Daar zit dus verschil in. Het gebied waar het grootste deel van de lijn ligt is de concessie waar de lijn onder valt. Dus Enschede-Borculo valt onder Twente en Enschede/Winterswijk/Doetinchem onder Achterhoek. Die lijnen moeten in het andere gebied gedogen worden, tenzij de opdrachtgever een gezamenlijke exploitatie eist, zoals 27/29.
Het verschil zit hem hierin dat in 1999 lijn 20 al geknipt werd vanwege de vorming Connexxion en Syntus en Aanbesteding van de Achterhoek. Er werd toen niet gekeken naar de reisrelatie omdat men van mening was dat Ruurlo met de trein naar Lievelde kon en daar de bus kon nemen naar Neede. Maar de omvorming van het MBO( (lees: ROC’a die steeds meer locaties krijgen en zich per locatie is gaan concentreren op bepaalde praktijkopleidingen) leverde in de loop van de tijd andere reisrelaties op, waardoor de knip nu niet handig meer is het OV is dus niet meegegroeid met het onderwijs.
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten