Pagina 2 van 3

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 11:45
door Meltrain
Nitein-Repart schreef: di 27 feb 2024, 19:40 een enorme chaos wordt met hoge vertragingen en rituitval, zoals wij ook in Twente zien. Bovendien zit ik niet te wachten op de cowboys van Keolis en EBS.
Waarom klaag je over Keolis en EBS, terwijl in Twente juist Arriva rijdt? :s
Ik ben in Haaglanden overigens zeer tevreden met EBS. :)

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 12:16
door cassie127
In IJssel Vecht voelt de overgang van Keolis naar EBS voor de reiziger vooral als een achteruitgang. Met name in de reisinformatie bij werkzaamheden en omleidingen. Deze zijn niet meer zoals bij keolis netjes in de reisplanner verwerkt waardoor het lijkt dat je bus van je hakte vertrekt tot je er ter plekke staat en er een oranje zak overheen zit of een papiertje hangt dat er een omleiding is waarover je online geen informatie kunt vinden.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 12:22
door Daniel
Ow, dat gaat bij Keolis ook vaak zat mis hoor. Vrij recent nog gehad dat ze online een tijdelijke halte (ander perron bij bestaande halte) communiceerden waar vervolgens alle bussen voorbij reden omdat de halte wel uit het systeem gehaald was en geen tijdelijk bordje had.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 11:16
door OVinspecteur
Wordt het tijdens deze concessie nog mogelijk om de treindienst Arnhem - Tiel te verlengen naar Geldermalsen?

O.a. zou je zo via Kesteren een snellere route kunnen creëren tussen Wageningen (Universiteit) en Zuid- en Zuidwest-NL.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 13:30
door waldo79
En daarmee de verbinding Tiel - Utrecht Centraal om zeep helpen. Vanuit Wageningen is gemakkelijker via Ede.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 15:19
door OVinspecteur
Beiden zouden (in de spits) naast elkaar kunnen bestaan zoals in Limburg en Twente. Een ander voordeel is dat zo’n verbinding in Geldermalsen de sporen niet hoeft te kruisen en met stukjes bovenleiding zou een batterij opgeladen kunnen worden ter overbrugging van Elst - Tiel.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 16:21
door waldo79
Ter informatie: er ligt enkelspoor tussen Kesteren en Wadenoijen. En voor leuke fantasienetwerken is er het ideeëntopic.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 16:54
door JothamvW
Tiel is nog steeds driesporig, er kan makkelijk gekruisd worden door gebruik van de 2 perronsporen die nu ook al gebruikt worden om te keren, en dat is prima mogelijk met de huidige tijden van de 31100.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 17:26
door waldo79
Ik wilde al hinten dat die discussie hier niet gevoerd hoeft te worden. Het is niet aan de orde binnen de komende concessie :idea:

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 22:39
door Durashift
Ariva gaat gewoon aan beide zijden van de Nederrijn de concessie rijden en legt een buslijn in tussen Kesteren en Veenendaal-de Klomp. ;) *bus*

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 15:23
door CamilleKreemers
Waarom rijdt de 49 tussen Zaltbommel en Brakel op vrijdag 10 minuten later dan de rest of de week?

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 15:29
door Meltrain
Waarschijnlijk omdat de trein uit Utrecht dan 5 minuten later aankomt.
(Waarom dan 10 minuten in plats van 5, weet ik ook niet.)

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2025-2035)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 22:39
door waldo79
Wisselen van de treinserie naar Tiel met die van Den Bosch.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 11:59
door gkw1969
De jongerenraad van de gemeente Berkelland heeft bij de provincie Gelderland gepleit voor een directe buslijn Doetinchem-Enschede, zoals deze ook voor 1999 was. Ze hebben verzocht dit op te nemen in het bestek voor de aanbesteding 2025. Er is nog geen reactie van de provincie aangezien de brief pas 22 april is binnen gekomen.

https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... 024-367%29

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 12:13
door dennistd
Denk alleen dat dit lastig geregeld kan worden onder alleen de concessie Achterhoek: lijn 63 Borculo-Enschede is immers een lijn uit de concessie Twente. Enige dat volgens mij zou kunnen is een doorkoppeling waarbij 4/7e deel met Twentse bussen rijdt en 3/7e deel met Achterhoekse bussen, naar rato van de benodigde rijtijd.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 12:54
door gkw1969
Het wordt sowieso gezamenlijke exploitatie dan, zoals we dat ook kennen op lijn 27/29 richting Arnhem. Er staat mij iets van bij dat in het contract Twente is opgenomen dat de vervoerder hier aan mee moet werken indien blijkt dat de doorgaande lijn is opgenomen in het bestek Achterhoek-Rivierenland.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 15:01
door CamilleKreemers
Kan zoiets ook op de 165/89 worden gecreëerd? Ik zie potentie daarvoor op werkdagen.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 15:10
door Roeland
Lijkt mij inderdaad een gemiste kans, wanneer die knip in Druten blijft bestaan.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 19:38
door regenmaker
Het hele afschieten van Rijn-Waal en Berkel-Dinkel is een gemiste kans. Dan zouden dit soort situaties kunnen worden opgelost.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 21:29
door teun
Van die mening ben ik eveneens, als je dan het formaat van de concessies nog verkleinen wil kun je altijd je treinen er nog uit halen.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 09:15
door busentrein
Dat is nou net het hele verdienmodel van de concessie Achterhoek-Rivierenland, de treindiensten -0-

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 12:05
door teun
Dat kun je allemaal uitbalanceren met subsidie/vergoeding toch? De provincie is nog steeds gewoon de opdrachtgever.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 22:13
door SuperGhost
dennistd schreef: wo 24 apr 2024, 12:13 Denk alleen dat dit lastig geregeld kan worden onder alleen de concessie Achterhoek: lijn 63 Borculo-Enschede is immers een lijn uit de concessie Twente. Enige dat volgens mij zou kunnen is een doorkoppeling waarbij 4/7e deel met Twentse bussen rijdt en 3/7e deel met Achterhoekse bussen, naar rato van de benodigde rijtijd.
De concessiehoudders van Achterhoek-Rivierenland en Twente werken natuurlijk al samen met lijn 53 (Hengelo-Haaksbergen is Twents, Haaksbergen-Eibergen Achterhoeks), dus onmogelijk is het zeker niet. Wellicht zouden ze ook ritten op deze lijn kunnen uitwisselen met zo'n gekoppelde 23-63, waarbij 53 wellicht geheel Twents kan worden en de 23-63 dan een iets andere verdeling krijgt als dat efficiëntere diensten oplevert.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 22:26
door Gydo
De lijnen 73/74 (uit Winterswijk en Doetinchem) naar Enschede behoren op het Twentse deel ook onder concessie Twente-ZHO, daar wordt ook samen gewerkt met de concessiehoudder van Achterhoek-Rivierenland.

Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)

Geplaatst: za 27 apr 2024, 00:13
door SuperGhost
Ik dacht dat dat te gedogen lijnen zijn en dus die lijnen zelf volledig Achterhoeks zijn.