Concessie IJsselmond (2005-2013)
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
http://10000scholen.nl/660/middelbaresc ... n/algemeen
Beste bewijs dat er totaal geen reden is om de busverbinding in stand te houden voor een paar verwende scholieren.
Beste bewijs dat er totaal geen reden is om de busverbinding in stand te houden voor een paar verwende scholieren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
De Volvo 8700's van Breng worden nu al ontdaan van de roze kleur en Breng stickers. Zoals ik al dacht blijven de bussen wit en worden er een paar Connexxion logo's opgeplakt. Ik neem aan dat de Interliner Volvo's ook grijs blijven en de Hanzeliners blauw met Connexxion stickers. Volledig bestickeren of zelfs opnieuw spuiten is immers erg duur voor dat ene jaartje. Bovendien eist IJsselmond nog geen specifieke huisstijl en zijn de bussen beter verkoopbaar. Wel grappig dat de ex-Qbuzz Volvo's straks weer op bekend terrein komen (Steenwijk).
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? (A)Roelof88 schreef:De Volvo 8700's van Breng worden nu al ontdaan van de roze kleur en Breng stickers. Zoals ik al dacht blijven de bussen wit en worden er een paar Connexxion logo's opgeplakt. Ik neem aan dat de Interliner Volvo's ook grijs blijven en de Hanzeliners blauw met Connexxion stickers. Volledig bestickeren of zelfs opnieuw spuiten is immers erg duur voor dat ene jaartje. Bovendien eist IJsselmond nog geen specifieke huisstijl en zijn de bussen beter verkoopbaar. Wel grappig dat de ex-Qbuzz Volvo's straks weer op bekend terrein komen (Steenwijk).
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
In de Busfoto Groups (Yahoo) staan twee foto's van de 5729 in de "nieuwe huisstijl".flipje schreef:Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? (A)Roelof88 schreef:De Volvo 8700's van Breng worden nu al ontdaan van de roze kleur en Breng stickers. Zoals ik al dacht blijven de bussen wit en worden er een paar Connexxion logo's opgeplakt. Ik neem aan dat de Interliner Volvo's ook grijs blijven en de Hanzeliners blauw met Connexxion stickers. Volledig bestickeren of zelfs opnieuw spuiten is immers erg duur voor dat ene jaartje. Bovendien eist IJsselmond nog geen specifieke huisstijl en zijn de bussen beter verkoopbaar. Wel grappig dat de ex-Qbuzz Volvo's straks weer op bekend terrein komen (Steenwijk).
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Heb je ook een directe link?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Nou, die is er niet. Want Busfoto Group is een website waar je lid van moet zijn om de inhoud van te kunnen zien. Ik was zelf ook lid, maar vond de (soms wat onnuttige) mails af en toe te veel worden. Zoveel dat na een week afwezigheid ik 100 mails had, waarvan meer dan de helft van Busfoto Group.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Ik krijg de busfoto mails gewoon binnen op een apart Yahoo e-mailadres, die ik af en toe bekijk en dan open ik alleen e-mails die me interesseren. Het is niet echt overzichtelijk zoals dit forum (iedere reactie staat in een aparte e-mail), maar er zitten echt wel wat 'insiders' op.Michael 1988 schreef:Nou, die is er niet. Want Busfoto Group is een website waar je lid van moet zijn om de inhoud van te kunnen zien. Ik was zelf ook lid, maar vond de (soms wat onnuttige) mails af en toe te veel worden. Zoveel dat na een week afwezigheid ik 100 mails had, waarvan meer dan de helft van Busfoto Group.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Je kan ook gewoon de e-mails uitzetten en op de website rondsurfen, daar kan je alles threaded zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Ja, maar je hebt dan de bijlagen niet. Maar een andere optie is om op vrijdag op www.openbaarvervoerinboskoop.nl te kijken. Daar staan alle foto's van de hele week onder het kopje "actuele weekfoto's".
Let op: deze foto's staan er maar een week op!!!!
Let op: deze foto's staan er maar een week op!!!!
When you're tired of London, you're tired of life
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Ik snap wel waarom die nog een keer mag worden gestickerd - de verhoudingen en hoogtes kloppen allemaal net niet...
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Mjah... mooi is anders.. :N
Maar waarom nog staat het oude logo van Connexxion nog op de bus?? Ze hebben toch nieuwe logo's??
Maar waarom nog staat het oude logo van Connexxion nog op de bus?? Ze hebben toch nieuwe logo's??
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Jij schrijft wat ik dacht
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Deze stickers lagen vast nog ergens op een stapel. Voor schadegevallen o.i.d. denk ik. Aangezien het toch maar een jaartje is
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
De dienstregeling van de lijn 22 staat eindelijk online. Maar die van lijn 21 kan ik nog steeds niet vinden :? .
Lijn 22
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... 2&Tijd=626
Lijn 22
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... 2&Tijd=626
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
beste personen die hier al wat gediscussieerd hebben
het gaat hier voor al over de komst van de nieuwe hanzelijn en het vertrekken van bus lijnen en komen.
ook las ik dat het hier over de lijn uit West-Friesland genaamd 650 (elke morgen zitten hier zo'n 30- 40 scholieren in en 5 tot 10 werknemers)
dit trok mijn aandacht ik hou er wel van om te kijken hoe het ov geregeld is maar hier vind ik een knelpunt
er staat dat de West-Friezen zich richten op Hoorn en Alkmaar.
Helaas kunnen zij zich niet richten op Flevoland in Lelystad en Emmeloord zitten scholen die wel goed zijn maar met het openbaar vervoer zo slecht bereikbaar zijn omdat er maar 1 bus gaat.
verder kan West-Friesland geen mensen uit Flevoland laten komen om het simpele feit dat de bus die er dan gaat om een incourante tijd rijd. (er is overigens wel belangstelling om de lijn weer meer te laten rijden het heeft in de Enkhuizer courant gestaan) zo is het niet aantrekkelijk om vanuit Flevoland naar West-Friesland te komen. of andersom. verder is het als je met de trein naar Lelystad moet om daarna met de hanzelijn te gaan ongeveer 45 á 60 minuten extra reistijd. met de bus is het een kleine 35 minuten. een bus en een treinabonnement zijn daarom erg duur om beide te doen. en in Lelystad is nu de lijn 143 aan zijn laatste komsten aan Lelystad bezig. als je vanuit West-Friesland komt is het niet haalbaar om met de trein verder te gaan. verder is er vanuit Flevoland ook wat in West-Friesland te doen zoals het zuiderzee museum of sprookjeswonderland. andersom is er in Flevoland een pretpark en je bent zo in het dolfinarium met lijn 148. maar de tijden van lijn 650 zijn niet toereikend
kunnen jullie mij verheldering geven over waarom de lijn 650 niet meer kan gaan rijden bijvoorbeeld met proeftijd ofzo. in dronten kunnen er ook 2 stadslijnen bij komen met proeftijd.
het gaat hier voor al over de komst van de nieuwe hanzelijn en het vertrekken van bus lijnen en komen.
ook las ik dat het hier over de lijn uit West-Friesland genaamd 650 (elke morgen zitten hier zo'n 30- 40 scholieren in en 5 tot 10 werknemers)
dit trok mijn aandacht ik hou er wel van om te kijken hoe het ov geregeld is maar hier vind ik een knelpunt
er staat dat de West-Friezen zich richten op Hoorn en Alkmaar.
Helaas kunnen zij zich niet richten op Flevoland in Lelystad en Emmeloord zitten scholen die wel goed zijn maar met het openbaar vervoer zo slecht bereikbaar zijn omdat er maar 1 bus gaat.
verder kan West-Friesland geen mensen uit Flevoland laten komen om het simpele feit dat de bus die er dan gaat om een incourante tijd rijd. (er is overigens wel belangstelling om de lijn weer meer te laten rijden het heeft in de Enkhuizer courant gestaan) zo is het niet aantrekkelijk om vanuit Flevoland naar West-Friesland te komen. of andersom. verder is het als je met de trein naar Lelystad moet om daarna met de hanzelijn te gaan ongeveer 45 á 60 minuten extra reistijd. met de bus is het een kleine 35 minuten. een bus en een treinabonnement zijn daarom erg duur om beide te doen. en in Lelystad is nu de lijn 143 aan zijn laatste komsten aan Lelystad bezig. als je vanuit West-Friesland komt is het niet haalbaar om met de trein verder te gaan. verder is er vanuit Flevoland ook wat in West-Friesland te doen zoals het zuiderzee museum of sprookjeswonderland. andersom is er in Flevoland een pretpark en je bent zo in het dolfinarium met lijn 148. maar de tijden van lijn 650 zijn niet toereikend
kunnen jullie mij verheldering geven over waarom de lijn 650 niet meer kan gaan rijden bijvoorbeeld met proeftijd ofzo. in dronten kunnen er ook 2 stadslijnen bij komen met proeftijd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Die lijn Enkhuizen - Lelystad rijdt niet voor niks zo weinig... ooit heeft 'ie vaker gereden maar toen zat er alsnog niemand in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De Hanzelijn is er en Lelystad heeft zich verder ontwikkeld. Maar erg concreet zijn plannen voor de bus over de dijk niet. In Lelystad zijn er geluiden om dat te doen en het is mogelijk in het contract tussen Lelystad en Arriva maar reken er voorlopig nog maar niet op. Dat komt omdat er ook in Lelystad op het openbaar vervoer bezuinigd moet worden. Dan ga je dus niet geld uitgeven aan iets nieuws wanneer de rest dan nog slechter af zou zijn.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
http://dronten.flevopost.nl/index.php?n ... 3&s_id=745
http://www.destentor.nl/regio/kampen/12 ... uurder.ece
De pers over de nieuwe IJsselmond dienstregeling onder de kop:
Ouders schoolgaande kinderen dupe van opheffing buslijnen
http://www.destentor.nl/regio/kampen/12 ... uurder.ece
De pers over de nieuwe IJsselmond dienstregeling onder de kop:
Ouders schoolgaande kinderen dupe van opheffing buslijnen
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Ik heb trouwens nog even gekeken naar de stadsdienst van dronten en ik moet zeggen dat die best wel sneu is. Beide lijnen worden met 1 bus bereden dus de bus rijdt eerst lijn 21 en zal daarna de zelfde lijn omgekeerd moeten rijden als lijn 22. Dan word er gezegd dat de stadsdienst 2x per uur gaat rijden maar dat is dus 1x per uur op lijn 21 en 1x per uur op lijn 22.
maar dan moet het leukste nog komen....
Deze lijnen rijden alleen op werkdagen. Dus Zaterdag, Zondag en feestdagen rijd er niks. Nu als je bijvoorbeeld van de manege naar het centrum wil met de bus kan dat gewoon nog elke dag. Straks zul je toch echt op zaterdag en zondag naar het station moeten lopen of fietsen. Ben benieuwd of deze lijnen straks nog wel rendabel genoeg blijven.
maar dan moet het leukste nog komen....
Deze lijnen rijden alleen op werkdagen. Dus Zaterdag, Zondag en feestdagen rijd er niks. Nu als je bijvoorbeeld van de manege naar het centrum wil met de bus kan dat gewoon nog elke dag. Straks zul je toch echt op zaterdag en zondag naar het station moeten lopen of fietsen. Ben benieuwd of deze lijnen straks nog wel rendabel genoeg blijven.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Voor Dronten Zuid is er linksom of rechtsom voor iedere trein een bus, 1x per half uur. Dat kan nog. Maar 's avonds en in het weekend is er geen verbinding meer. Dan rijden er alleen bussen tussen (Lelystad)Swifterbant en Biddinghuizen/Harderwijk 1x per uur en niet altijd even goed aansluitend. Lopen/fietsen/auto heb je nodig om op/van het station te komen.Bartjk schreef:Ik heb trouwens nog even gekeken naar de stadsdienst van dronten en ik moet zeggen dat die best wel sneu is. Beide lijnen worden met 1 bus bereden dus de bus rijdt eerst lijn 21 en zal daarna de zelfde lijn omgekeerd moeten rijden als lijn 22. Dan word er gezegd dat de stadsdienst 2x per uur gaat rijden maar dat is dus 1x per uur op lijn 21 en 1x per uur op lijn 22.
maar dan moet het leukste nog komen....
Deze lijnen rijden alleen op werkdagen. Dus Zaterdag, Zondag en feestdagen rijd er niks. Nu als je bijvoorbeeld van de manege naar het centrum wil met de bus kan dat gewoon nog elke dag. Straks zul je toch echt op zaterdag en zondag naar het station moeten lopen of fietsen. Ben benieuwd of deze lijnen straks nog wel rendabel genoeg blijven.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Er is flink gehakt in IJsselmond (vooral in Flevoland). Ik denk dat Dronten zich al gelukkig mag prijzen dat er een stadsdienst wordt opgezet :Y, anders had Dronten het alleen maar moeten doen met de uitgeklede 143,145 en 147.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
Als je jong en gezond bent kan je prima op de fiets naar het station. Als dat niet gaat of je komt van buiten Dronten dan kan je altijd nog met de Regiotaxi. Duur en vooraf reserveren, dat wel maar het is meer dan een wandeling.
Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond
En gelukkig krijgt station Dronten een gigantische fietsenstalling, dus het komt vast wel goed :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten