Vias Arnhem Emmerich

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

En @Arnhem_EW: ik zou de ICE niet gebruiken om naar Düsseldorf Airport te gaan, want ICE heeft geen stop bij het vliegveld.
Tip van dennistd lijkt mij een goede ja :o
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door Vinny »

De user interface van de automaten kan inderdaad wat verbeterd worden. Volgens mij kun je wel een reisadvies krijgen bij de Duitse automaten dus als een trein niet stopt dan zou die daar melding van moeten geven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door Djeez »

Deze lijn begint ook wel problematisch te worden. Te vaak vertraging van +30 minuten en uitval. Deze week al bijna geen treinen in verband met enkele treinstellen ineens niet meer geldig op Nederlandse spoor, ze hebben er 7. En binnenkort weer langdurige werkzaamheden en in 2024 ook meerdere malen zelfs enkele volle maanden businzet. Ze gooien gewoon heel Arnhem - Emmerich eruit als er verderop op de lijn werkzaamheden zijn in plaats van gewoon wel te rijden tussen de stations die bereikbaar blijven. Bovendien gaat de concessie vanaf 2025 weer opnieuw open en de komende jaren nog meer werkzaamheden aan het Duitse spoor dus de lijn is niet echt aantrekkelijk zo als betrouwbare treinverbinding.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door gkw1969 »

Arnhem_EW schreef: di 29 nov 2022, 22:35 Nee volgens mij had ik geen u met umlaut er op maar ik zal morgen eens kijken, dan ben ik toch weer op Arnhem CS.
Het zal een Duits toetsenbord zijn, daar is de Ü een aparte toets. Net als Ä, en Ö aan de rechterkant van de normale letters.

Vanwege contacten in Zwitserland heb ik dit toetsenbord ook op mijn telefoon zitten nu :p
When you're tired of London, you're tired of life
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door waldo79 »

Goh, op mijn Samsung kan ik umlauten en dergelijke zo naar voren halen :D
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door gkw1969 »

Zal bij mij misschien ook wel kunnen, maar ik typ liever met een volledig Duits toetsenbord, gaat sneller omdat ik dan niet hoef na te denken of een extra handeling moet verrichten.
When you're tired of London, you're tired of life
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door JothamvW »

Ik heb een Duits QWERTY-toetsenbord op mijn telefoon, met daarbij spellingscontrole in het Duits, Engels en Nederlands.
Speciale tekens zitten onder de letters, een ß bijvoorbeeld onder de s, de ö onder de o etc.
Gewoon ingedrukt houden, en dan komen ze tevoorschijn bij mij.
Zelfs de æ staat erbij bij de a, en letters als ē en ǫ.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door Dennenboom »

Duits is toch QWERTZ?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vias Arnhem Emmerich

Bericht door Hainje »

Stimmt.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten