Er is alleen nu geen regio waar Arriva een overschot heeft wat groot genoeg is om extra's mee te rijden bij grotere evenementen (Pinkpop Limburg, reuzen Leeuwarden, Koningsdag Gelderland). Daarvoor moeten stellen uit andere gebieden gehaald worden, dus ik denk niet dat ze er zomaar negen binnen Nederland over hebben.
Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 05 okt 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva zou wel de diesel-GTW's van de Maaslijn kunnen gebruiken zodra die geëlektrificeerd wordt. (Moet daar alleen wel wat haast mee gemaakt gaan worden )
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Oh ja, dat was ook nog een ding.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Lijkt me dat Arriva in dat geval ook wel de lint zal gaan overnemen van Keolis. Die hebben er toch dan niks meer aan.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dan zou Arriva (samen met moederbedrijf DB) überhaupt de enige reizigersvervoerder met dieseltreinen binnen Nederland zijn.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Behalve de Dm '90 van Train Charter Services.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Hoe zit het met de GTWs van Breng? Eigenlijk geen flauw idee bij wie ze in eigendom zijn (provincie/Hermes).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik ben echt benieuwd hoe dat zou werken. Als Arriva niet weet of Keolis akkoord daarmee is, dan is het wellicht een voorwaardelijk aanbod. En als er al wel afspraken zijn, dan heeft Keolis baat bij allebei de inschrijvingen en bij mijn weten mag dat niet. Ik heb me er niet in verdiept maar ik ben echt heel erg benieuwd welke constructies er wel mogelijk zijn.
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dan zou het er inderdaad op neerkomen dat Arriva voor haar bieding erop rekent gebruik te kunnen maken van eigendommen van Keolis en dat lijkt mij niet mogelijk. Voor de rest blijft het speculeren maar je kunt in elk geval een aantal factoren bij elkaar optellen: a) de speler met landelijk de grootste vloot regionale treinen en b) reizigersaantallen die de komende jaren lager uitvallen als gevolg van corona. 1+1=2 zou ik zeggen.
Met vriendelijke groet, Willem
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De treinenn zijn verplichte overname.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik heb nota bene afgelopen maandag nog in een Breng-GTW gezeten.
Uit mijn hoofd zijn die van de provincie.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Vreemd, ik heb geluiden gehoord dat er juist geen mogelijkheid tot overname was, maar dit kan in de tussentijd natuurlijk veranderd zijn
Met vriendelijke groet, Willem
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In het bestek is niks opgenomen over verplichte overname van treinen.
De nieuwe vervoerder moet alleen treinen in zetten met dezelfde capaciteit als de huidige treinen.
De nieuwe vervoerder moet alleen treinen in zetten met dezelfde capaciteit als de huidige treinen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, want dit is incorrect. De winnende vervoerder moet zelf zorgen voor treinmaterieel, de LINT-treinen worden niet overgenomen door de nieuwe vervoerder. Ik heb dit zwart-op-wit staan in de reactienota over het concept-PvE, maar die staat alleen op mijn computer zelf en kan ik niet zo snel op internet vinden.
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat alleen Arriva en Keolis een bod hebben gedaan voor deze aanbesteding. De andere vervoerders kunnen denk ik niet op tijd voor genoeg treinmaterieel zorgen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik kan dingen ook verkeerd lezen. Ik verontschuldig mij dan.
Voor 5 jaar nieuw treinmaterieel aanschaffen oogt naar bestellen van WINK. Ik vind het ergens wel jammer dat er maar 2 inschrijvers zijn. Moge de beste winnen.
Voor 5 jaar nieuw treinmaterieel aanschaffen oogt naar bestellen van WINK. Ik vind het ergens wel jammer dat er maar 2 inschrijvers zijn. Moge de beste winnen.
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In tegendeel, voor zo'n kort contract is het juist onwaarschijnlijk dat een partij nieuw materieel aanschaft. Wat moeten ze er immers mee als ze het contract hierna weer kwijtraken?
Met vriendelijke groet, Willem
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Zijn die treinen wel van Keolis en niet van een leasemaatschappij?Maxim schreef: ↑vr 07 okt 2022, 15:11Ik ben echt benieuwd hoe dat zou werken. Als Arriva niet weet of Keolis akkoord daarmee is, dan is het wellicht een voorwaardelijk aanbod. En als er al wel afspraken zijn, dan heeft Keolis baat bij allebei de inschrijvingen en bij mijn weten mag dat niet. Ik heb me er niet in verdiept maar ik ben echt heel erg benieuwd welke constructies er wel mogelijk zijn.
- MobilityGoesDutch
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Keolis heeft de 9 LINT'en sinds enkele jaren zelf in eigendom.
Met vriendelijke groet, Willem
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva heeft volgens mij 10 LINT-treinstellen. Ergens vind ik Arriva opportunistisch genoeg om die uit Limburg en van Almelo - Marienberg weg te halen, en het tekort dat daar dan ontstaat deels op te vangen met GTW’s uit het noorden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Moeten de treinen in deze concessie voorzien zijn van een toilet? Zo ja, dan zijn de treinen van Almelo - Hardenberg niet zo geschikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ja toilet moet erin zitten. Op de stations langs de lijn zijn daarom ook geen betaal toiletten aanwezig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dat zal niet gaan met de toegankelijkheidseisen
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Als de Linten blijven, gaan ze op voor hun vierde kleurstelling.
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
En dat in 20 jaar tijd (als ik Wikipedia goed heb gelezen/begrepen).
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten