Pagina 24 van 63

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 10:32
door flipje
Wat mij opvalt:
- Lijn 40 (Zwolle-Meppel) blijft een uursdienst > toch een halfuursdienst, aangevuld met lijn 640 in de spitsrichting een kwartiersdienst (4 ritten in de ochtend en 4 ritten in de middag).
- Lijn 7 Zwolle gaat in de spits om de 10 minuten en in de daluren om het kwartier rijden. (Om XX:18 + XX:19 & XX:48 + XX:49 2 bussen achter elkaar). Laatste rit vertrekt vanaf 17:54 vanaf halte stadion, nu rijdt vaak de laatste rit al om +/- 17:30.
- Lijn 167 (Zwolle-Lemelerveld) krijgt er een extra rit bij in de ochtend die begint in Dalfsen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 11:49
door Maxim
Hainje schreef: wo 30 nov 2022, 22:35 Maxim zat toch op deze concessie?
Ja en nee, wel in een deel van de implementatie maar niet in de uitvoering. Veluwelijn-bundel is er een om goed de rijtijden van de gaan monitoren om te zien of de aansluitingen beter kunnen. Want schuiven in Apeldoorn betekent ook meteen wat voor Zwolle natuurlijk en dat is een ingewikkelde spagaat, zeker bij halfuurdiensten.

De vertrek- en aankomsttijden in de avond zijn inderdaad anders maar daarmee wordt het Programma van Eisen gevolgd. En niets is voor eeuwig, als er veel vraag is dan zal dat ongetwijfeld aangepast worden in de toekomst.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 11:51
door jelmerrr
Een minuut verschil op lijn 15 maakt toch nikz uit voor Zwolle? 15 gaat naar Twello dacht ik

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 12:59
door Maxim
Ah excuus, verkeerd gelezen. Ik dacht dat het over de Veluwelijn-bundel ging. Even gekeken, zo te zien kan het niet straffeloos geschoven worden zonder dat omlopen omvallen: vaak gaat lijn 15 over in lijn 11, en dat past niet volgens de afgesproken randvoorwaarden als je een minuut later aan komt.

Desalniettemin wel een logisch opmerking om in gedachten te houden :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 22:12
door CamilleKreemers
Is de nieuwste opzet voor de Veluwelijn zo krap opgezet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 14:49
door Matt5154
ovVeluwe schreef: do 24 nov 2022, 17:40 Syntus Utrecht Setra 1642 rijdt trouwens meetritten voor EBS. De IVU boordcomputer is hier ook ingebouwd. De bus staat gestald in Vaassen.
Volgens een FB bron rijdt nu MAN wagen 6774 (ex HTM 1134) de test/meetritten. 1642 schijnt terug naar Syntus te zijn gegaan.

https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 6298720887

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 15:51
door ovVeluwe
Zou leuk zijn als die nog tijdelijk op lijndienst gaat rijden vanaf volgende week. Voor als er nog bussen omgebouwd moeten worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:24
door ambassadorsound
Maar als die Ebusco's pas volgend jaar komen, rijden die man's dan niet gewoon een jaar lang mee?In de andere EBS concessie worden ze niet zo veel gebruikt.En lijkt me dat die bussen wel echt nodig zijn, die ebusco bussen worden immers niet voor niks besteld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:30
door Milco
De Ebusco’s worden besteld omdat het gebied groter wordt eind 2023. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:47
door CamilleKreemers
Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:50
door ambassadorsound
Nou, word dan wel een grote concessie zeg..

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:53
door ovVeluwe
Dat was al jaren zo gepland..
CamilleKreemers schreef: vr 02 dec 2022, 16:47 Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
De Ebusco's gaan rijden op lijnen zoals 201, 210 en vast ook wel een aantal in IJsselmond. De BYD's daarvan gaan doorschuiven naar de andere lijnen. Al weet ik niet of 31 bussen genoeg zijn voor IJsselmond.
De 24xx serie gaat overigens, zoals al bekend was, naar Lelystad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 16:55
door Lijn 45
CamilleKreemers schreef: vr 02 dec 2022, 16:47 Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
De Ebusco's zijn specifiek voor de snelRRReis, op de andere lijnen komen de BYD's.

Over snelRRReis gesproken, daarop komen tot volgend jaar BYD's te rijden. Krijgen deze een aangepaste huisstijl?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:00
door ovVeluwe
In de brandguide van RRReis staat dat er überhaupt geen afwijkende huisstijl komt. De laatste render van de Ebusco toont ook de reguliere huisstijl. Het is wellicht puur speculatie, maar misschien wordt alleen het logo aangepast.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:03
door ambassadorsound
klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Las dat Achterhoek/Rivierenland geen RRReis word, nou gelukkig maar.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:19
door ovVeluwe
IJssel-Vecht is geen kwart van het land. EBS krijgt Lelystad er volgend jaar hoe dan ook bij. Overigens is RRReis een merk die over heel Gelderland, Overijssel en Flevoland wordt uitgerold. Ook Achterhoek-Rivierenland (die ook nog een compleet andere vorm gaan krijgen).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:23
door iamthedutchdude
ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat Transdev/Arriva oid niet een kwart van Nederland moeten hebben, maar ook dat wordt gewoon door de strot geduwd.

Als EBS een gunstiger bod neer kan leggen dan haar concurrenten, dan wint EBS de bijbehorende concessies en wens ik EBS veel succes met haar deel van Nederland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:25
door ambassadorsound
iamthedutchdude schreef: vr 02 dec 2022, 17:23
ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat Transdev/Arriva oid niet een kwart van Nederland moeten hebben, maar ook dat wordt gewoon door de strot geduwd.

Als EBS een gunstiger bod neer kan leggen dan haar concurrenten, dan wint EBS de bijbehorende concessies en wens ik EBS veel succes met haar deel van Nederland.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo..
Maar ik hoop niet dat alle bussen in achterhoek-rivierenland/de Man's in Arnhem nijmegen en de bussen in ijsselmond dan vervangen worden.Deze zijn zo oud niet en elektrisch is ook niet alles.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:28
door Daniel
In 2030 rijdt er niet anders meer dan elektrisch, je kunt er maar beter aan gaan wennen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 17:38
door ambassadorsound
Dat is ook zo natuurlijk.
Maar bijvoorbeeld met het gas waar de Breng bussen op rijden, is toch al heel schoon?De uitstoot is niet veel en het is bio gas en dus duurzaam.En zelfs schoner dan elektrisch las ik.
Alles elektrisch lijkt me ook onbetrouwbaar.
En zoals mijn forumnaam wellicht wel doet vermoeden vind ik het geluid van een gewone bus heerlijk klinken ;)
Vind het een beetje overdreven dat alles elektrisch moet zijn. er zijn meer goede alternatieven voor diesel.Een waterstof verbrandingmotor(zonder accucel, en ook niet elektrisch) is ook prima.Dan zouden de huidige dieselbussen omgebouwd kunnen worden naar waterstof.Zonder accu, het geluid blijft(dus veiliger voor medeweggenoten), en geen last meer van brandende Accus's

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 18:12
door Selivio
Ook (bio)LNG is geen zero emissie bij de uitlaat, en gaat het ook niet meer worden vanaf 2030. Dan is in feite alleen nog accu of waterstof ern mogelijkheid.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 18:54
door ambassadorsound
Vind het allemaal wat overdreven.Lage emissie is ook goed.Ook dat enkel euro6 in sommige milieuzones mag, verschrikkelijk.Daar worden bedrijven gewoon me gesloopt.
En die stroom zal ook niet geheel schoon zijn.
Sowieso denk ik dat voor 2030 niet haalbaar is.
Het is beter om te zorgen dat in afrika enzo euro 5/6 bussen gaan rijden en schone diesel.Dáár is het echte probleem.Hier is het allemaal al heel schoon.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 19:16
door Meltrain
ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Je mag natuurlijk altijd een mening hebben, maar de realiteit is toch anders.
Wat vind je er overigens van dat Arriva heel Friesland en Limburg en een heel groot deel van Noord-Brabant in handen heeft?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 19:20
door Tom024
Zullen we ons in dit topic beperken tot de concessie IJssel-Vecht? Voor meningen en persoonlijke voorkeuren hebben we andere topics.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 19:27
door ambassadorsound
Ok, sorry Tom.
Ik zal wel een los topic maken.