 16 apr 2024, 06:53 En ook nog opvallend dat de omleiding van lijnen 1 en 11 in Holtebroek helemaal niet zijn opgenomen in de reisinformatie. Oeps.
Dar is iets wat bij EBS vrijwel standaard niet wordt gedaan is mij al opgevallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 18:23
door Herjanuitoverijssel
Omleidingen lijn 30 hier staat ook enkel in een melding bij de haltes aangegeven op OVinfo en alleen bij de vervallen haltes

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 19:41
door Etienne
Dat ligt maar net aan de vervoerder heb ik het idee; de ene keer gebeurt het wel en vaak ook als het een langdurige omleiding gaat zijn. De andere keer gebeurt het alleen middels een melding.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 20:51
door cassie127
EBS heeft vooral lokaal op de halte informatie over uitval en omleidingen. Maar plan je je reis in 9292, Google maps of de NS app dan zie je vaak niet dat je halte vervallen is, om daar vervolgens bij de halte zelf pas achter te komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 18 apr 2024, 20:47
door VIRM
cassie127 schreef: di 16 apr 2024, 16:06
VIRM schreef: di 16 apr 2024, 06:53 En ook nog opvallend dat de omleiding van lijnen 1 en 11 in Holtebroek helemaal niet zijn opgenomen in de reisinformatie. Oeps.
Dar is iets wat bij EBS vrijwel standaard niet wordt gedaan is mij al opgevallen.
Nou, vandaag aan den lijven ondervonden bij een andere lijn... Halte-afroep die heel graag de oorspronkelijke lijn wilde aanhouden qua omroepen van haltes, terwijl de bus ineens een hele andere kant op ging. Ook geen aankondiging in OVinfo, behalve bij de vervallen haltes zelf...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 13:04
door ovVeluwe
9292 schreef: Zwolle: EBS bus 7 9
Bericht van vervoerder:
EBS test deze week met een langere
elektrische bus. Die ziet er anders uit maar
stap gerust in!
Weet iemand meer hierover? Intern is hier niks over gedeeld en er stond gisteren ook nog geen andere bus op de stalling.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 14:27
door omaylie
Klinkt alsof ze een Citea LE-135 gaan testen voor ze in Zaanstreek-Waterland gaan rijden, maar ik kan het mis hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 14:31
door Milco
Ligt eraan wat ze bedoelen met "langere bus". Langer dan wat? Langer dan een CapaCity die normaal op de lijnen 7 en 9 rijdt lijkt mij elektrisch niet mogelijk? Ik heb er vanuit EBS ook (nog) geen berichten over gelezen...

Of gaat er getest worden met een van de gelede VDL's uit Waterland?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 14:35
door Heel_Holland_Spot
Het meest logische lijkt mij dan een VDL gelede Citea uit Waterland. Ik denk ook dat ze met een 13,5 meter bus niet zouden gaan testen op lijn 9.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 21:59
door flipje
Er komt idd een gelede VDL Citea SLFA-181 Electric vanuit Waterland op proef voor lijn 7/9.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 22:13
door Herjanuitoverijssel
Leuk! Rijd die nu de komende week dan? Was van plan om donderdag daar heen te gaan voor cappacitys

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 07:37
door Heel_Holland_Spot
Wat ik mij dan meteen afvraag:
1. Gaan de gelede Citea's de CapaCity's vervangen?
2. Werkt dat wel op lijn 9 (en 7, maar vooral 9) met 3 deuren, waar de CapaCity's er 4 hebben?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 10:32
door flipje
Het verhaal met de gelede Citea’s staat nog in de kinderschoenen. Het plan is om te kijken hoe efficiënt de inzet van deze bussen op lijn 7/9 gaat zijn. De Capacity’s blijven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 10:45
door Milco
Iets testen kan nooit kwaad. Je kan er alleen maar van leren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 22:04
door Herjanuitoverijssel
Weet iemand of er al een citea in zwolle is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 07:06
door flipje
Nee die is er nog niet. Zal wel ergens verschijnen deze week.