Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

gkw1969 schreef: wo 05 okt 2022, 13:49 Arriva is een zodanig bedrijf dat wel ergens 9 stellen kan huren of zelf over heeft.
Er is alleen nu geen regio waar Arriva een overschot heeft wat groot genoeg is om extra's mee te rijden bij grotere evenementen (Pinkpop Limburg, reuzen Leeuwarden, Koningsdag Gelderland). Daarvoor moeten stellen uit andere gebieden gehaald worden, dus ik denk niet dat ze er zomaar negen binnen Nederland over hebben.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 05 okt 2022, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door DDietzen »

Arriva zou wel de diesel-GTW's van de Maaslijn kunnen gebruiken zodra die geëlektrificeerd wordt. (Moet daar alleen wel wat haast mee gemaakt gaan worden :') )
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

Oh ja, dat was ook nog een ding. :p
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door jelmerrr »

Lijkt me dat Arriva in dat geval ook wel de lint zal gaan overnemen van Keolis. Die hebben er toch dan niks meer aan.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door JothamvW »

Dan zou Arriva (samen met moederbedrijf DB) überhaupt de enige reizigersvervoerder met dieseltreinen binnen Nederland zijn.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

Behalve de Dm '90 van Train Charter Services. ;)
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door TomSteyl »

Hoe zit het met de GTWs van Breng? Eigenlijk geen flauw idee bij wie ze in eigendom zijn (provincie/Hermes).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Maxim »

jelmerrr schreef: wo 05 okt 2022, 15:29 Lijkt me dat Arriva in dat geval ook wel de lint zal gaan overnemen van Keolis. Die hebben er toch dan niks meer aan.
Ik ben echt benieuwd hoe dat zou werken. Als Arriva niet weet of Keolis akkoord daarmee is, dan is het wellicht een voorwaardelijk aanbod. En als er al wel afspraken zijn, dan heeft Keolis baat bij allebei de inschrijvingen en bij mijn weten mag dat niet. Ik heb me er niet in verdiept maar ik ben echt heel erg benieuwd welke constructies er wel mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
MobilityGoesDutch
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door MobilityGoesDutch »

Dan zou het er inderdaad op neerkomen dat Arriva voor haar bieding erop rekent gebruik te kunnen maken van eigendommen van Keolis en dat lijkt mij niet mogelijk. Voor de rest blijft het speculeren maar je kunt in elk geval een aantal factoren bij elkaar optellen: a) de speler met landelijk de grootste vloot regionale treinen en b) reizigersaantallen die de komende jaren lager uitvallen als gevolg van corona. 1+1=2 zou ik zeggen.
Met vriendelijke groet, Willem
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

De treinenn zijn verplichte overname.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door JothamvW »

TomSteyl schreef: wo 05 okt 2022, 22:33 Hoe zit het met de GTWs van Breng? Eigenlijk geen flauw idee bij wie ze in eigendom zijn (provincie/Hermes).
Ik heb nota bene afgelopen maandag nog in een Breng-GTW gezeten.
Uit mijn hoofd zijn die van de provincie.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
MobilityGoesDutch
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door MobilityGoesDutch »

CamilleKreemers schreef: vr 07 okt 2022, 16:16 De treinenn zijn verplichte overname.
Vreemd, ik heb geluiden gehoord dat er juist geen mogelijkheid tot overname was, maar dit kan in de tussentijd natuurlijk veranderd zijn :)
Met vriendelijke groet, Willem
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

In het bestek is niks opgenomen over verplichte overname van treinen.
De nieuwe vervoerder moet alleen treinen in zetten met dezelfde capaciteit als de huidige treinen.
When you're tired of London, you're tired of life
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door BrengMe »

CamilleKreemers schreef: vr 07 okt 2022, 16:16 De treinenn zijn verplichte overname.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, want dit is incorrect. De winnende vervoerder moet zelf zorgen voor treinmaterieel, de LINT-treinen worden niet overgenomen door de nieuwe vervoerder. Ik heb dit zwart-op-wit staan in de reactienota over het concept-PvE, maar die staat alleen op mijn computer zelf en kan ik niet zo snel op internet vinden.

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat alleen Arriva en Keolis een bod hebben gedaan voor deze aanbesteding. De andere vervoerders kunnen denk ik niet op tijd voor genoeg treinmaterieel zorgen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik kan dingen ook verkeerd lezen. Ik verontschuldig mij dan.

Voor 5 jaar nieuw treinmaterieel aanschaffen oogt naar bestellen van WINK. Ik vind het ergens wel jammer dat er maar 2 inschrijvers zijn. Moge de beste winnen.
Gebruikersavatar
MobilityGoesDutch
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door MobilityGoesDutch »

In tegendeel, voor zo'n kort contract is het juist onwaarschijnlijk dat een partij nieuw materieel aanschaft. Wat moeten ze er immers mee als ze het contract hierna weer kwijtraken?
Met vriendelijke groet, Willem
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

gkw1969 schreef: vr 07 okt 2022, 16:48 De nieuwe vervoerder moet alleen treinen in zetten met dezelfde capaciteit als de huidige treinen.
Dus het DM '90 van Brouwer zou ook kunnen? :p
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door The Greyhound »

Maxim schreef: vr 07 okt 2022, 15:11
jelmerrr schreef: wo 05 okt 2022, 15:29 Lijkt me dat Arriva in dat geval ook wel de lint zal gaan overnemen van Keolis. Die hebben er toch dan niks meer aan.
Ik ben echt benieuwd hoe dat zou werken. Als Arriva niet weet of Keolis akkoord daarmee is, dan is het wellicht een voorwaardelijk aanbod. En als er al wel afspraken zijn, dan heeft Keolis baat bij allebei de inschrijvingen en bij mijn weten mag dat niet. Ik heb me er niet in verdiept maar ik ben echt heel erg benieuwd welke constructies er wel mogelijk zijn.
Zijn die treinen wel van Keolis en niet van een leasemaatschappij?
Gebruikersavatar
MobilityGoesDutch
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 14:27

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door MobilityGoesDutch »

Keolis heeft de 9 LINT'en sinds enkele jaren zelf in eigendom.
Met vriendelijke groet, Willem
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Suus »

Arriva heeft volgens mij 10 LINT-treinstellen. Ergens vind ik Arriva opportunistisch genoeg om die uit Limburg en van Almelo - Marienberg weg te halen, en het tekort dat daar dan ontstaat deels op te vangen met GTW’s uit het noorden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

Moeten de treinen in deze concessie voorzien zijn van een toilet? Zo ja, dan zijn de treinen van Almelo - Hardenberg niet zo geschikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door cassie127 »

Ja toilet moet erin zitten. Op de stations langs de lijn zijn daarom ook geen betaal toiletten aanwezig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door marvinkok »

Lijn 45 schreef: za 08 okt 2022, 15:36
gkw1969 schreef: vr 07 okt 2022, 16:48 De nieuwe vervoerder moet alleen treinen in zetten met dezelfde capaciteit als de huidige treinen.
Dus het DM '90 van Brouwer zou ook kunnen? :p
Dat zal niet gaan met de toegankelijkheidseisen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

Als de Linten blijven, gaan ze op voor hun vierde kleurstelling. :')
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Hainje »

En dat in 20 jaar tijd (als ik Wikipedia goed heb gelezen/begrepen).
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten