Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door April064 »

PHS schreef: zo 23 apr 2023, 16:33 Dat is waarschijnlijk ook de clou wat betreft de Maaslijn, die gaat dan gewoon terug naar 2x/u. Net als Heerlen-Maastricht :')
Het ding is alleen dat Heerlen-Maastricht 2x/uur nu tijdelijk lijkt te zijn (althans, volgens Arriva). Als er materieel permanent naar ZHO gaat, moet de frequentieverlaging tussen Nijmegen en Venray permanent zijn. Wat de opdrachtgever (de provincie) waarschijnlijk niet leuk gaat vinden.
zij/haar/hen/hun
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door omaylie »

Dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom Arriva dan niet gewoon de LINT-stellen van Syntus overneemt. Dan hoef je de treinen nauwelijks aan te passen (die zijn toch al in de Blauwnet-huisstijl) en kunnen de Limburgse LINT-stellen gewoon in Limburg blijven.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Milco »

Arriva schuift graag met materieel, kijk maar naar de bussen die nu in de Achterhoek en Rivierenland rijden ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door jelmerrr »

JothamvW schreef: zo 23 apr 2023, 16:28 En met welke treinen gaat Arriva op de Maaslijn rijden dan? Er is niet genoeg D-GTW voor 4x per uur Nijmegen-Venray als ik het goed heb onthouden.
Met 2 stellen D-GTW uit noorden.
omaylie schreef: zo 23 apr 2023, 16:42 Dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom Arriva dan niet gewoon de LINT-stellen van Syntus overneemt. Dan hoef je de treinen nauwelijks aan te passen (die zijn toch al in de Blauwnet-huisstijl) en kunnen de Limburgse LINT-stellen gewoon in Limburg blijven.
In verband met kilometerstand en betrouwbaarheid

Beide volgens zelfde geruchtenmolen dus kan best fout zijn hoor
PHS

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door PHS »

April064 schreef: zo 23 apr 2023, 16:40 Het ding is alleen dat Heerlen-Maastricht 2x/uur nu tijdelijk lijkt te zijn (althans, volgens Arriva). Als er materieel permanent naar ZHO gaat, moet de frequentieverlaging tussen Nijmegen en Venray permanent zijn. Wat de opdrachtgever (de provincie) waarschijnlijk niet leuk gaat vinden.
De uitdunning op Heerlen-Maastricht is al zo lang 'tijdelijk' dat ik niet de indruk heb dat het heel veel prioriteit heeft bij Arriva. Die gebruiken hun materiaal, machinisten en stewards liever voor hun nutteloze nachttreinen om zogenaamd te concurreren met de NS dan om hun afspraken met de provincie Limburg na te komen. En de provincie treedt ook niet heel doortastend op. Een tijd geleden werd nog gedreigd met boetes voor Arriva, maar daar is niets meer van vernomen terwijl de dienstverlening nog altijd niet is hersteld.
jelmerrr schreef: zo 23 apr 2023, 17:07 Met 2 stellen D-GTW uit noorden.
Wat niet genoeg zou zijn, zoals de post van umbusko laat zien.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door teun »

Gewoon ietjes meer proppen dan past dat makkelijk. :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door umbusko »

Er heeft hier iemand duidelijk niet over de Maaslijn gereisd in de ochtendspits. :')
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

omaylie schreef: zo 23 apr 2023, 16:42 Dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom Arriva dan niet gewoon de LINT-stellen van Syntus overneemt. Dan hoef je de treinen nauwelijks aan te passen (die zijn toch al in de Blauwnet-huisstijl) en kunnen de Limburgse LINT-stellen gewoon in Limburg blijven.
Voor zover ik begreep moet er meer aan de stellen gedaan worden dan alleen een andere huisstijl. Ik las onder andere iets over toiletten. De Limburgse stellen hebben die al, de huidige misschien niet?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Meltrain »

De huidige stellen van Syntus hebben ook toiletten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

Ah, misschien zijn ze dan niet rolstoeltoegankelijk? Zie deze quote uit OVmagazine over de Lints:
De treinen gaan beschikken over een werkcoupé, snelle wifi en een rolstoeltoegankelijk toilet.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 23 apr 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Daniel »

De toiletten in de huidige stellen van Syntus zijn qua formaat zeker rolstoeltoegankelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Lijn 45 »

In dat geval is het dus een marketingpraatje. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Daniel »

Of hebben die stellen van Syntus langzame wifi, dat heb ik de laatste keer dat ik er in zat niet geprobeerd :mrgreen: Maar om daar nou materieel voor te vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door marvinkok »

Onze Lintjes hebben.momenteel helemaal geen wifi. Iets met 3G routers enzo... Als ZHO behouden zou blijven hadden ze nog een upgrade gekregen.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Nickipedia »

omaylie schreef: zo 23 apr 2023, 16:42 Dan snap ik nog steeds niet helemaal waarom Arriva dan niet gewoon de LINT-stellen van Syntus overneemt. Dan hoef je de treinen nauwelijks aan te passen (die zijn toch al in de Blauwnet-huisstijl) en kunnen de Limburgse LINT-stellen gewoon in Limburg blijven.
Waarom zou Keolis de concurrent in de hand werken door zijn stellen aan hun te verkopen.
Dat zou betekenen dat Arriva over een aantal jaar zou kunnen inschrijven op HRN met NS materieel, op het moment dat ze die winnen heeft NS er toch niks meer aan..
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Een andere huisstijl aan de buitenkant is zo gerealiseerd. Er wordt hier heel erg gekeken naar het zuiden van het land, maar Arriva heeft ook nog de Noordelijke nevenlijnen. Tel al die omlopen en treinen eens bij elkaar op en kijk dan eens wat je over hebt.
When you're tired of London, you're tired of life
Busje4055
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 apr 2023, 10:08

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Busje4055 »

jelmerrr schreef: zo 23 apr 2023, 15:48 Toch gaan ze met de 7 linten uit Limburg rijden. Alleen er gaat een logotje opkomen. Althans, volgens de kantinepraat van Arriva
Nee hoor, ze worden volledig omgestickerd, gaat bij Transit Oost in Winterswijk gebeuren.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Dre »

;)
RTBS schreef: za 22 apr 2023, 10:41 Niet verkeerd lijkt me. Keer wat anders dan die rode bussen die inmiddels al roze worden.

Nog wel veel gezeur dat het Twentse Ros er weer op moet, er is zelfs al een petitie over gestart. Laat dat Ros asjeblieft achterwege, reizigers kunnen door die grote afbeeldingen op de ramen niet eens fatsoenlijk naar buiten kijken! Ik zal ze niet missen in ieder geval.
Ja, laten we dat veranderen in een slogan die gekozen is voor een concessie die voorlopig niet komt en waar de burger geen enkel inspraak op heeft gehad.

Waar de burger wel inspraak in heeft gehad is de samenstelling van Provinciale Staten van Overijssel. Die heeft zich nadrukkelijk uitgesproken vóór behoud van het Twentse Ros bron. Politiek is Provinciale Staten hoger dan Gedeputeerde Staten. Dus mag GS uitleggen waarom ze de motie niet uitvoert en Arriva de wens van de burger feitelijk negeert.
(conform PvE mag zelfs de rode Twents-huisstijl behouden blijven, waarbij enkel ‘service van Syntus’ wordt vervangen door ‘service van RRReis’. Dat laatste lijkt me prima. De merknaam ‘RRReis’ is inmiddels onlosmakelijk verbonden met die ‘Aliexpress’jes van BYD of de Fyra ;)
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 29 apr 2023, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Url-tag hersteld
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door DDietzen »

Ik kan prima volgen dat RRReis het imago heeft van die BYD-brol, maar ik heb nog nooit van een FyRRRa gehoord? :lol:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Durashift »

Dre schreef: vr 28 apr 2023, 22:46 (..)De merknaam ‘RRReis’ is inmiddels onlosmakelijk verbonden met die ‘Aliexpress’jes van BYD of de Fyra ;)
Dat is ook maar nét waar je die merknaam tegenkomt. In Veluwe-Zuid is dat beeld intussen gekanteld naar een oerdegelijke 25 meter Citaro's .. en een senioren Amba zo nu en dan mét een Volvo of Iveco als uitsmijter. ;)
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door gkw1969 »

Hoezo associeer je de naam van Rrreis met BYD? De passagier doet dat heus niet. Als die in een buurtbus stappen denken ze heus niet: oh, dit is van dezelfde mensen die BYD gekocht hebben. Net als dat de meeste passagier Breng associëren met die karig uitgevoerde Citaro’a in Arnhem of Twents met een Nederlandse bus.
When you're tired of London, you're tired of life
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Dre schreef: vr 28 apr 2023, 22:46 ;)
RTBS schreef: za 22 apr 2023, 10:41 Niet verkeerd lijkt me. Keer wat anders dan die rode bussen die inmiddels al roze worden.

Nog wel veel gezeur dat het Twentse Ros er weer op moet, er is zelfs al een petitie over gestart. Laat dat Ros asjeblieft achterwege, reizigers kunnen door die grote afbeeldingen op de ramen niet eens fatsoenlijk naar buiten kijken! Ik zal ze niet missen in ieder geval.
Ja, laten we dat veranderen in een slogan die gekozen is voor een concessie die voorlopig niet komt en waar de burger geen enkel inspraak op heeft gehad.

Waar de burger wel inspraak in heeft gehad is de samenstelling van Provinciale Staten van Overijssel. Die heeft zich nadrukkelijk uitgesproken vóór behoud van het Twentse Ros (url= https://www.tubantia.nl/tubbergen/provi ... ~abd83b0b/]bron[/url]. Politiek is Provinciale Staten hoger dan Gedeputeerde Staten. Dus mag GS uitleggen waarom ze de motie niet uitvoert en Arriva de wens van de burger feitelijk negeert.
(conform PvE mag zelfs de rode Twents-huisstijl behouden blijven, waarbij enkel ‘service van Syntus’ wordt vervangen door ‘service van RRReis’. Dat laatste lijkt me prima. De merknaam ‘RRReis’ is inmiddels onlosmakelijk verbonden met die ‘Aliexpress’jes van BYD of de Fyra ;)
@Dre: Dat is allemaal populistisch geneuzel in de provinciale politiek. De gemiddelde burger zal het worst zijn of er een pony op staat of niet. Mij hebben ze als burger niet gevraagd wat ik ervan vind.

Vraag het de reiziger die in de bus moet zitten en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken omdat ze tegen een enorme sticker aan moeten kijken. Als er zo nodig een pony op moet komen dan plak er een kleintje op de voorkant en eentje op de achterkant. De bus is ervoor om reizigers te vervoeren en niet om te dienen als regio-promotie!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door waldo79 »

Je hebt je punt wel gemaakt nu, RTBS.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door teun »

En de mensen die graag paardjes zien even goed toch. (A)
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Bericht door Dre »

RTBS schreef: za 29 apr 2023, 09:32 @Dre: Dat is allemaal populistisch geneuzel in de provinciale politiek. De gemiddelde burger zal het worst zijn of er een pony op staat of niet. Mij hebben ze als burger niet gevraagd wat ik ervan vind.
Sorry, maar ‘mij hebben ze als burger niet gevraagd wat ik ervan vind’ is juist populistisch geneuzel. Dat hebben ze namelijk wel, op 20 maart 2019 via het stelsel van de representatieve democratie. Kun je veel van vinden, maar de stelling dat jij niet gevraagd bent is niet helemaal juist. ;)
RTBS schreef: za 29 apr 2023, 09:32 Vraag het de reiziger die in de bus moet zitten en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken omdat ze tegen een enorme sticker aan moeten kijken. Als er zo nodig een pony op moet komen dan plak er een kleintje op de voorkant en eentje op de achterkant. De bus is ervoor om reizigers te vervoeren en niet om te dienen als regio-promotie!
Overdrijven is ook een vak hè? Die dingen rijden al 9,5 jaar rond en er is nooit zo over geklaagd als bijvoorbeeld de Lage Landen-Koploper in de jaren ‘90. Behalve hier dan, in dit topic. En waarom nu weer dat denigrerende, “Een pony”? Is je punt inhoudelijk niet sterk genoeg en moet het op de vorm extra aangezet worden? En reizigers vervoeren én regio-promotie sluit elkaar toch niet uit? Of mag het niet én-én zijn? En zo nee, waarom dan niet?

En ja, ik ben mij er terdege van bewust dat ik dat zelf ook doe als ik het over een ‘Ali Express’ heb, maar dat is feitelijk wel de trackrecord van de BYD K9 als ik de Stentor (of zo u wil Tubantia en AD, want daar staat hetzelfde in) lees. Dat is ook meteen mijn verklaring waarom ik RRReis associeer met BYD. Het overgrote deel van de bussen die vanaf december ‘20 daar rijdt komt van BYD. En het meeste dat je over RRReis leest in het nieuws is tamelijk negatief qua toonzetting, helaas. Los daarvan is nooit in overweging genomen of RRReis wel door moet gaan, nu Berkel-Dinkel er voorlopig i.i.g. niet komt en IJssel-Vecht feitelijk gesplitst is.

Wat dat betreft struikelen de formules over elkaar heen… Twents was er feitelijk al sinds 2005 en heeft dezelfde herstijling gekregen als het logo van de regio zelf. Maar Blauwnet, RRReis, what’s next…?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten