Pagina 25 van 63

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 19:49
door CamilleKreemers
ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Las dat Achterhoek/Rivierenland geen RRReis word, nou gelukkig maar.
De beste (waarschijnlijk eerder goedkoopste) vervoerder met de beste toekomstplannen wint een concessie. In dit geval is dat EBS voor deze Grote conccessie. Arriva en Connexxion hebben ook grote delen van het land. Is er een reden dat je specifiek EBS het niet gunt?

Ik vind de plannen voor deze concessie anders niet heel slecht en hoop dat de plannen uitgevoerd en verbeterd worden in de toekomst.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 08:57
door ambassadorsound
Ik heb niet echt wat tegen EBS, maar er zijn toch wel wat vage verhalen over.Daarnaast is Arriva gewoon een goede vervoerder, ik lees niet echt problemen met hun.Hun materieel is erg betrouwbaar, en het inzetten van elektrische bussen gaat zover ik weet goed.
Bij andere vervoerders, zoals Qbuzz gaat dat allemaal niet zo heel goed.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:10
door sirvinniei
Dan heb je toch weinig divers gelezen. Juist Arriva stond er om bekend om met oude troep te rijden. Zie bijvoorbeeld de Molenhoek en de slecht onderhouden treinen en bussen (waarvan de laatste tegenwoordig wel vervangen zijn door Qbuzz).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:15
door iamthedutchdude
Dat eerste punt (Arriva) ga ik even niet op in, daarmee zou ik enorm off-topic gaan.

Dat tweede punt wil ik wel kort op reageren, ik zie bij Qbuzz namelijk helemaal niet zoveel problemen met de inzet van elektrische bussen. Hier in GD rijdt veel elektrisch en uitval van bussen vanwege het elektrisch rijden komt (nagenoeg) niet voor. Qbuzz heeft vooral in de eerste jaren in DMG een slechte naam gekregen, maar dat kwam ook niet enkel door het elektrisch rijden. (Ik vermoed zelfs dat ook Arriva hier een vinger bij in de pap heeft gehad.)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:18
door teun
Arriva rijdt ook nauwelijks elektrisch rond, en juist waar ze een grote vloot hebben (Limburg) is laatst een boel vervangend materieel moeten komen…

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:30
door ambassadorsound
Qbuzz in utrecht gaat niet zo goed met elektrisch hoor ik in het nieuws.
Momenteel is het materieel van Arriva relatief nieuw, enkel de Volvo 8700 en lion city T's zijn wel erg verouderd.Ambassador ook wel een beetje.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:31
door Suus
Arriva zette in Limburg tijdelijk vervangend materieel in omdat leverancier VDL een terugroepactie organiseerde.

Voornaamste klacht bij elektrische bussen is dat de verwarming niet zo hoog wordt gezet, en na decennia van warm opgestookte bussen met verbrandingsmotor is dat even wennen :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 09:46
door regenmaker
Goed werkende airco (alla Breng's MAN bussen) is voor mij belangrijker dan goede verwarming.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 10:17
door gkw1969
Zullen we nu weer on-topic gaan?

En het gesprek over bussen in een ander topic verder voeren?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 03 dec 2022, 23:21
door ovVeluwe
Dienstregeling staat inmiddels in OVinfo.

Heel eerlijk gezegd snap ik de terugkeer van lijn 609 niet, want er schijnen ook geen ritten te starten of te eindigen op het transferium (vroeger was het een matrit die in de dienstregeling werd opgenomen, als uitloper van lijn 203). Nu Overijssel en Veluwe samen zijn gevoegd lijkt het me toch dat ze de spits richting wel kunnen omdraaien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 10:28
door Meltrain
cassie127 schreef: vr 07 okt 2022, 19:29 De volgende lijnen gaan als ExpressRRReis/SnelRRReis rijden, deze lijnen passen niet bij de frequenties van ComfortRRReis en zijn daarom onder deze formule komen te vallen:
201 Apeldoorn - Zwolle via A50 (2023)
206 Harderwijk - Apeldoorn (2023)
207 Harderwijk - Lelystad Batavia Stad (2024)
210 Apeldoorn - Epe - Zwolle (2023)
214 Steenwijk - Emmeloord - Lelystad (2024)
215 Kampen - Urk (via Nagele) (2024)
216 Harderwijk - Zeewolde - Almere (2024)
217 Dedemsvaart - Zwolle via A28 (2023)
218 Lelystad - Urk (2024)
Heeft iemand trouwens enige logica in deze nummering kunnen ontdekken?
Goed, 201 is logisch omdat de lijn nu ook al dat nummer draagt, maar voor de rest?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 10:49
door Milco
Ja, alle lijnen van de formule snelRRReis hebben een 200-nummer, behalve lijn 205 die tijdelijk nog dat nummer behoudt voor een jaartje.

Ik vermoed dat de nummers niet aaneengesloten zijn zodat als men iets anders verzint in een bepaalde regio er nog nummers vrij zijn en er dan gewoon doorgenummerd kan worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 10:55
door Daniel
Ik had eerst het idee dat ze met de klok mee liepen, maar dat gaat maar tot 210 enigszins op. In het tweede rijtje (>210) zit 217 immers als buitenbeentje wat niet in IJsselmond ligt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 12:10
door Sorry_geen_dienst
Volgens OVinfo heeft lijn 10 in Apeldoorn de bestemming "Den Haag s-Gravenzande" en bij lijn 2 en 8 in Apeldoorn staat er nog een backslash in de bestemming. De bestemming van lijn 109 was bij Keolis en is nu ook weinig verhelderend, "Eerbeek via Loenen", dat zegt niks over de route want de 43 gaat bijv. ook naar Eerbeek via Loenen, hoe wil je anders in Eerbeek komen. "Eerbeek via De Maten", "via Matenveld" of "via De Heemgaard" lijkt mij logischer en meer in lijn met lijn 4. En lijn 13 en 14 gaan allebei naar "Kerschoten" zonder een 'via' vermelding.

Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 12:31
door flipje
ovVeluwe schreef: za 03 dec 2022, 23:21.
Heel eerlijk gezegd snap ik de terugkeer van lijn 609 niet, want er schijnen ook geen ritten te starten of te eindigen op het transferium (vroeger was het een matrit die in de dienstregeling werd opgenomen, als uitloper van lijn 203).
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal. Ik had verwacht dat deze ritten gekoppeld waren aan de extra spitsritten van lijn 210 (tot Epe) en dan als lijn 609 via Deltion weer terug naar het station. Maar de ritten gaan materiaal vanaf station Zwolle naar transferium om vanaf daar als lijn 609 weer terug te keren naar Zwolle :|

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:12
door Meltrain
Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:20
door regenmaker
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 12:10 Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.
Ja, ik hoop dat eigenlijk ook. Ik zou lijn 10 niet langer via de Arnhemseweg laten rijden, maar in beide richtingen via de Kayersdijk en dan via de Laan van Malkenschoten naar het Gelre Ziekenhuis. Zowel lijn 10 als 11 kan dan de gehele week 2x/uur gaan rijden waarbij in een lus wordt gereden. Lijn 11 zou haltes moeten krijgen langs Zuiderpark/Ravenweg en lijn 10 haltes aan de overzijde bij Lekstraat, Saba, Ekro, FizzionParc en Achmea. Voordeel is dat lijn 206 dan die haltes ook in beide richtingen kan bedienen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:22
door MetroRET
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
Zodra er een dag vanuit busposites te tracken is, zal ik wel even een uitdraai maken van alle omlopen binnen de concessie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:23
door flipje
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
In theorie wel.. maar mijn dienstenboekje zegt toch wat anders

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:23
door Meltrain
regenmaker schreef: zo 04 dec 2022, 13:20
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 12:10 Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.
Ja, ik hoop dat eigenlijk ook. Ik zou lijn 10 niet langer via de Arnhemseweg laten rijden, maar in beide richtingen via de Kayersdijk en dan via de Laan van Malkenschoten naar het Gelre Ziekenhuis. Zowel lijn 10 als 11 kan dan de gehele week 2x/uur gaan rijden waarbij in een lus wordt gereden. Lijn 11 zou haltes moeten krijgen langs Zuiderpark/Ravenweg en lijn 10 haltes aan de overzijde bij Lekstraat, Saba, Ekro, FizzionParc en Achmea. Voordeel is dat lijn 206 dan die haltes ook in beide richtingen kan bedienen.
Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
flipje schreef: zo 04 dec 2022, 13:23
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
In theorie wel.. maar mijn dienstenboekje zegt toch wat anders
Aha, ik wist niet dat jij chauffeur bent.
Tja, dan snap ik het ook niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:28
door Sorry_geen_dienst
@Regenmaker: Of lijn 10 in beide richtingen via Kayersdijk/Laan van Malkenschoten/ rechtsaf Arnhemseweg op en keren op parkeerterrein voormalige halte van zwembad Dubbelbeek. Zo bedien je alle haltes in beide richtingen een keer en heeft heeft Apd Zuid (Lekstraat) rechtstreekse verbinding vanaf station en hoeven reizigers niet het hele rondje mee te rijden. Ook Dubbelbeek/Malkenschoten heeft dan weer een bushalte.

Edit: Maar eigenlijk hoort er weer een bus door de wijk te rijden. 18/19 waren echt wel goed bezet in het weekend. Hoop mensen met kinderwagens en boodschappentrolleys ook.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:31
door regenmaker
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:23 Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
Nouja, zo eenvoudig is dat niet. Aangezien er stoep aan de overkant ligt en er dus ook geen oversteekplaatsen zijn.
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 13:28 @Regenmaker: Of lijn 10 in beide richtingen via Kayersdijk/Laan van Malkenschoten/ rechtsaf Arnhemseweg op en keren op parkeerterrein voormalige halte van zwembad Dubbelbeek. Zo bedien je alle haltes in beide richtingen een keer en heeft heeft Apd Zuid (Lekstraat) rechtstreekse verbinding vanaf station en hoeven reizigers niet het hele rondje mee te rijden. Ook Dubbelbeek heeft weer een bushalte.
Ik bedoel dat lijn 10 in beide richtingen gaat rijden net als lijn 11 naar het Gelre Ziekenhuis. Je hoeft ze dan alleen bij het ziekenhuis aan te koppelen en hebt zo een lusroute 2x/uur in beide richtingen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 13:39
door flipje
Rectificatie.
Bij ons op de stalling zit er geen koppeling tussen lijn 210 en 609. Maar enkele diensten uit Apeldoorn hebben deze koppeling wel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 15:03
door ThatPCDude
Is de lijnennetkaart voor dienstregeling 2023 al ergens online te vinden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 15:05
door MetroRET