Pagina 33 van 64

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 17 feb 2023, 11:20
door cassie127
Ik zou zeggen... Doe wat je niet laten kan (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 12:07
door Lijn 45
De problemen met de BYD's zijn nog steeds niet verholpen .

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 13:35
door ovVeluwe
De problemen voor de reizigers zijn wel (bijna) volledig opgelost. Voor de chauffeurs helaas nog niet, die zijn erg hardnekkig. De positie van de stoel veranderen is toch niet zo'n ingewikkelde ingreep? Verbaas me dat ze dat nog niet hebben opgelost.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 17:45
door busfanNL
Even een vraagje: Welke van de Crafter/Civitas busjes worden allemaal gebruikt door Noot? Volgens busposities alleen de 9328, 9330 en 9331 maar dat lijkt mij wel erg weinig gezien de hoeveelheid werk die zij rijden. Zijn er nog meer die gebruikt worden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 18:24
door ovVeluwe
9336 is ook van Noot. En ik vermoed ook de 9332 en 9339. Verder worden de ReserveerRRReis ritten gereden met eigen Crafters en Vito's.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 09:30
door VIRM
Het valt mij trouwens op dat de automatische omroep er bij EBS om de haverklap uit ligt. Wordt daar nog iets mee gedaan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 10:00
door Milco
Heb je het over de halteafroep? Afgelopen zaterdag heb ik met meerdere bussen en lijnen gereisd en daar eigenlijk niets van gemerkt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 10:03
door VIRM
Yup, daar heb ik het inderdaad over.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 13:39
door ovVeluwe
Het verschilt heel erg per bus. Er zijn zelfs nog een paar bussen met Keolis op de schermen.

Overigens zou de wifi vanaf deze week geïnstalleerd moeten worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 14 mar 2023, 13:43
door Matt5154
ovVeluwe schreef: ma 06 mar 2023, 18:24 9336 is ook van Noot. En ik vermoed ook de 9332 en 9339. Verder worden de ReserveerRRReis ritten gereden met eigen Crafters en Vito's.
9339 rijdt op lijn 590.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 20:41
door htm_tram
ovVeluwe schreef: di 14 mar 2023, 13:39 Het verschilt heel erg per bus. Er zijn zelfs nog een paar bussen met Keolis op de schermen.

Overigens zou de wifi vanaf deze week geïnstalleerd moeten worden.
Dezelfde Wifi die uitgeschakeld was in Hgl omdat het zogenaamd de IVU(positie, omroep, pinbetalingen) en Lijnfilm verstoorde?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 15 mar 2023, 23:40
door dennistd
Wifi uitgeschakeld in Hengelo? :?:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 16 mar 2023, 06:31
door DPDelft
Dat moet Haaglanden zijn uiteraard _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 16 mar 2023, 13:39
door Plutona
Inmiddels heb ik een paar keer met lijn 170 gereisd met Reserveerrrreis van Twello naar Epe, maar ik vraag me af of hier een bepaald protocol voor is.

Even voor de goede orde: De officiële vertrektijd van station Twello is 18:09.
- Eerste keer kwam het busje (Civitas met ''instructierit'') pas om 18:15 aanrijden bij het station. Naast mij nog 1 andere passagier, reed normale route via Terwolde.
- Tweede keer vertrok het busje al om 18:00 toen ik ingestapt was (Civitas met ''170 't Harde via Epe). Geen andere passagiers. Reed door allerlei gehuchtjes waar ik nog nooit van gehoord had (zoals Spekhoek), om uiteindelijk via de A50 naar Epe te rijden.
- Derde keer vertrok het busje om 18:05 (Sprinter van Noot, geen lijnfilm). Geen andere passagiers, maar reed de reguliere route via Terwolde - Nijbroek - Oene.

Zoveel ervaring heb ik nog niet met belbussen, maar is er een richtlijn voor chauffeurs?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 16 mar 2023, 20:15
door ovVeluwe
Zojuist in een bus (2013) gezeten met werkende wifi. :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 17 mar 2023, 06:58
door ovVeluwe
Plutona schreef: do 16 mar 2023, 13:39 Inmiddels heb ik een paar keer met lijn 170 gereisd met Reserveerrrreis van Twello naar Epe, maar ik vraag me af of hier een bepaald protocol voor is.
Ik heb het even nagevraagd voor je. Bij Keolis moesten ze wel de verplichte route rijden, bij EBS mogen ze zelf de route bepalen, zolang de gereserveerde haltes maar worden aangedaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 mar 2023, 19:33
door regenmaker
EBS zoekt oplossing voor niet beschikbare netaansluiting Flevoland

EBS zoekt een oplossing om elektrische bussen vanaf december dit jaar in Flevoland van stroom te voorzien. De vervoerder heeft te horen gekregen dat zij achteraan mogen aansluiten bij de aanvraag voor een elektriciteitsvoorziening in Emmeloord en Lelystad. EBS-woorvoerder Jasper Vermeer meldt dat de inzet van dieselbussen “een terugval scenario is.”

https://www.ovpro.nl/bus/2023/03/22/ebs ... flevoland/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 21:25
door TommyBoy
Zojuist werd in Zwolle een blinde vrouw geweigerd die lijn 14 wilde nemen. Deze lijn rijdt 's avonds als Reserveerrrreis. Volgens de website van Rrreis hoef je niet te reserveren vanaf de stations Apeldoorn en Zwolle.

Volgens de chauffeur moest de vrouw wel reserveren (min. 30 minuten van te voren) en ze moest maar wachten of lijn 8 nemen en verder lopen.

Het beleid zou verleden week aangepast zijn en chauffeurs zouden volgens zeggen ontslagen zijn door mensen zonder reservering van het station mee te nemen.

Rrrare manier van werken lijkt mij. Aangezien alle kanalen van rrreis aangeven dat reserveringen vanaf deze stations niet nodig zijn

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 21:27
door Milco
Ik zou een klacht indienen bij de vervoerder.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 05 apr 2023, 21:04
door Etienne
Op het buurtbusproject Raalte - Luttenberg moest vandaag een reservebusje uitrukken; op de lijnfilm stond echter onderstaand.
Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 05 apr 2023, 21:52
door April064
Gefeliciteerd Anneke & Frans *bus* ! Maar een duidelijke benoeming voor een buslijn is het inderdaad niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 05 apr 2023, 22:07
door fdk
Hoe heeft dit zomaar kunnen gebeuren? :D En was het ook tijdens reizigersdienst? :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 05 apr 2023, 22:54
door sirvinniei
Nou kijk: als een twee personen veel van elkaar houden...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 05 apr 2023, 23:00
door ovVeluwe
Er zijn weinig bijzondere bestemmingen in het systeem (in tegenstelling tot wat Keolis te bieden heeft), echter staat onder "Special 2" deze bestemming :')

Daarnaast gok ik dat de IVU niet wou aanmelden op de omloop en daarom maar een alternatieve bestemming werd gekozen. Pendelbus en Instructierit komen ook veel voor.

Persoonlijk kies ik vaak voor Duinrell Express uit het EBS systeem.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 06 apr 2023, 20:28
door Etienne
fdk schreef: wo 05 apr 2023, 22:07 Hoe heeft dit zomaar kunnen gebeuren? :D En was het ook tijdens reizigersdienst? :p
Ja klopt. Ik had van de chauffeur begrepen dat hun normale buurtbusje eerder die ochtend kapot was gegaan.