Pagina 30 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 18:34
door gkw1969
Ach ja, Qbuzz had ook geen ervaring met Heulieuz, EBS had ook nog geen ervaring met Mercedes voor ze met Haaglanden begonnen.

Geen enkel bedrijf heeft ervaring met een merk wat hij nog nooit eerder heeft gehad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 19:54
door Matt5154
Daniel schreef: Gisteren zag ik zogauw al geen Citaro's meer op de kaart van busposities.nl
Ze zijn nu terug in Haaglanden zo te zien. 5171 en 5172 rijden nu daarzo.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 19:29
door CamilleKreemers
Welke stallingen worden gebruikt binnen deze concessie? Ik kom niet verder dan Zwolle, Apeldoorn, Dedemsvaart, Harderwijk en Deventer. En bij start van Ijssel-Vecht met Zwartsluis, Lelystad en Emmeloord

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 19:47
door Matt5154
ovVeluwe schreef: ma 12 dec 2022, 23:26 •000: Apeldoorn
•100: Dedemsvaart
•200: Deventer
•300: Emmeloord
•400: Harderwijk
•500: Lelystad
•600: Zwartsluis
•700: Zwolle
•800: onderaannemers
•900: buurtbus

Ga er maar vanuit dat dit het definitieve plaatje wordt.
;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 01:07
door Lange_Dre
gkw1969 schreef: zo 18 dec 2022, 18:34 Ach ja, Qbuzz had ook geen ervaring met Heulieuz
Ja Heulieuz was ook al zo'n goede keuze van Qbuzz. De bussen rijden na een aantal jaar nog niet probleemloos. Nog steeds moeten er in Groningen vaak oude diesel bussen of VDL's inspringen zodat er toch nog een bus rijd...🙈

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 11:31
door Mdk
Ik heb op lijn 8 al maanden niets anders dan die stokbroden zien rijden, in tegenstelling tot lijn 1 die volledig met ebusco 2.0/2.1 zou moeten rijden, waar zeer regelmatig een citaro op zit.

Maargoed we dwalen wel wat af zo...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 21 dec 2022, 20:05
door Etienne
Vandaag met een aantal buurtbusen gereisd in deze concessie en alle ritten waren gratis, omdat de OV-chip nog niet goed ingeregeld was :D
Daarnaast zijn nog niet alle Volkswagen Crafters geleverd; op lijn 515 en lijn 504 rijdt een leenbusje van Noot.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 21 dec 2022, 20:12
door jelmerrr
Ik had vandaag ritje met lijn 8. Inchecken lukte wel maar uitchecken niet. Iedereen behalve SOV moet maar 4 euro betalen voor busritje...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 21 dec 2022, 20:49
door DDietzen
Mijn rit met lijn 15 vanmiddag was tot mijn stomme verbazing haast zitvol bij vertrek in Apd, dat heb ik in vele jaren nog nooit meegemaakt op deze lijn :shock: Weliswaar was een K7U-midibus voorgeschoteld, waar ik tot nu toe altijd sinds de start van RRReis een 'gewone' K9UB trof hierop, maar ook als het een K9UB was geweest had die spectaculair vol gezeten voor lijn 15-begrippen. In mijn ervaring kan je het aantal mensen in lijn 15 altijd op één hand tellen, inclusief chauffeur :')

Op mijn terugrit richting centrum kwamen twee bussen op rij (zowel lijn 2 als 15) niet opdagen, hoewel ik 5 minuten voor vertrek van de eerste bus al zicht op de halte had. De reisinfo zei geen boe of ba over vervroeging/vertraging, uitval of wat dan ook. :N :neg: Uiteindelijk heb ik me, 12 resp. 5 minuten na gepland vertrek van de bus, terug naar huis gespoed en daar de voor mij veel te kleine fiets van m'n moeder geleend, want mijn tandartsafspraak wachtte niet.

Ik was tijdens het wachten wel getuige van het jaarlijkse vervangen van de papieren lijnennetkaart en vertrektijden op mijn halte! Werd uitgevoerd door twee mannen in een busje met Syntus-logo :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 21 dec 2022, 20:59
door regenmaker
Kwam waarschijnlijk door een defecte trein tussen Apeldoorn en Deventer. :)

https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... n-deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 18:15
door sirvinniei
Mensen in Breecamp zijn boos dat lijn 11 in het weekend en 's avonds is vervangen voor reserveerRRReis https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... buslijn-11

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 18:26
door Milco
Hoeveel klagers reizen ook daadwerkelijk in de avonduren met de bus?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 18:29
door Daniel
Vermoedelijk heel weinig. De lijn 3 die volgens het artikel twee keer zo vaak is gaan rijden kan trouwens ook alleen maar 2x zo vaak gereserveerd worden, want dat is op die momenten ook een belbus.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 23:47
door Meltrain
jelmerrr schreef: wo 21 dec 2022, 20:12 Ik had vandaag ritje met lijn 8. Inchecken lukte wel maar uitchecken niet. Iedereen behalve SOV moet maar 4 euro betalen voor busritje...
Welke lijn 8? Er zijn er drie in deze concessie. ;)
Daniel schreef: vr 23 dec 2022, 18:29 Vermoedelijk heel weinig. De lijn 3 die volgens het artikel twee keer zo vaak is gaan rijden kan trouwens ook alleen maar 2x zo vaak gereserveerd worden, want dat is op die momenten ook een belbus.
Vanaf station Zwolle hoeft toch niet gereserveerd te worden? Dat betekent dat er dus wel altijd een bus klaar moet staan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 01:01
door sirvinniei
Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 05:36
door jelmerrr
Meltrain schreef: vr 23 dec 2022, 23:47
jelmerrr schreef: wo 21 dec 2022, 20:12 Ik had vandaag ritje met lijn 8. Inchecken lukte wel maar uitchecken niet. Iedereen behalve SOV moet maar 4 euro betalen voor busritje...
Welke lijn 8? Er zijn er drie in deze concessie. ;)
Oeps ik bedoel Apeldoorn. Bedankt voor je oplettendheid.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 09:09
door Milco
sirvinniei schreef: za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
https://www.rrreis.nl/reserveerrrreis
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 10:28
door gkw1969
jelmerrr schreef: wo 21 dec 2022, 20:12 Ik had vandaag ritje met lijn 8. Inchecken lukte wel maar uitchecken niet. Iedereen behalve SOV moet maar 4 euro betalen voor busritje...
Hiervoor bestaat de site: uitcheckgemist.nl
Vervoerders verwijzen hier ook naar op hun website

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 11:07
door Meltrain
Milco schreef: za 24 dec 2022, 09:09
sirvinniei schreef: za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
https://www.rrreis.nl/reserveerrrreis
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."
Dat lees ik ook, maar ik zie ook dat het lijnoverzicht nog niet is bijgewerkt. Zo ontbreekt lijn 11 in Zwolle en staat lijn 6 in Ede er nog tussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 11:30
door TomSteyl
Er klopt wel meer nog niet aan die website. In de disclaimer staat nog vermeld dat Keolis Nederland de penvoerder is, maar ik heb in deze draad ergens gelezen dat de site al een paar weken geleden is overgedragen. 😝

Afgelopen maandag was ik in Apeldoorn en zag op de buffer van het station de (Keolis)infrawagen staan, helemaal vol met dozen met nieuwe EBS en Hermes vertrekstaten. Dus ze zijn er mee bezig.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 14:18
door sirvinniei
Milco schreef: za 24 dec 2022, 09:09
sirvinniei schreef: za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
https://www.rrreis.nl/reserveerrrreis
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."
Aha, niet goed gekeken.
Dus juist de bus naar Harderwijk staat niet standaard klaar?
"Het station in Zwolle" klinkt overigens ook wel ambigu, maar ik neem aan dat ze niet Stadshagen bedoelen en lijn 11 dus ook gewoon gereserveerd moet worden"
Het is trouwens wel een verschraling in het weekend, dan reizen er ook overdag veel mensen naar het station. Vraag me af waarom er niet in de ochtend dan een paar ritten vast rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 21:13
door Statler Rail
sirvinniei schreef: vr 23 dec 2022, 18:15 Mensen in Breecamp zijn boos dat lijn 11 in het weekend en 's avonds is vervangen voor reserveerRRReis https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... buslijn-11
Er wordt gesproken over de afstand tot station Stadshagen, maar vanuit Breecamp kan je ‘s avonds en in het weekend ook gewoon vanaf de provinciale weg N331 (halte: “Breecamp”) met streeklijn 71 reizen, of anders lopen naar een halte van lijn 1. Voor die enkeling die per se in de wijk zelf wil opstappen is er dus een reserveerRRReis. Volgens mij is dat een prima bediening.

Het is natuurlijk ook een “tussenjaar”, aangezien IJsselmond pas volgend jaar instroomt. Dan gaan lijn 171 en 174 bij Breecamp Stadshagen in en gaat lijn 11 naar Oosterenk rijden. Dat 11 nog naar het station rijdt is dus sowieso maar tijdelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 24 dec 2022, 21:44
door Daniel
Wat ook wel vaak gebeurd bij dat soort bedieningen in de stille uren is dat dit leuk bedacht wordt door de vervoerder, maar bij de reizigers in de betreffende wijk helemaal niet bekend is.
Je ziet het vaak zat op stadsbussen: dan loopt iemand gewoon naar de halte die ze altijd zien als ze naar de supermarkt wandelen. Vaak weten ze nog niet eens waar ze moeten kijken voor andere reisopties. Zelfs in deze tijd van apps en reisplanners zie je nog geregeld iemand die even bij de bushalte gaat kijken om de vertrektijden op te schrijven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 14:43
door Meltrain
Statler Rail schreef: za 24 dec 2022, 21:13 Het is natuurlijk ook een “tussenjaar”, aangezien IJsselmond pas volgend jaar instroomt. Dan gaan lijn 171 en 174 bij Breecamp Stadshagen in en gaat lijn 11 naar Oosterenk rijden. Dat 11 nog naar het station rijdt is dus sowieso maar tijdelijk.
Maar lijn 171 en 174 rijden in elk geval niet 's avonds en tijdens het weekend (en mogelijk ook niet tijdens de doordeweekse daluren).
Dus dat in het weekend de haltes in Breecamp zelf alleen door ReserveerRRReis bediend worden is wel definitief .

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 16:35
door sirvinniei
Het is de bedoeling dat lijn 71 in de toekomst via Breekamp gaat rijden, maar dat mocht niet in het eerste jaar omdat het een A-lijn is.