Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

hschlepe schreef: zo 08 okt 2023, 14:46 Ik heb een tijd terug een keer bij een filmpje van rtv oost over arriva in Twente vernomen dat het de eerste dag gratis reizen is, Weet iemand hier of dat juist is?
Nog niks over gehoord. Hoop van niet, dat resulteert altijd in chaos en overvolle bussen en is daardoor juist antireclame. Liever heel december 50% korting op vijf reizen of zo.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Chrysa »

@DPDelft Niet helemaal waar, in Brabant rijden ze ook. ;)
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Onder de uitzonderingsregel die binnenkort afgelopen is.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door ovVeluwe »

Chrysa schreef: zo 08 okt 2023, 17:15 @DPDelft Niet helemaal waar, in Brabant rijden ze ook. ;)
Echter zijn dit geen lagevloersbusjes. Tribus heeft ondertussen ook de e-Civitas in het assortiment. Alleen ik kan niet vinden hoe zwaar deze bus precies is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door DPDelft »

Chrysa schreef: zo 08 okt 2023, 17:15 @DPDelft Niet helemaal waar, in Brabant rijden ze ook. ;)
Dat zijn elektrische buurtbussen maar die hebben geen lage vloer en zijn dus niet toegankelijk. 8 persoons bussen in elektrische invoering zijn inderdaad beschikbaar maar voor ov is toegankelijkheid ook belangrijk.
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Dionysusnu »

Chrysa schreef: zo 08 okt 2023, 17:15 @DPDelft Niet helemaal waar, in Brabant rijden ze ook. ;)
Welke zijn dat dan? Ik heb even zitten zoeken, maar kan alleen een aantal vinden van Connexxion in Noord-Holland, en 1 van Arriva op Vlieland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

Het zijn de 6818 en 6819.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 11 okt 2023, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Dre »

gkw1969 schreef: do 05 okt 2023, 17:21 - Lijn 60 is, en dat had ik al eerder aangegeven, een leuke met heen en terug via Het Nardusboer. Daar wordt je als chauffeur niet vrolijker van en kost veel tijd. Het aantal passagiers is daar nou ook nog niet zodanig hoog dat het nodig is. De oude lijn 60 in ere herstellen via de Johanna van Burenlaan was beter geweest, mogelijk met het oude rondje "De Thij". Jammer dat ze dat toen hebben afgeschaft.
En doordat je een hele sightseeingtour van de Graven Es en De Thij krijgt is het nauwelijks nog aantrekkelijk om vanaf Oldenzaal-Centrum met lijn 60 mee te gaan (je kunt net zo goed bij de halte bij de rotonde Schipleidelaan/Vondellaan/Ossemaatstraat/Bornsedijk uitstappen en naar het centrum lopen). Het kleine rondje op De Thij van de oude lijn 60 is inderdaad veel aantrekkelijker. En als Arriva toch lekker achterop De Thij wil crossen, maak dan een apart lijntje… 65 ofzo. ;) (ja, ik weet dat dat Hengelo - Tubbergen wordt, but for old times sake)
Benieuwd hoe dat in de ochtendspits gaat. Lijn 62 kreeg er (weliswaar pré-corona) een paar jaar geleden nog structurele ritten bij, die nu ook weer aardig vol zitten. Nu denkt Arriva het op te lossen met 4 bussen per uur op lijn 62 in de ochtend- en middagspits. Ik ben bang dat het in december er weer met de benen uithangen wordt, omdat 60 dus weg is van de route via Lonneker.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door SuperGhost »

Lijn 60 is dan ook niet bedoeld voor reizigers uit Oldenzaal-Centrum om rechtstreeks naar Enschede te gaan, maar juist voor inwoners van De Thij en Graven Es om naar Enschede en naar het centrum en het station in Oldenzaal te gaan.
Jelmer4
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 sep 2023, 01:18

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Jelmer4 »

Maar even over de nieuwe bus 5. Deze rijdt neem ik aan ook langs het van Heekplein. Er gaan dus 2 bussen bijna tegelij langs het Van Heekplein richting Helmerhoek? Dat bus 2 er langs gaat is logisch i.v.m de P+R. Maar is 2 bussen niet wat te veel van het goede daar?
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Dre schreef: zo 08 okt 2023, 23:18
gkw1969 schreef: do 05 okt 2023, 17:21 - Lijn 60 is, en dat had ik al eerder aangegeven, een leuke met heen en terug via Het Nardusboer. Daar wordt je als chauffeur niet vrolijker van en kost veel tijd. Het aantal passagiers is daar nou ook nog niet zodanig hoog dat het nodig is. De oude lijn 60 in ere herstellen via de Johanna van Burenlaan was beter geweest, mogelijk met het oude rondje "De Thij". Jammer dat ze dat toen hebben afgeschaft.
En doordat je een hele sightseeingtour van de Graven Es en De Thij krijgt is het nauwelijks nog aantrekkelijk om vanaf Oldenzaal-Centrum met lijn 60 mee te gaan (je kunt net zo goed bij de halte bij de rotonde Schipleidelaan/Vondellaan/Ossemaatstraat/Bornsedijk uitstappen en naar het centrum lopen). Het kleine rondje op De Thij van de oude lijn 60 is inderdaad veel aantrekkelijker. En als Arriva toch lekker achterop De Thij wil crossen, maak dan een apart lijntje… 65 ofzo. ;) (ja, ik weet dat dat Hengelo - Tubbergen wordt, but for old times sake)
Benieuwd hoe dat in de ochtendspits gaat. Lijn 62 kreeg er (weliswaar pré-corona) een paar jaar geleden nog structurele ritten bij, die nu ook weer aardig vol zitten. Nu denkt Arriva het op te lossen met 4 bussen per uur op lijn 62 in de ochtend- en middagspits. Ik ben bang dat het in december er weer met de benen uithangen wordt, omdat 60 dus weg is van de route via Lonneker.
Lijn 60 is ook helemaal niet bedoeld voor reizigers vanuit Oldenzaal-Centrum naar Enschede denk ik: hij is er voor reizigers ten noorden van de rondweg. En omdat die nu vrijwel allemaal met de nieuwe 60 zullen reizen zitten ze niet meer in de bussen via Lonneker die daardoor meer ruimte hebben voor reizigers van/naar station Oldenzaal. Daarnaast zal de 60 ook tussen De Thij en het station rustiger worden: reizigers naar Enschede reizen straks in de andere richting.
Jelmer4 schreef: ma 09 okt 2023, 12:35 Maar even over de nieuwe bus 5. Deze rijdt neem ik aan ook langs het van Heekplein. Er gaan dus 2 bussen bijna tegelij langs het Van Heekplein richting Helmerhoek? Dat bus 2 er langs gaat is logisch i.v.m de P+R. Maar is 2 bussen niet wat te veel van het goede daar?
In de halfuursdienst rijdt de 5 een kwartier verschoven vanaf de 2, hoe het in de kwartiersdienst zit weet ik zo niet.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

dennistd schreef: zo 08 okt 2023, 17:14
hschlepe schreef: zo 08 okt 2023, 14:46 Ik heb een tijd terug een keer bij een filmpje van rtv oost over arriva in Twente vernomen dat het de eerste dag gratis reizen is, Weet iemand hier of dat juist is?
Nog niks over gehoord. Hoop van niet, dat resulteert altijd in chaos en overvolle bussen en is daardoor juist antireclame. Liever heel december 50% korting op vijf reizen of zo.
https://www.tubantia.nl/oldenzaal/arriv ... SRX1ghJEOs

In dit nieuwsbericht staat vermeld ov 1ste dag gratis reizen.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Alleen jammer dat deze achter de betaalmuur zit.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Hainje »

🍉
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door cassie127 »

Volgens mij kan die regiodirecteur net zo goed dromen en fantaseren als d'r eigen baas.
De grootte van Arriva maakt dat die er ook het volste vertrouwen in heeft dat er op tijd negen treinen zijn om de spoorverbinding Zutphen-Oldenzaak mee te rijden. De huidige treinen van Keolis worden het namelijk niet. „Die negen komen uit een vloot van 10.000 treinen. Welke het precies zijn, onthullen we in het najaar”, aldus Hollander.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Wereldwijd 10.000 treinen. Maar ze blijven trouw aan mat wat al in NL rijdt. inmiddels staan op Arnhem Berg al 5 lintjes in blauwnet uitvoering.
When you're tired of London, you're tired of life
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door cassie127 »

Klopt, ik kan ze vanachter mijn tablet 24/7 zien staan (A)
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 10 okt 2023, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: di 10 okt 2023, 15:33 Volgens mij kan die regiodirecteur net zo goed dromen en fantaseren als d'r eigen baas.
De grootte van Arriva maakt dat die er ook het volste vertrouwen in heeft dat er op tijd negen treinen zijn om de spoorverbinding Zutphen-Oldenzaak mee te rijden.
Dat lijkt me een goede (Olden)zaak. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door erjeebee »

cassie127 schreef: di 10 okt 2023, 19:50 Kloot
Dat is niet hoe we elkaar aanspreken op dit forum :N
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door cassie127 »

:lol: , aangepast
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door visgraat »

Arriva stelt trouwens dat de reistijd van station Enschede naar de Helmerhoek flink afneemt:
"Via deze nieuwe route zijn inwoners van Helmerhoek met lijn 5 veel sneller in het centrum en bij het station. Hun reistijd neemt af van 24 naar 16 minuten!". Dat kan je niet voor de hele wijk stellen, want de ene lijn komt via de zuidkant de wijk in en de andere vanaf de noordkant. De wijk heeft 7 haltes met allemaal een andere reistijd vanaf het station. Volgens mij geldt dit vergelijk alleen voor het eindpunt van lijn 2 en dus de nieuwe lijn 5, maar daarmee wordt het veel mooier voorgesteld dan het is. Als je een centrale halte in de wijk pakt (dat logischer is), zal de nieuwe lijn 5 niet sneller zijn denk ik.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Niet sneller, maar wel een extra reismogelijkheid: elk kwartier ipv elk half uur 's avonds en op zondag.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door marvinkok »

En voor hoe lang? (A)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Durashift »

Lijn 45 schreef: zo 08 okt 2023, 21:28 Het zijn de 6818 en 6819.
Kan iemand dan de "materieel soort" aanpassen op die website? Staat nu dat het een dieselbus is. RDW geeft inderdaad elektriciteit op als brandstofsoort.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Durashift »

gkw1969 schreef: zo 08 okt 2023, 17:19 Onder de uitzonderingsregel die binnenkort afgelopen is.
Welk rijbewijs zou je dan moeten hebben? D of C?

Ik denk C,(1) omdat je dit ook voor een camper nodig hebt.
D is voor meer dan 8 personen,, toch? Of staat dat er weer los van?

Er komt overigens wel EU regelgeving omtrent dit onderwerp..dat duurt nog even.. en de minister wil de uitzonderingsregel niet verlengen.. tja..?? Waarom moeilijk maken als de praktijk nu redelijk functioneert?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten