Pagina 10 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 12:24
door gkw1969
diederickx schreef: vr 15 apr 2022, 12:06ABS?
Is aangepast

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 12:53
door PHS
gkw1969 schreef: vr 15 apr 2022, 09:02 EBS wil een extra snelle verbinding Zwolle-Apeldoorn hebben. De huidige verbindingen zijn niet helemaal rechtstreeks. Ik vermoed dat ExpresRRReis een snelwegverbinding is met 2 haltes: Zwolle Station en Apeldoorn Station
Volgens mij kan het niet veel rechtstreekser dan lijn 201 nu is... Het enige wat wel een verschil zou kunnen maken, is het inzetten van T100-bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 13:12
door gkw1969
Wat zou je zeggen van het overslaan van tussenliggende haltes? Denk dat er dan toch nog wat tijd af kan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 13:18
door ovVeluwe
Sluisoord kan in Apeldoorn nog overgeslagen worden. Vaak rijden de bussen al met -10 als het verkeer meezit. Naar Apeldoorn kan gereden worden via Kanaal Noord en naar Zwolle via de Sleutelbloemstraat. Eventueel kan je nog extra versnellen via de Vlijtseweg, want rond de Oosterlaan staat het nog wel eens vast.

Nog een optie kan zijn om vanaf het station rechtsom naar de Deveterstraat te rijden, dus door Marktplein over te slaan

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 13:56
door Klaasje
Welke markt bedient een bus Apeldoorn-Zwolle? Vast maar beperkt station-station want dan ben je met veel pijn en moeite maar net zo snel als de trein via Deventer. De meerwaarde zit dus vooral ergens anders. Hoe kan je daar het potentieel van benutten?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 15:10
door ovVeluwe
Marktplein bedient het centrum van Apeldoorn, net zoals Katwolderplein in Zwolle. Die 2 haltes hebben als enige enkele meerwaarde. In Zwolle zou de 201 anders ook sneller zijn door bij afrit Zwolle Zuid eraf te gaan en direct richting Station.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 apr 2022, 23:35
door Statler Rail
gkw1969 schreef: vr 15 apr 2022, 09:02 EBS wil een extra snelle verbinding Zwolle-Apeldoorn hebben.
Een "extra snelle" verbinding (dus nóg sneller) of een "extra" snelle verbinding (dus een verbinding erbij)? Dezelfde woorden kunnen twee dingen betekenen. Het is maar net hoe je het leest... :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 16 apr 2022, 03:35
door CamilleKreemers
Weet die man dat zelf nog wel?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 09:56
door MichOV
ovVeluwe schreef: wo 13 apr 2022, 08:41 Ik vraag me ook af of EBS de huidige apparatuur (boordcomputer, chipkaartlezers) overneemt of al die bussen moet aanpassen. Dat lijkt me een flinke klus.
Het overspuiten of bestikkeren naar de EBS kleurstelling zal ook best een behoorlijke klus zijn als dat er ook nog bij komt of blijven al die huidige bussen waar Keolis nu mee rijdt gewoon standaard wit zoals ze nu zijn behalve dat het logo van verandert?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 10:05
door jelmerrr
Het witte rrreis is niet vervoerde afhankelijk

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 11:11
door ovVeluwe
Het enige wat aan de buitenkant verandert is de tekst "Keolis" naar "EBS".

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 12:24
door Daniel
Apparatuur vervangen en dat stukje tekst aanpassen is een aardige klus inderdaad, maar Qbuzz heeft eerder al laten zien dat dat in een weekendje kan.
Op zaterdag de bussen ombouwen die dan niet nodig zijn en zondag daarmee de zondagse dienst rijden, zodat je die dag de rest om kunt bouwen.

Wellicht in dit geval zelfs nog wat makkelijker te doen omdat niet alle elektrische bussen mee over gingen, dus Keolis houdt er voor de zaterdag nog een stel over.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 17:32
door nvdw
Als de scheidend vervoerder zijn spullen netjes afkoppelt in plaats van afknipt kom je al een heel eind. Aangezien EBS de bussen overneemt zal er wel een schouw moeten plaatsvinden (of is dat al gebeurd) en dan kun je meteen de aansluitingen inventariseren.

Dan is het alsnog een forse klus, trouwens... :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 13:21
door gkw1969
DSJM schreef: wo 13 apr 2022, 14:44
Milco schreef: wo 13 apr 2022, 05:41 Ik zie lijn 316 toch echt gewoon altijd rijden met “Edam” op de lijnfilm als hij vertrekt uit Amsterdam…
Dan kijk je niet goed. Of je hebt een hele rijke fantasie en ziet alleen wat je wilt zien. Hebben meer mensen last van tegenwoordig.
Ook deze fotograaf?
https://www.facebook.com/groups/4212433 ... 030358981/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 15:27
door Meltrain
Ik kan de foto niet zien.
(Ja, ik heb Facebook en ja, ik ben lid van die groep. :p )
DSJM schreef: wo 13 apr 2022, 14:44
Meltrain schreef: wo 13 apr 2022, 08:08 Tot nu toe zijn al mijn ervaringen met EBS positief verlopen, zowel in Haaglanden als Voorne-Putten als Waterland.
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een kaartje in de bus heb gekocht.
Dan zou ik dat maar eens een paar keer gaan doen, vooral in Waterland. Met de andere concessies heb ik geen ervaring, misschien hebben ze daar betere apparatuur of ICT-ers in dienst die hun werk wel verstaan :s
Twee weken geleden zag ik iemand in Delft een kaartje kopen in de bus en dat ging helemaal prima.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 20:25
door Matt5154
Dat verschilt eigenlijk per bus. Meestal ze doen het gewoon, maar het kan soms zijn dat een andere bus ICT problemen heeft. EBS is een gewoon een hele goede bedrijf hoor. Ligt zeker niet aan EBS, maar wie bij de techniek zit. Dit soort problemen zijn er altijd. Je kan er helaas niks aan doen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 22:46
door Milco
Bij mij is een pinbetaling in de bus bij Keolis ook wel eens niet gelukt. Dus het komt niet enkel bij EBS voor.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 mei 2022, 00:48
door Meltrain
Inmiddels is de bezwaartermijn van 6 weken voorbij.
Weten we al of er bezwaren zijn ingediend of dat de gunning onherroepelijk is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 mei 2022, 07:43
door teun
Is dat niet pas dinsdag a.s.?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 21 mei 2022, 13:24
door Meltrain
Oh ja, ik heb fout geteld. :oops: Ik denk dat ik de 12e per ongeluk meegenomen had als "week 1“.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 11:41
door flipje
Qbuzz heeft bezwaar ingediend tegen de gunning aan EBS.
(Bron: Intranet)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 11:51
door Roeland
Is ook bekend welke bezwaren Qbuzz heeft?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 11:54
door flipje
Is me niet bekend, maar zal later ongetwijfeld naar buiten worden gebracht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 12:53
door cassie127
Gunning busvervoer aan EBS onder vuur: concurrent Qbuzz neemt juridische stappen

https://www.destentor.nl/regio/gunning- ... ~aefa96a8/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 13:08
door PHS
Roeland schreef: wo 25 mei 2022, 11:51 Is ook bekend welke bezwaren Qbuzz heeft?
Nee, er is pro forma bezwaar gemaakt. Dit houdt in dat Qbuzz op een later moment de gronden van het bezwaar indient.