Pagina 32 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 02 feb 2023, 22:46
door DDietzen
Die klacht heb ik ingediend, ja. Aangezien RRReis sinds de concessiewissel echter consequent niet reageert* op mijn pogingen tot contact met de klantenservice, denk ik erover om maar eens een mail naar de provincie Gelderland te sturen, of naar een adviserende reizigersorganisatie (moet ik daarvoor bij het Locov zijn, of ergens anders?).

* Daarin ben ik ook niet de enige, op Twitter zie ik ook een hele resem hulpvragen die pas dagen of zelfs weken(!) later beantwoord worden, ook als het gaat om tijdskritische vragen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 02 feb 2023, 23:14
door Lijn 45
Ik denk dat je beter bij https://www.rocovgelderland.nl/ kan zijn dan bij het Locov.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 03 feb 2023, 00:19
door DDietzen
Oja, oeps, de regionale versie heette natuurlijk Rocov. Dank!

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 04 feb 2023, 20:17
door flipje
Vervoerder EBS gaat mogelijk eerst met dieselbussen rijden

Het is nog niet duidelijk of de nieuwe busvervoerder van Flevoland gelijk met elektrische bussen gaat rijden. EBS zal vanaf december tot 2035 in grote delen van Flevoland het busvervoer verzorgen. Het plan was om op alle reguliere buslijnen elektrische voertuigen in te zetten, maar de energieaansluitingen om te laden zijn in Emmeloord en Lelystad mogelijk niet op tijd klaar.

bron en meer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 04 feb 2023, 20:59
door ovVeluwe
Dan zullen vermoedelijk de Scania's tijdelijk doorschuiven naar Flevoland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 10:21
door gkw1969
flipje schreef: za 04 feb 2023, 20:17
Vervoerder EBS gaat mogelijk eerst met dieselbussen rijden

Het is nog niet duidelijk of de nieuwe busvervoerder van Flevoland gelijk met elektrische bussen gaat rijden. EBS zal vanaf december tot 2035 in grote delen van Flevoland het busvervoer verzorgen. Het plan was om op alle reguliere buslijnen elektrische voertuigen in te zetten, maar de energieaansluitingen om te laden zijn in Emmeloord en Lelystad mogelijk niet op tijd klaar.

bron en meer
Dit wordt veroorzaakt doordat er wel veel zonneparken worden aangelegd, maar dat al deze stroom terug gaat naar investeerders die het dan alleen gebruikt voor hun eigen klanten. Een landelijk dekkend netwerk is er niet, zoals dat wel met energiecentrales is. De overheid heeft dit ook aan de markt over gelaten en ja, zoals het een goede marktkoopman betaamd, dan wordt het verkocht aan de hoogste bieder ipv dat het gebruikt wordt waar het voor bedoeld is: verduurzaming.

In Hardenberg ligt een zonnepark, heeft een bedrijf zonnepanelen laten plaatsen ter verduurzaming, nu wil het bedrijf 20 bedrijfsbusjes op stroom laten rijden en zegt de netbeheerder doodleuk dat er zelfs voor 20 bestelbusjes geen stroom meer is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 12:15
door dennistd
Juist een zonnepark moet geen probleem opleveren: die levert immers overdag stroom, terwijl een busstalling 's nachts stroom nodig heeft. Het kan zelfs voordelen opleveren, als voor het zonnepark dikkere kabels aangelegd zijn en je daar ook de busstalling op aan kunt sluiten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 15:18
door Matt5154
@ovVeluwe Yup. Er zullen ook tijdelijk Scania's vanuit Waterland komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 17:12
door regenmaker
Ik vraag me af of de bussen voor Zaanstreek-Waterland wel op tijd komen om de Scania's te vervangen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 21:28
door ovVeluwe
Het originele plan zou ook zijn om de VDL's dit jaar al langzaam in te laten stromen. Volgens dat plan zouden de Scania's op tijd vrij kunnen komen. Maar ja, er is nog geen enkele Citea NG (noch Ebusco 3.0) geleverd...

Overigens lijkt het me logisch als stalling Emmeloord en Lelystad een nieuwe locatie krijgen, alleen waar is nog maar de vraag. Harderwijk lijkt me ook wat te klein voor de aankomende uitbreiding.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 21:31
door Lijn 45
Volgens een opmerking op Busposities zou de 2119 nu het nummer 2719 hebben. De link die er bij staat werkt echter voor mij niet. Weet iemand hier of dit klopt en worden dan ook de andere BYD's hernummerd?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 21:33
door Hans
Ja klopt.
En er worden err 36 hernummerd, welke geen idee van.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 22:32
door Milco
Zullen wel de SnelRRReis wagens worden dan die de 27xx-nummering krijgen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 22:38
door Hans
De betreffende omgenummerde heeft inderdaad ook de SnelRRReis bestickering.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 22:59
door ovVeluwe
Nu nog maar afwachten of ze dan ook daadwerkelijk op de SnelRRReis lijnen gaan rijden. Tot nu toe heb ik nog maar amper een SnelRRReis bus op een SnelRRReis lijn gezien, eerder op de stadsdienst.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 08 feb 2023, 23:16
door Lijn 45
Ik had niet het idee dat ze überhaupt gescheiden reden van hun seriegenoten. :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 08:16
door Etienne
Behalve het nummertje verandert er verder ook niets; dus verwacht er ook maar niet te veel van. :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 19:46
door Matt5154
Er zullen 36 BYD wagens omgenummerd worden naar de 2700 serie. Het worden de 2701-2736.

Ik had laatst gehoord dat de 2009 vernummerd is naar 2702 en de 2011 naar de 2703. 2005 is wss ongenummerd naar de 2701.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 19:55
door Milco
27xx zullen dan de SnelRRReis-wagens worden. Wist niet dat het er zoveel waren trouwens.

Ik dacht trouwens dat de 31 Ebusco's voor de SnelRRReis zouden worden. Dat lijkt mij niet voldoende, of worden straks de 27xx en de Ebusco's beide op SnelRRReis ingezet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 21:01
door ovVeluwe
De Ebusco's zijn in principe bedoeld voor een aantal snelRRReis lijnen. Waarschijnlijk aangevuld met BYD.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 12 feb 2023, 11:34
door Meltrain
Etienne schreef: do 09 feb 2023, 08:16 Behalve het nummertje verandert er verder ook niets; dus verwacht er ook maar niet te veel van. :')
Het enige voordeel is dus dat er een aaneengesloten nummering ontstaat voor de bussen die het snelRRReis-logo hebben en dus in principe op de 2xx-lijnen ingezet zullen worden?
Matt5154 schreef: do 09 feb 2023, 19:46 Er zullen 36 BYD wagens omgenummerd worden naar de 2700 serie. Het worden de 2701-2736.

Ik had laatst gehoord dat de 2009 vernummerd is naar 2702 en de 2011 naar de 2703. 2005 is wss ongenummerd naar de 2701.
Er zit dus ook geen logica in? Er ontstaan dus alleen nog maar meer gaten in de nummering.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 12 feb 2023, 12:31
door Lijn 45
Klopt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 11:53
door ovVeluwe
De reisinformatie in de bussen werkt eindelijk. Gelukkig is de RRReis huisstijl nu wel toegepast (paars scherm met RRReis logo).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 feb 2023, 12:41
door Matt5154
Inmiddels is nu bekend welke wagens omgenummerd zijn/zullen worden naar de 2700 serie. Het volgt als zo:

2701:Ex 2005
2702:Ex 2009
2703:Ex 2011
2704:Ex 2020
2705:Ex 2023
2706:Ex 2032
2707:Ex 2036
2708:Ex 2042
2709:Ex 2044
2710:Ex 2065
2711:Ex 2067
2712:Ex 2079
2713:Ex 2083
2714:Ex 2086
2715:Ex 2090
2716:Ex 2091
2717:Ex 2099
2718:Ex 2102
2719:Ex 2119
2720:Ex 2121
2721:Ex 2123
2722:Ex 2130
2723:Ex 2131
2724:Ex 2145
2725:Ex 2146
2726:Ex 2149
2727:Ex 2150
2728:Ex 2152
2729:Ex 2153
2730:Ex 2156
2731:Ex 2160
2732:Ex 2161
2733:Ex 2162
2734:Ex 2175
2735:Ex 2179
2736:Ex 2186

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 17 feb 2023, 11:17
door DDietzen
DDietzen schreef: do 26 jan 2023, 23:22 De chauffeur van Noot vroeg me bij het instappen of ik gereserveerd had. Ik zei "nee, want op de site staat toch dat dat niet hoeft als je op het station vertrekt?" Dat werd me beantwoord met een grondige uitbrander: "niet waar, die site heeft foute info, klopt niet, u moet echt reserveren, anders mag u niet mee".
Uiteindelijk liet hij me alsnog instappen, maar wel met meermaals de vermaning "volgende keer echt aan denken hè meneer, u moet reserveren!" achter me aan. Ik was niet zo ad rem om te vragen "hoe had ik dat dan moeten weten?" en dat is wellicht maar goed ook. Gezien zijn humeur sluit ik immers niet uit dat 'ie me voor het stellen van zo'n lastige vraag alsnog eruit had geschopt :')

Vervolgens kregen álle drieënhalf andere passagiers stuk voor stuk dezelfde uitbrander tegen zich aan, want allemaal zeiden ze dat ze niet gereserveerd hadden omdat op de site staat dat dat niet hoeft. Ik durf dus wel te stellen dat het niet aan mij lag.
Deel 3 van deze soap: ik heb na ruim twee weken eindelijk reactie van de RRReis-klantenservice. Ze bieden excuses aan, de chauffeur wordt aangesproken op zijn gedrag, en het belangrijkste:
RRReis-klantenservice schreef:(...) Verder is het zo dat bij vertrek vanaf station Apeldoorn niet vooraf gereserveerd hoeft te worden. (...)
Voorlopig ga ik waarschijnlijk niet meer met de bus omdat ik eindelijk weer een werkende fiets heb, maar het kriebelt stiekem toch wel om dit die chauffeur eens onder de neus te komen wrijven. :twisted: