Pagina 12 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:08
door teun
Volgens mij gaat dit artikel over het Veluwe-Zuid gebied, en dus het toekomstig domein van Hermes, niet de concessie IJssel-Vecht. Dat daar mogelijk dieselbussen komen is op zich niet vreemd. Hermes krijgt als het goed is overigens ergens dit jaar nog een flinke lichting beschikbaar, maar of de provincie daar genoegen mee neemt? Ik weet het niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:13
door Daniel
Vooralsnog moet er überhaupt nog een vervoerder voor dat gebied gekozen worden. Dus wie er ook komt, de implementatie wordt krap.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:56
door MetroRET
Gaat volgens mij wél over EBS en eventuele (tijdelijke) inzet van Scania's uit Waterland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:59
door Meltrain
Nee, teun heeft gelijk.
Na allerlei gedoe rond de aanbesteding van het openbaar vervoer is de provincie Gelderland op zoek naar een tijdelijke vervoerder in het gebied Veluwe-Zuid, vanaf december dit jaar. Het gaat om een reeks buslijnen in het gebied tussen Apeldoorn, Arnhem en Ede.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:05
door MichOV
Dus het gaat bijvoorbeeld om de huidige lijnen C2, 231 en 108 die nu nog door Keolis uitgevoerd worden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:12
door Daniel
En de hele stadsdienst Ede.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:22
door Lijn 45
Kunnen de Citaro's niet overgenomen worden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:24
door Milco
Welke Citaro's? Die paar die Keolis nu gebruikt voor RRReis zijn niet voldoende om alle lijnen rondom Ede mee uit te voeren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:54
door ovVeluwe
In de wandelgangen heb ik destijds gehoord dat C2 en de 231 wellicht bij IJssel-Vecht blijven. Weet niet of dat 100% klopt, maar van Veluwe Zuid is amper iets bekend gemaakt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 17:59
door Lijn 45
Milco schreef: vr 24 jun 2022, 17:24 Welke Citaro's? Die paar die Keolis nu gebruikt voor RRReis zijn niet voldoende om alle lijnen rondom Ede mee uit te voeren.
Nee, maar het zou wel helpen om de materieelpositie in de noodconcessie te verlichten. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 20:25
door Daniel
ovVeluwe schreef: vr 24 jun 2022, 17:54 In de wandelgangen heb ik destijds gehoord dat C2 en de 231 wellicht bij IJssel-Vecht blijven.
Lijn 43, C2, 106, 107, 108, 231 en 293 stonden in het ontwerp PvE van IJssel-Vecht juist als te gedogen lijnen uit toekomstig Rijn-Waal, dat suggereert dus juist anders.
Weet niet of dat 100% klopt, maar van Veluwe Zuid is amper iets bekend gemaakt.
De hele concessie Veluwe Zuid is eigenlijk alleen in deze statenbrief te vinden, waarin ook te vinden is dat het vanwege de landelijke afstemming van de aanbestedingen waarschijnlijk een concessie van 3,5 jaar wordt.
Maar gegund is 'ie nog aan niemand...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 01:32
door gkw1969
Even wat licht schijnen op het hele verhaal:
1. Het deel Veluwe Zuid omvat alle lijnen ten zuiden van de A1 m.u.v. lijn 109;
2. Dit deel zal mogelijk overgaan naar Hermes; indien dit het geval is en er worden dieselbussen ingezet dan worden dit de Euro6 bussen uit IJsselmond aangezien het alternatief CNG bussen uit Zeeland is (bouwjaar 2008). Hier wordt een keuze gemaakt tussen comfort tegenover de CNG eis en ik weet niet in hoeverre de Euro6 motor milieuvriendelijker is dan de CNG bussen uit 2008. Overigens valt hier wel een kanttekening bij te plaatsen dat als het geheel onder Hermes gaat vallen en er dieselbussen gaan rijden dit op specifieke omlopen is om te voorkomen dat zo'n bus in Bemmel terecht komt, Bemmel heeft namelijk geen dieselpomp.
3. Omdat het om een beperkte tijd gaat, hooguit tot de zomer 2026, is de opdrachtgever eerder geneigd diesel toe te staan i.p.v. nieuw materiaal te eisen.
4. De 11 CNG geledes van Hermes krijgen een levensverlengende onderhoudsbeurt bij Evobus zodat deze wagens ook na december 2022 door kunnen.

De provincie is onlangs akkoord gegaan met een investering van 67 miljoen euro om van december 2024 tot zomer 2026 het vervoer te betalen voor Arnhem-Nijmegen en Veluwe Zuid samen, dus ligt het in de lijn der verwachting dat een gezamenlijke opdracht wordt; rijst alleen de vraag of er onderhands gegund mag worden aan Hermes of dat ze voor 1,5 jaar een volledige aanbesteding moeten optuigen. Vandaag is namelijk definitief geworden dat Hermes het vervoer tot december 2024 in Arnhem-Nijmegen blijft uitvoeren op basis van minimaal de huidige dienstregeling.

De statenbrief waaraan hiervoor is gerefereerd was ter voorbereiding op de budgettering van het vervoer tot zomer 2026.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 02:31
door ovVeluwe
Daniel schreef: vr 24 jun 2022, 20:25
Lijn 43, C2, 106, 107, 108, 231 en 293 stonden in het ontwerp PvE van IJssel-Vecht juist als te gedogen lijnen uit toekomstig Rijn-Waal, dat suggereert dus juist anders.
Deventer stond daar ook niet in, maar dat deel blijft ook bij IJssel-Vecht. We gaan het denk ik zien als de plannen eindelijk bekend gemaakt zullen worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 16:20
door Pim-AllianceB95
Is er voor Zeeland dan al nieuw materiaal besteld, dat die wagens zo naar de Veluwe zouden kunnen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 17:51
door gkw1969
Nee, dat zal ook niet gebeuren aangezien de bussen van Ijsselmond zo over zijn. Dus als er al gasbussen naar Arnhem-Nijmegen komen gaan de Crossways mogelijk naar Zeeland omdat ze die daar zelf ook hebben.
Ik weet niet of er een CNG eis is in Zeeland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 17:55
door ovVeluwe
En zou dat betekenen dat voor het laatste jaar wellicht Ambassadors vanuit het Gooi naar IJsselmond gaan? Of zijn daar zoveel bussen over?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 18:02
door Lijn 45
Of ex-AML Crossways, Gooise R-net Citea's of wagens uit Zuidoost-Brabant. :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 18:12
door Milco
Gewoon afwachten. We merken vanzelf wat er gaat gebeuren. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 jun 2022, 22:57
door Durashift
gkw1969 schreef: za 25 jun 2022, 01:32 (..)
4. De 11 CNG geledes van Hermes krijgen een levensverlengende onderhoudsbeurt bij Evobus zodat deze wagens ook na december 2022 door kunnen.

(..)
Dat zal ze, hopelijk, goed doen. Want het oogt toch allemaal wel wat vermoeid hoor, die rasperende en knisperende Citaro's. Geluidsbelasting door Oosterbeek zal hoger zijn dan ten tijde van de trolly's en MAN's, welke nog fris ogen en klinken, wat mij betreft.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 07 aug 2022, 21:08
door Philip
Heeft iemand enig idee hoe het met de bezwaarprocedure staat en wanneer het Vervoerplan gepubliceerd wordt?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 07:54
door VIRM
Vervoerder EBS mag het busvervoer de komende dertien jaar verzorgen in onder meer Midden-Overijssel en Zwolle. Qbuzz had bezwaar aangetekend tegen de gunning, maar de bezwaren zijn allemaal van tafel geveegd.

Bron en meer: RTV Oost

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 18:10
door Selivio
En Qbuzz start geen beroepsprocedure bij de rechter wordt intern gecommuniceerd. Feitelijk is het dus definitief.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 18:43
door Meltrain
Mooi zo. :pos:
Dan zal binnenkort vast ook meer bekend worden over de plannen van EBS?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 sep 2022, 12:06
door MichOV
Misschien een rare vraag maar gaat EBS los van aanpassen van het logo in de witte kleurstelling rijden zoals waar die BYD nu zijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 sep 2022, 12:19
door cassie127
Ja dat is de voorgeschreven huisstijl.