Pagina 22 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 26 nov 2022, 23:42
door Maxim
660 inderdaad :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 26 nov 2022, 23:54
door Milco
Gaat lijn 660 dan over naar concessie Twente of blijft hij onder IJssel-Vecht vallen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 27 nov 2022, 01:18
door gkw1969
Die blijft gewoon onder IJssel-Vecht vallen. TGVia heeft geen binding met Twents, alleen nog met Blauwnet voor treinstremmingen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 14:45
door Matt5154
Is er nu bekend welke wagens van de serie 2001-2188 bij Keolis blijven of niet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 15:30
door bartjemestrom
Denk dat we daar pas na 11 december achterkomen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 15:37
door Lijn 45
Of wel vlak voor, mochten ze bij de RDW tenaamgesteld worden. :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 15:39
door ambassadorsound
Hier staat wel al wat: https://busposities.nl/materieel/EBS/BYDK9UB
Is het rolstoelplank probleem eigenlijk al opgelost?
Denk persoonlijk dat deze troep niet nog 13 jaar mee kan.VDL elektrische bussen zijn een stuk beter, had deze liever gehad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 15:53
door Milco
Daar zijn alle voertuigen ingevoerd, later zal blijven welke niet meegaan naar EBS.

Er staat keurig een bericht op de website van RRReis dat het probleem met de rolstoelplanken is opgelost.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 15:55
door Lijn 45
Ik vond het handiger om ze allemaal op Busposities in te voeren en om dan te kijken welke er niet bij EBS opduiken dan om ze in te voeren zodra ze al bevestigd zijn. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 16:02
door ambassadorsound
Begrijp ik @lijn 45!
Ebusco staat er nog niet tussen, maar daar zijn de nummers vast nog niet van bekend(toch?)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 16:03
door Milco
Die komen ook pas over een jaar, dus tijd zat om ze in te voeren. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 16:05
door ambassadorsound
Ja ja, ben te ongeduldig :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 28 nov 2022, 23:09
door Petert87
sirvinniei schreef: wo 23 nov 2022, 12:06 Ik lees trouwens in het concept vervoersplan iets over een nieuw busstation in Urk en dat de lusroute verdwijnt, maar kan hier op internet weinig over vinden.
Heeft iemand meer informatie over die nieuwe route?
Wat ik begrepen heb wordt het rondje korter en wordt 2 kanten op gereden. Het was me niet helemaal duidelijk maar vooral het oude centrum (Singel) en gemeentehuis zouden bereikbaar blijven. Verder is er nog niets bekend over de route. Ze zijn druk aan het verbouwen bij die nieuwe brug, waar ook het busstation ergens zou komen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 11:02
door flipje
Alvast een tipje van sluier.
Lijn 14 in Zwolle (weekdagen) en lijn 109 Apeldoorn <> Eerbeek gaan door EBS zelf gereden worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 11:46
door Milco
Beide was volgens mij al bekend. Sowieso rijdt EBS in Zwolle dus dat ze lijn 14 dan ook gaan rijden lijkt mij vanzelfsprekend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 11:48
door Meltrain
Had lijn 109 niet beter bij Veluwe-Zuid gepast?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 12:04
door Hans
Ja die 109 snap ik ook niet. Die past zeker beter bij Veluwe Zuid.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 12:05
door Roeland
Ja, want dan zou een vervoerder de 109 in de toekomst kunnen afstemmen en/of combineren met de 26 en/of 43.
En evt. exploitatief koppelen aan de 293, die in de spits precies andersom rijdt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 12:06
door Milco
De 293 wordt (of eigenlijk: is al) opgeheven ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 13:08
door Roeland
Tijdelijk of definitief? Is er wel vervoervraag tussen Apeldoorn en de 293-bestemmingen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 14:46
door ovVeluwe
flipje schreef: di 29 nov 2022, 11:02 Lijn 14 in Zwolle (weekdagen) gaat door EBS zelf gereden worden.
Gaan ze dan met grote bussen rijden? Of zetten ze alsnog kleiner materieel daar in?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 15:17
door flipje
Er gaat met de 'Zwolse' stadsbussen (panto-up) gereden worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 15:50
door Etienne
Ik kreeg via Whatsapp een foto doorgestuurd van Volkswagen Crafter-buurtbussen, die momenteel inzet gereed worden gemaakt bij EBS in Purmerend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 16:38
door regenmaker
Meltrain schreef: di 29 nov 2022, 11:48 Had lijn 109 niet beter bij Veluwe-Zuid gepast?
Alleen ligt de gemeente Brummen in de concessie IJssel-Vecht en dus zou de 109 dan volledig buiten de concessie Veluwe-Zuid komen te liggen. In de orginele plannen voor de concessie Rijn-Waal zou de gemeente Brummen wel overgaan, maar daar is dus vanaf gezien. Net als de gemeente Deventer naar Berkel-Dinkel overigens, maarja dan werd in het plan de 165 een raar eilandlijntje binnen IJssel-Vecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 18:22
door Meltrain
Bedankt voor de verduidelijking. :)
Ik vind het ook volkomen logisch dat Deventer bij IJssel-Vecht blijft. Van Brummen weet ik het niet.
flipje schreef: di 29 nov 2022, 15:17 Er gaat met de 'Zwolse' stadsbussen (panto-up) gereden worden.
Rijden die nu dan niet op lijn 14?