Pagina 23 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 18:31
door ambassadorsound
Etienne schreef: di 29 nov 2022, 15:50 Ik kreeg via Whatsapp een foto doorgestuurd van Volkswagen Crafter-buurtbussen, die momenteel inzet gereed worden gemaakt bij EBS in Purmerend.
Zijn dat dieselbussen?Of elektrische?
En zijn die nieuw aangeschaft of uit een andere concessie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 18:55
door flipje
Meltrain schreef: di 29 nov 2022, 18:22 Rijden die nu dan niet op lijn 14?
Nee, deze lijn wordt nu gereden door Muckhof met taxibusjes.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 19:38
door sirvinniei
Had EBS überhaupt niet, buiten belbussen om, taxibusjes afgezworen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 20:12
door ovVeluwe
ambassadorsound schreef: di 29 nov 2022, 18:31
Etienne schreef: di 29 nov 2022, 15:50 Ik kreeg via Whatsapp een foto doorgestuurd van Volkswagen Crafter-buurtbussen, die momenteel inzet gereed worden gemaakt bij EBS in Purmerend.
Zijn dat dieselbussen?Of elektrische?
En zijn die nieuw aangeschaft of uit een andere concessie?
Deze zijn op diesel, omdat er nog geen busjes zijn met een geschikte actieradius. Ze zijn wel gloednieuw.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 21:57
door omaylie
Hoeveel Crafters komen er eigenlijk? En weet je ook iets over de nummers die ze krijgen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 29 nov 2022, 22:02
door Lijn 45
Ik herinner me dat het er iets van 30 waren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 08:42
door Etienne
Dat zou ongeveer wel moeten kloppen. Afgaande op de huidige dienstregeling zijn er 29 busjes nodig om alle ritten van alle lijnen te rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 10:17
door BrengMe
sirvinniei schreef: di 29 nov 2022, 19:38 Had EBS überhaupt niet, buiten belbussen om, taxibusjes afgezworen?
Ja

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 12:42
door ovVeluwe
Etienne schreef: wo 30 nov 2022, 08:42 Dat zou ongeveer wel moeten kloppen. Afgaande op de huidige dienstregeling zijn er 29 busjes nodig om alle ritten van alle lijnen te rijden.
Dan zijn het er wel meer dan 30, want deze busjes zijn ook voor de ReserveerRRReis lijnen bedoeld (die Noot gaat rijden).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 13:13
door Roeland
Maar ReserveerRRReis rijdt toch vooral in avond en weekend, wanneer die (buurt)bussen niet rijden? dan zou je in theorie misschien deels dezelfde busjes kunnen gebruiken?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 13:19
door ovVeluwe
Alleen de buurtbussen staan gestald op verschillende locaties in het gebied, niet op een specifieke stalling. Ik vermoed dat Noot de busjes zal stallen in Ede (of ze nemen de parkeerplaats in Apeldoorn over van Munckhof). Lijn 170, 9 en 17 zijn overigens de gehele dag ReserveerRRReis. In feite een veels te ingewikkelde operatie om dezelfde bussen te gebruiken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 19:34
door cassie127
De KV1 voor IJssel Vecht is inmiddels gepubliceerd maar is nog niet terug te vinden in de reisplanners.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:04
door Matt5154
Duurt nog even. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 21:30
door MetroRET
Hier alvast een uitdraai uit die KV1
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 21:37
door DDietzen
Ik had hoop dat EBS de 'fout' van Keolis zou rechttrekken (waar Keolis geen zin in had omdat ze toch binnenkort de concessie zouden verliezen, als ik het me goed herinner), maar de treinaansluiting van lijn 15 te Apd blijft 'm nog steeds nét niet. Aankomst om :10/:40, dus 4 minuten overstap op de 1600/1700, wat 1 minuut boven de reisplannernorm ligt. Vertrek is echter om :18/:48, dus 2 minuten overstap vanuit de Randstad, wat 1 minuut onder de reisplannernorm ligt en dus leidt tot reisadviezen met 32 minuten overstap. De hele buslijn 1 minuut later laten rijden had het geheel al opgelost.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 21:55
door Milco
Ik zou de opmerking als ik jou was doorsturen naar EBS, zij kijken echt wel naar verbeteringen waar dat mogelijk is uiteraard.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 22:35
door Hainje
Maxim zat toch op deze concessie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 22:40
door ovVeluwe
Beste afbraak aan de Veluwelijn weer. "Op zaterdag rijden we een uur langer door" was de belofte. Leuke vertaling: de rest van de week stoppen we een uur eerder. Na 22.50 vertrekt er geen lijn 304 meer vanuit Apeldoorn en Zwolle, terwijl in de avond de bussen nog best vol kunnen zitten. Waardeloos.... :evil:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 06:49
door regenmaker
Niets te klagen als ik naar Arnhem - Apeldoorn kijk waar Hermes komt. :mrgreen: Dat noem ik pas verschraling. :evil:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 07:08
door ovVeluwe
Te triest voor woorden, en dan noemen ze dat "HOV".

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 07:52
door Suus
ovVeluwe schreef:Beste afbraak aan de Veluwelijn weer. "Op zaterdag rijden we een uur langer door" was de belofte. Leuke vertaling: de rest van de week stoppen we een uur eerder. Na 22.50 vertrekt er geen lijn 304 meer vanuit Apeldoorn en Zwolle, terwijl in de avond de bussen nog best vol kunnen zitten. Waardeloos.... :evil:
Dat is nu 22:20 als ik in OVinfo kijk, dus dat is een half uur beter toch?

Apeldoorn
201 laatste vertrek om 18:50
202 laatste vertrek om 17:50
203 laatste vertrek om 18:05
204 laatste vertrek om 22:20, daarna drie ritten tot Epe.

Zwolle
201 laatste vertrek om 19:20
202 laatste vertrek om 17:50
203 laatste vertrek om 17:48
204 laatste vertrek om 22:20, daarna drie ritten tot Epe.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 08:03
door ovVeluwe
De volledige ritten naar Apeldoorn en Zwolle gaan straks een halfuur eerder eindigen en de ritten tot Epe een uur eerder. Alleen op zaterdag wordt de dienstregeling nog gereden zoals hij nu is. En dat terwijl in het vervoersplan staat dat de hele week tot middernacht gereden gaat worden. (Laatste ritten worden: Apeldoorn/Zwolle v. 22:50, Epe a. ±23:30). Dat betekent dat je vanuit de dorpen na ongeveer half 11 nergens meer kan komen, behalve naar Epe.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 09:38
door Philip
Nog een paar opvallende zaken rondom lijn 206:
- De eerste rit in de middagspits vanuit Harderwijk vertrekt pas om 16.15 uur, vanaf Apeldoorn pas om 16.45 uur. De laatste rit vertrekt respectievelijk om 17.45 uur en om 18.15 uur. Daarmee richt de lijn zich veel meer op forenzen dan op scholieren.
- De reistijd tussen Nieuw-Milligen Kruispunt en station Apeldoorn is met 30 minuten zelfs 8 minuten langer dan met lijn 102. De lijn richt zich dus meer op reizigers naar de Belastingdienst/Centraal Beheer dan op reizigers naar het station in Apeldoorn.
- De bus stopt in Harderwijk niet bij Hotel Van der Valk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 09:49
door sirvinniei
Je kan je dan afvragen of een lusroute niet handiger was geweest: in de ochtend richting Apeldoorn via Malkenschoten en in de middag richting Harderwijk.
Rijd lijn 206 wel in een nuttig patroon met lijn 10?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 10:23
door MetroRET
Lijn 10 vertrekt zo te zien om :08/:23/:38/:53 vanuit Apd-station, 206 vertrekt :16/:46