Pagina 27 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 13:30
door ovVeluwe
Lijn 45 schreef: vr 02 dec 2022, 16:55
CamilleKreemers schreef: vr 02 dec 2022, 16:47 Wordt het byd materieel dan ook verschoven of alleen Ebusco komt in huidig Ijsselmond te rijden?
Over snelRRReis gesproken, daarop komen tot volgend jaar BYD's te rijden. Krijgen deze een aangepaste huisstijl?
De SnelRRReis bussen hebben, zoals ik al dacht, enkel een SnelRRReis sticker gekregen. Ik weet niet welke bussen precies worden omgestickerd, maar de 2091 is de eerste.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 14:02
door Daniel
En die rijden ook op de dienst vandaag? Eens zien of ik er nog eentje tegen kom.
(RRReis met EBS op een lijn die naar Hermes gaat is net al gelukt in Barneveld :) )

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 16:29
door flipje
De 2123 en 2131 hebben ook een snelRRReis outfit gekregen. Deze bussen reden vandaag als "pod bus" in Zwolle.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 16:56
door CamilleKreemers
Hopelijk gaat het EBS goed met de exploitatie

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 09:16
door ovforens
Heeft iemand al een rit gezien in OVinfo die actuele data uitzendt? Ik zie alleen maar bussen die 5 minuten na vertrektijd nog stilstaan of busritten zonder actuele status.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 09:43
door MetroRET
Wisselend, de ene wel, de andere niet.
Om te zien welke wel, welke niet, zoek een lijn op via busposities, dan zie je het gauw genoeg.

Zo te zien rijden er ook een aantal Haagse Citaro's mee op deze 1e dag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 10:07
door Lijn 45
De Citaro's rijden rond Zwolle zo te zien.
Milco schreef: za 10 dec 2022, 19:30 Zijn er eigenlijk specifieke lijnen waar de mini-BYD's gaan rijden voor ze naar Lelystad gaan eind 2023?
Volgens Busposities zijn de busjes die al op de radar zijn verschenen rond Apeldoorn actief. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze allemaal daar heen zouden gaan. Hun inzet is dan vergelijkbaar met die van de Optares in de Syntus periode.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 10:12
door MetroRET
Rond Zwolle is groot begrip, want ze rijden op lijn 301 en 304. :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 11:39
door MetroRET
Nog meer vreemd bezoek, op lijn 30 rijdt een Scania uit Waterland: https://busposities.nl/omlopen/2022-12-11/ebs/4110

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 11:43
door Lijn 45
MetroRET schreef: zo 11 dec 2022, 10:12 Rond Zwolle is groot begrip, want ze rijden op lijn 301 en 304. :mrgreen:
Toen ik keek reed er een op een van de Zwolse stadslijnen. :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:30
door Matt5154
De Citaro's zijn normaal gesproken in Haaglanden inzetbaar. 5137, 5158, 5171, 5172 en 5177 rijden zo te zien hierzo tijdelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:39
door Lijn 45
Horen de 93xx vandaag al te rijden? Ik zie ze niet op de radar namelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:41
door Globetrotter
Ja, er rijden er volgens ovzoeker een aantal op lijn 303 vandaag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:42
door MetroRET
Dat is niet in deze concessie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:49
door Matt5154
Globetrotter schreef: zo 11 dec 2022, 12:41 Ja, er rijden er volgens ovzoeker een aantal op lijn 303 vandaag.
Hoort idd niet bij deze concessie, hoort bij Concessie Veluwe-Zuid.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:51
door ovVeluwe
MetroRET schreef: zo 11 dec 2022, 11:39 Nog meer vreemd bezoek, op lijn 30 rijdt een Scania uit Waterland: https://busposities.nl/omlopen/2022-12-11/ebs/4110
Is een normale 12m BYD, wellicht heeft de boordcomputer voorheen in de 4083 gezeten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 12:52
door Chrizziey
Het gaat nog niet heel lekker met de start. Zojuist even een proefronde gemaakt. De reisinformatie werkt nog niet op de schermen, bussen komen niet opdagen, chauffeurs die niet kunnen inloggen in het systeem en niemand weet welke bus wel rijdt. Lijkt een valse start van EBS.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 13:00
door Milco
Eerste dag is altijd een rommeltje. Zal de komende dagen vast beter gaan. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 14:17
door dennistd
Het is blijkbaar voorlopig nog onmogelijk om een kaartje te pinnen in de bussen :')
Let op!: In Salland en Veluwe-Noord kunnen onderstaande kaartjes voorlopig niet in de bus worden gekocht. Dit komt omdat de nieuwe vervoerder EBS nieuwe pinapparaten heeft moeten bestellen, waarbij de levering nog even op zich laat wachten. We informeren je wanneer hier ook alle bussen met nieuwe pinapparaten zijn uitgerust en deze kaartjes wel in de bus te koop zijn. Een alternatief is het betalen met de bankpas (OVpay) en dat is vaak ook goedkoper dan een los kaartje. 
https://www.rrreis.nl/kaartjes

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 14:25
door Daniel
Lijn 45 schreef: zo 11 dec 2022, 11:43
MetroRET schreef: zo 11 dec 2022, 10:12 Rond Zwolle is groot begrip, want ze rijden op lijn 301 en 304. :mrgreen:
Toen ik keek reed er een op een van de Zwolse stadslijnen. :p
Ik had er net eentje op de foto op de 102 in Apeldoorn, dus ja, rond Zwolle moet je ruim nemen ;)
Ook leuk: een BYD K7 op de 304.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 14:31
door Chrizziey
Milco schreef: zo 11 dec 2022, 13:00 Eerste dag is altijd een rommeltje. Zal de komende dagen vast beter gaan. ;)
Heb je ook wel weer een punt. Had het wel te doen om een chauffeur die helemaal het spoor bijster was en niet meer wist wat die moest doen.
Er lopen trouwens ook RRReis assistenten nu op het station. Ook wel makkelijk als je een vraag hebt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 16:55
door Daniel
Ik maakte vanmiddag laat in Zwolle een kort ritje van Centrum naar Station in een comfortRRReis bus met chauffeur in Keolis uniform, C1 als lijnnummer voorop de bus en Keolis logo op de cico's (en zo te zien had hij ook nog een Keolis boordcomputer).
Was er een concessiewissel geweest dan :mrgreen:

De grote vraag: aan wie heb ik dat ritje nu betaald :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:13
door Etienne
En ik zag ook in Zwolle een lijn J13 rondrijden; wel met de goede bestemming voorop.
Verder viel me op dat diverse bussen wel info uitzenden onderweg, maar dat deze er op een gegeven moment mee stopt en in OvInfo dan de melding 'geen real-time informatie bekend'.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:29
door sirvinniei
Joyridende lijn 13?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:31
door ICE105
Alle BYD bussen die nu al rondrijden bij EBS zijn (goed) genoeg bevonden om over te nemen en zonder discussies over de marktwaarde? Of gaat die discussie gewoon door na de concessiewissel?