Concessie Twente (2024-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door ThatPCDude »

""vervoerder"" RRReis... Juist....
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Etienne »

Via deze link nog maar even het volledige artikel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stan_Bronstring
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
Locatie: Velserbroek

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Stan_Bronstring »

RTBS schreef: vr 19 apr 2024, 10:58
Herjanuitoverijssel schreef: zo 14 apr 2024, 20:52 Gaat het inmiddels allemaal wat beter?
Het zoveelste item in de media zegt waarschijnlijk al genoeg:

Wanhopige reizigers en chauffeurs onder nieuwe vervoerder RRReis

Bussen die niet rijden, chauffeurs die machteloos hun handen voor hun gezicht slaan, passagiers die niet weten of ze nog thuis kunnen komen, informatieborden die niet kloppen en foute afrekeningen: wie reist met het streekvervoer onder de nieuwe vervoerder RRReis, moet hier allemaal rekening mee houden.

Maandagavond, het busstation aan de Zeedijk in Haaksbergen. Buslijn 63 van Enschede naar Borculo. „Ik zet jullie er hier uit. Het spijt me, maar met deze bus rijd ik niet verder”, zegt de chauffeur. Hij verzekert de zuchtende passagiers dat hij er net zo van baalt als zij.

Alsof het allemaal nog niet treurig genoeg is, begint het hard te regenen. De gestrande, verkleumde passagiers moeten maar zien hoe ze verder komen. Er komt geen vervangende bus. Op de app is te zien dat de eerstvolgende bussen uitvallen. Voor ervaren reizigers is het inmiddels bijna normaal dat de bussen niet normaal rijden.


bron: TCTubantia

Het verhaal is nog veel langer en te lezen op de site van de krant.
Idd veel zeggend. Toen ik een paar weken terug op station Almelo stond om (puur vanwege mijn ov-hobby) een ritje te maken met de nieuwe Volvo 7900 was er ook weer een rit uitgevallen, vgm van lijn 64 naar Oldenzaal, en reed de 8235 op een van de lijnen.

Ben overigens wel benieuwd om wat voor bus het in de betreffende situatie ging waarmee de chauffeur niet verder wilde rijden, weet iemand dat toevallig?
zone2000
Berichten: 529
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door zone2000 »

Een kapotte bus, diensten die uitvallen, de realiteit is helaas dat het in andere regio's natuurlijk ook voor komt.
RTBS
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Op de ZHO gaat het vanochtend ook lekker, tot drie keer toe een kapotte trein....


https://www.tubantia.nl/hof-van-twente/ ... ~afff8a27/
Jelmer4
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 sep 2023, 01:18

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door Jelmer4 »

De bussen gaan weer op een andere plek op het van Heekplein in Enschede stoppen.

Foto van plattegrond (dat nergens online te vinden is en alleen aan de bushaltes hangt)
https://ibb.co/vwd3HRJ

Maar de vraag is nu, waarom? De indeling lijkt nu weer heel erg op die die Keolis hanteerde.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door dennistd »

Jelmer4 schreef: di 23 apr 2024, 16:56 Maar de vraag is nu, waarom?
Lijn 802 staat momenteel op een minder gunstige plek. Op sommige momenten staat deze lijn andere lijnen in de weg. De overige aanpassingen die volgen zijn in verband met de veiligheid van onze reizigers en hun looprichting van en naar het centrum. De nieuwe indeling is hier zo goed mogelijk op aangepast. De halteborden worden allemaal vernieuwd en zijn ook zichtbaarder.
Aldus een intern bericht

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door VIRM »

FNV is ontevreden over het tempo van Arriva bij het aanpassen van de dienstroosters. Dus dreigt er volgende week te worden gestaakt.
Beul van de blindegeleidelijn
RTBS
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door RTBS »

Het is deze week weer eens een gigantische puinzooi bij Arriva. Ik schat dat bijna de helft van de ritten op lijn 11 en 13 niet rijdt. In de ochtendspits zelfs 2 uur lang geen enkele bus! Hoe kan het zijn dat ze er maar mee weg blijven komen. Is het elders in de regio ook zo slecht?

Arriva kondigt nu al aan dat er in de zomervakantie vele ritten gaan uitvallen, kun je nagaan....
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Bericht door VIRM »

Volgens mij gaat het bij EBS ook met horten en stoten. Afgelopen december was het drama, maar nu gaat het wel weer wat beter (al hadden ze wat meer in de dienstregeling kunnen snijden). Maar dat hangt misschien ook weer per stalling af?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten