Pagina 21 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 22 nov 2022, 09:52
door Milco
Nieuws staat ook op de website van Ebusco:
https://www.ebusco.com/nl/ebusco-tekent ... 135-meter/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 22 nov 2022, 16:06
door Philip
@superghost: je vergeet nog de overstappen van lijn 107 richting Apeldoorn. De snelbus is sowieso geen alternatief daarvoor, want geen gemeenschappelijke halte. En die snelbus rijdt alleen in de spits en een keer tijdens de lunch.

Lijn 104 dan maar schrappen tussen Wittenberg en Harderwijk kan ook niet. Dat levert naast problemen met de bereikbaarheid van de Veluwe ook problemen op met de bediening van het Bouw- en Infrapark.

Het probleem van scholierenlijnen is dat ze niet rijden voor scholieren die eerder vrij zijn of later moeten beginnen. Als zij wekelijks drie uur moeten wachten, ben je ze gauw kwijt als reiziger.

Uiteindelijk is een uurdienst op lijn 102 cruciaal.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 22 nov 2022, 16:18
door sirvinniei
Het Lodestein ligt vlak naast station Hoevelaken, lijn 102 heeft daar nu ook niet zoveel meerwaarde voor. De trein zal nu al een stuk sneller zijn. Vergeet niet dat het geen "gewone" school is, maar een reformatorische school. Scholieren komen niet uit Amersfoort, maar uit Veenendaal, Ede en de Veluwe. Lijn 102 bedient deze doelgroep heel slecht. De trein en lijn 509 met overstap in Leusden op lijn 80 bedienen deze doelgroep nu al veel beter.
Die reizigers ben je ook echt niet zomaar "kwijt", omdat ze juist van ver naar deze school worden gestuurd omwille van de identiteit.

Bouw- en Infrapark wordt trouwens alleen aangedaan door lijn 513 ;-)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 12:06
door sirvinniei
Ik lees trouwens in het concept vervoersplan iets over een nieuw busstation in Urk en dat de lusroute verdwijnt, maar kan hier op internet weinig over vinden.
Heeft iemand meer informatie over die nieuwe route?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 14:21
door Philip
sirvinniei schreef: di 22 nov 2022, 16:18 Het Lodestein ligt vlak naast station Hoevelaken, lijn 102 heeft daar nu ook niet zoveel meerwaarde voor. De trein zal nu al een stuk sneller zijn. Vergeet niet dat het geen "gewone" school is, maar een reformatorische school. Scholieren komen niet uit Amersfoort, maar uit Veenendaal, Ede en de Veluwe. Lijn 102 bedient deze doelgroep heel slecht. De trein en lijn 509 met overstap in Leusden op lijn 80 bedienen deze doelgroep nu al veel beter.
Die reizigers ben je ook echt niet zomaar "kwijt", omdat ze juist van ver naar deze school worden gestuurd omwille van de identiteit.

Bouw- en Infrapark wordt trouwens alleen aangedaan door lijn 513 ;-)
De trein zal sneller zijn vanaf Barneveld. Vanaf Amersfoort komt niemand, want de school in Hoevelaken is een dependance van Amersfoort. Vanaf Voorthuizen en Garderen wordt wel gebruikgemaakt van lijn 102. Die gaat namelijk rechtstreeks. Bij Voorthuizen De Punt overstappen op de 205 naar station Barneveld Noord is niet logisch. Vanuit Garderen en Voorthuizen is ook de Fruytier in Apeldoorn bereikbaar. Er is dus wel enige concurrentie.

Lijn 513 kan de reizigersvraag niet aan. In de buurtbus hangt een bordje dat je ook met lijn 104 naar Bouw- en Infrapark kunt reizen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 15:06
door CamilleKreemers
Kunnen enkele 104ritten niet langs die halte?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 15:44
door Philip
De loopafstand is tamelijk beperkt. Het probleem ontstaat vooral als je lijn 104 opheft.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 17:08
door Roeland
De 104 wordt echt niet zomaar opgeheven. En wanneer de dienst van lijn 104 zou worden beperkt, vermoed ik dat er in ieder geval een spitspendel Harderwijk - Elspeet / Uddel (al dan niet als ringlijn) zal overblijven, waardoor het Bouw- en infrapark in de spits ook door de 104 bediend wordt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 17:18
door Milco
Totaal andere vraag: blijft EBS op de lijnen 7, 9 en 12 net zoals nu flexibel rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 17:25
door regenmaker
Ik zat al twee keer je vraag te lezen. Maar je bedoelt niet flexibel als in flexvervoer maar alsin dat de bus vol zit dat deze vertrekt. En het gaat om de lijnen in Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 17:26
door Milco
Ik was inderdaad iets te snel met verzenden. Ik bedoelde inderdaad of EBS de flexibele dienstregeling op de lijnen 7, 9 en 12 in Zwolle blijft handhaven of teruggaat naar een vaste dienstregeling.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 19:15
door flipje
Zo als het nu lijkt gaan ze in een vaste dienstregeling rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 22:10
door CamilleKreemers
Heeft de Van der Valk op de 104 route nabij de A12 dan wel een halte? Lijkt daar ook een woonwijk te liggen aan die kant van de snelweg.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 22:29
door Hans
Richting Harderwijk heeft de 104 een halte zo wat voor de deur van Van der Valk. Vanuit Harderwijk moet je ruim voor de snelweg uitstappen en een eind lopen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 22:54
door CamilleKreemers
Wellicht kan EBS een extra halte regelen dan op die plek?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 23:33
door SuperGhost
Philip schreef: di 22 nov 2022, 16:06 Lijn 104 dan maar schrappen tussen Wittenberg en Harderwijk kan ook niet. Dat levert naast problemen met de bereikbaarheid van de Veluwe ook problemen op met de bediening van het Bouw- en Infrapark.
Ik geloof dat je mijn opmerking niet goed heb gelezen. Ik heb nergens gezegd dat de 104 op Wittenberg-Harderwijk geschrapt moet/kan worden. Ik zei juist dat er een knip zou kunnen komen dan, waarbij het deel uit Barneveld naar Apeldoorn verder zou kunnen rijden. Je krijgt dan dus een lijn Barneveld - Kootwijkerbroek - Stroe - Wittenberg - Apeldoorn en een lijn Wittenberg - Garderen - Uddel - Elspeet - Harderwijk ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 01:16
door CamilleKreemers
Is daar meer vraag naar?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 15:28
door Matt5154
Is er nog bekend of de nummers bij de huidige bussen blijven of worden ze omgenummerd? En welk materieel blijft bij deze concessie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 15:38
door ovVeluwe
Nummers blijven hetzelfde. Alle BYD's (op 25 12m bussen na) blijven, evenals de Capacity's.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 16:38
door Lijn 45
Nog een paar vragen:
Komt er tijdelijk materieel uit andere gebieden naar deze concessie de komende weken? (misschien voor instructies of vanwege de nieuwe boordcomputer van de overgenomen vloot)

Zullen de nieuwe buurtbussen ook geleverd zijn als de concessie ingaat, of komen die later?

En is het bekend of er onderaannemers voor EBS gaan rijden, en zo ja waar en met welk materieel?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:40
door ovVeluwe
Syntus Utrecht Setra 1642 rijdt trouwens meetritten voor EBS. De IVU boordcomputer is hier ook ingebouwd. De bus staat gestald in Vaassen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:47
door Lijn 45
Ah, daar is 'ie dus gebleven. Het viel me al op dat deze als enige van zijn soort lang niet op de radar is verschenen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 17:04
door Stadsbus
Ik kan er compleet naast zitten, maar AB-BC meld dat TGvia een stadsbus krijgt voor de lijndienst. Mogelijk voor deze concessie?

https://www.facebook.com/ABBC.nl/posts/ ... VGLVD53Ttl

Gaat om een VDL citea LLE met als ik het goed heb drie deuren (nieuw voor NL). Vergelijkbare bus van een andere advertentie komt uit augustus 2014, mer 4,5 ton op de teller.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 17:18
door Lijn 45
TGVia was/is vooral actief in Twente en het TVV voor Keolis Blauwnet. Hun vestiging ligt ook best ver van de concessie af, dus het lijkt me niet de meest logische optie. Edit: Hij zou op lijn 660 Deventer-Holten kunnen gaan rijden.

Pouw heeft overigens (nog steeds?) een vacature voor lijndiensten in de regio Elburg/Kampen op hun site staan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 17:33
door Stadsbus
Op de site van TGvia staat een vacature open met het volgende;
-Wegens uitbreiding van onze werkzaamheden zoeken we met ingang van 12-12-2022 een buschauffeur voor scholieren/forensen vervoer.
-Dit is een lijndienst die van maandag tm vrijdag wordt gereden, ‘s morgens van 06.30 uur tot 09.15 uur en ’s middags van 13.30 uur tot 17.30 uur, gedurende de schoolweken.
-Jaarurenregeling is van toepassing, je werkt alleen de schoolweken
-De standplaats is Goor.
Lijkt dus te gaan idd om scholierenlijn 660 (of extra ritten 160 vanaf Bathmen?)