Pagina 26 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 15:31
door Sorry_geen_dienst
Nog een bijzonderheid wat mij betreft is lijn 304. Die gaat 's avonds niet meer via Katwolderplein/Centrum in Zwolle (zoals 204 nu doet) maar blijft de route van 203 rijden via Nieuwe Veerallee....Juist op Katwolderplein/Centrum stapt nu het grootste gedeelte van de reizigers in die nu dus eerst naar het station moeten reizen... :N

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 15:42
door Maxim
De meeste 609's zijn inderdaad aan 210 gekoppeld. 609 is één van de scholierenlijnen waar in de implementatieperiode met de opdrachtgever overlegd moest worden om te bezien welke er wel of niet gaan rijden. We hebben ervoor gekozen om een aantal ritten lijn 609 te rijden, omdat de mat-ritten er meestal toch zijn en ze zo nog wat ontlasten rond lijn 9, 1 en 11. Andere lijnen die weer gaan rijden zijn 601 en 602, om te voorkomen dat de nieuwe Veluwelijn-opzet meteen overloopt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 15:43
door Maxim
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 15:31 Nog een bijzonderheid wat mij betreft is lijn 304. Die gaat 's avonds niet meer via Katwolderplein/Centrum in Zwolle (zoals 204 nu doet) maar blijft de route van 203 rijden via Nieuwe Veerallee....Juist op Katwolderplein/Centrum stapt nu het grootste gedeelte van de reizigers in die nu dus eerst naar het station moeten reizen... :N
Is wel een bewuste keuze. Op zaterdag en zondag wel de hele dag via het centrum. Zo heb je op één dag altijd dezelfde route en is het eenduidig. Natuurlijk kun je daar wat van vinden, maar er is in ieder geval wel over nagedacht :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:05
door Meltrain
Maar waarom rijdt lijn 304 dan niet altijd via Katwolderplein/Centrum?
regenmaker schreef: zo 04 dec 2022, 13:31
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:23 Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
Nouja, zo eenvoudig is dat niet. Aangezien er stoep aan de overkant ligt en er dus ook geen oversteekplaatsen zijn.
Dit verband snap ik niet. :s

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:10
door regenmaker
Wat ik ook raar vind. Ik zie dat in Zwolle de frequentieverlagingen op zondag worden teruggedraaid, maar in Apeldoorn en Deventer niet...

Terwijl hier staat:
Ook rijden alle lijnen van de stadsdiensten Apeldoorn, Deventer, Harderwijk en Zwolle vanaf 11 december minimaal twee keer per uur.

Ja niet dus. :evil:

Dat betekent dus op zondagen (en dus o.a. Kerst) voor mij een overstap van 38 min op de 302, nou top. :neg:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:13
door Milco
Als je enkel een paal plaatst dan staan de rest Zegers aldaar nog in het gras te wachten. Als er aan die zijde ook geen stoep parallel aan de weg loopt moet je naast het neerzetten van een paal een stoep aanleggen en/of oversteekplaatsen maken naar de stoep die wel aan de andere zijde van de weg loopt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:36
door ovVeluwe
In het plan stond ook dat doordeweeks in de avond de 304 bij Katwolderplein zou stoppen, net zoals nu bij de 204. Die halte is vaak drukker dan het station. Steeds meer beloftes lijken dus niet goed geformuleerd of gewoon compleet onwaar. Geen fijne binnenkomer als je het aan mij vraagt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:52
door cassie127
Vertrek van de 165 is in Raalte vanaf de lunch tot einde dienst één minuut naar voren gehaald waardoor de aansluiting vanuit de trein uit Zwolle slechter wordt (1 tot 2 minuten ipv 3 tot 4 minuten). Stapten toch zeer regelmatig mensen over vanuit de trein voor bestemmingen in Raalte en Wesepe.

De aansluiting vanuit Deventer op de trein naar Zwolle in de ochtend blijft dan wel weer hetzelfde zoals nu

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 16:52
door Milco
Was "het plan" dan al gelijk definitief? Een plan is in mijn ogen iets wat men wil doen, maar wat nog niet 100 procent vaststaat.

En je weet natuurlijk niet wat de toekomstplannen zijn. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 09:29
door Maxim
"Het plan", als in het definitieve vervoerplan, daar staat juist in dat er geen routevarianten zijn op bepaalde momenten voor de eenduidigheid en daar staat ook dat in het weekend via het centrum wordt gereden op lijn 304.

Hoe dan ook, er wil per abuis wel eens verschil zijn tussen vervoerplan en communicatie, maar dat is natuurlijk niet bewust.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 10:03
door Meltrain
regenmaker schreef: zo 04 dec 2022, 13:31
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:23 Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
Nouja, zo eenvoudig is dat niet. Aangezien er stoep aan de overkant ligt en er dus ook geen oversteekplaatsen zijn.
FizzionParc zou op zich hier kunnen. Dan zit je vlak bij de bestaande oversteekplaats.

De andere twee haltes zijn lastiger, omdat er dan een nieuwe VOP moet worden aangelegd en bij halte Achmea lijkt me dat lastig en mogelijk de moeite niet waard omdat Laan van Westenenk niet zo heel ver weg ligt.
Voor de halte Ekro moet hier een extra VOP komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 13:05
door Sorry_geen_dienst
Ik ben ook erg benieuwd hoelang het duurt voordat er sterk afgeschaald gaat worden i.v.m. personeelstekort. Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn, want hoe meer bussen er rijden hoe beter het voor de reizigers is en de EBS plannen zijn over het algemeen mooi voor de reizigers. Maar gezien Keolis de diensten nu al dagelijks niet rond kan krijgen en er ook nog eens een deel van de chauffeurs naar Hermes gaat én EBS wat ik zo zie veel meer chauffeurs nodig heeft dan Keolis nu, hoop ik niet dat het zo gaat als bij de start van de huidige noodconcessie (tot de kerstvakantie volledig pakket, daarna blijvend in vakantiepakket, daarna nog meer afschalingen etc.).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 13:11
door bartjemestrom
Een deel gaat naar Hermes omdat het totale gebied ook kleiner wordt. Per saldo zal het om het even zijn. Maar we zullen zien hoe het gaat lopen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 14:58
door CamilleKreemers
Ik verbaas me erover dat de vervoervraag richting Zwolle zoveel hoger is dan richting Apeldoorn. Hoe komt dat?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 15:29
door flipje
Onderwijs, er zitten enkele grote onderwijsinstellingen in Zwolle.
MBO
- Landstede +/- 10.000 leerlingen
- Deltion College +/- 20.000 leerlingen
HBO
- Windesheim +/- 25.000 studenten

Verder zijn er nog wat kleinere instellingen zoals: Viaa(Gereformeerde Hogeschool), Katholieke Pabo, Cibap, ArtEZ (Hogeschool voor de kunsten) en nog een hoop middelbare scholen (13 stuks).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 dec 2022, 16:07
door Stadsbus
Ik zag in Purmerend toevallig een nieuwe Crafter voorbij komen op een diepladertje. Droeg nummer 9311 en kenteken R-325-TT. Helemaal in de kleuren van buurtrrreis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 dec 2022, 16:55
door Matt5154
Blijkbaar blijven de 2006, 2019, 2026, 2034, 2041, 2046, 2057, 2058, 2064, 2068, 2073, 2074, 2089, 2095, 2101, 2106, 2132, 2137, 2142, 2148, 2169, 2171, 2182, 2183 en 2185 bij Keolis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 dec 2022, 17:21
door CamilleKreemers
Gaat EBS de bussen nu ook hernummeren?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 dec 2022, 17:22
door Matt5154
Nee. @OVveluwe zei al dat de bussen niet hernummerd zullen worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 dec 2022, 20:55
door ovVeluwe
Klopt, ze hebben in concessie VPR speciaal de 15m Scania's een ander nummer gegeven om de 2000 serie voor IJssel-Vecht te reserveren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 09:30
door Matt5154
Stadsbus schreef: di 06 dec 2022, 16:07 Ik zag in Purmerend toevallig een nieuwe Crafter voorbij komen op een diepladertje. Droeg nummer 9311 en kenteken R-325-TT. Helemaal in de kleuren van buurtrrreis.
Kreeg net te horen dat er 40 Crafter's naar IJssel-Vecht gaan. Het zijn de 9300-9339.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 12:28
door Plutona
Zijn er eigenlijk folders in PDF beschikbaar? Die kan ik nergens vinden, alleen de kaarten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 12:33
door cassie127
Ik mis inderdaad ook de (folders met) tabellen op de website ja. Volgens de concessie eisen moet er reisinformatie op papier beschikbaar zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 15:51
door ovVeluwe
Een flink aantal bussen rijdt inmiddels rond met "RRReis met EBS" bestickering.

Ook hangen er op een aantal haltes al de nieuwe vertrekstaten. Echter zijn deze in de standaard EBS huisstijl in plaats van de verplichte RRReis huisstijl. :N

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 16:04
door Daniel
EBS huisstijl met RRReis logo toch, die zag ik in Amersfoort i.i.g. hangen.

(En ach... De melding dat lijn 89 vervalt op Veenendaal-De Klomp heeft een Syntus Gelderland logo i.p.v. RRReis huisstijl)