Concessie IJsselmond (2005-2013)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Aanstaande maandag is het zover. De bussen van het Greijdanus College gaan dan rijden, vervoerder Marion uit Dronten.
Bus 1 rijdt om 7:36 uit Lelystad, bus 2 om 8:05 vanaf Dronten Busstation, beiden om 8:15 vanaf Station Dronten. Daar wil men met enige feestelijkheid de nieuwe verbinding in gebruik nemen. Voor de volledigheid: de terugreis vanaf Zwolle Campus 16:10.

Ook de bussen van het andere alternatief lijken te gaan rijden. Zie voor meer details http://www.studiereisflevo-over.nl/defa ... aalcode=NL

De provincie Flevoland heeft als beleid dat er geen bussen mogen rijden daar waar de trein rijdt. Dus bijv. geen rechtstreekse lijnen Dronten-Zwolle. Men gaat daarin voorbij aan de grote kostenverschillen tussen trein en bus, vooral voor de groep van 12-18 jaar. Dus de reizigers lossen het nu zelf op en stappen massaal (honderden leerlingen) in het groepsvervoer.
De toekomst zal leren hoe bestendig deze initiatieven zijn. Eigenlijk zou ik een oproep willen doen aan alle betrokken partijen (provincie, scholen, etc.) om te kijken of men tot een gemeenschappelijke oplossing kan komen met ingang van volgend schooljaar zodat de eigen initiatieven die nu begrijpelijk zijn ontstaan niet meer nodig zijn.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

De provincie Flevoland had niet 2 extra spitsritten aan de 143 kunnen toevoegen, die al in Lelystad station beginnen?
Kan de hele meute op station Kampen overstappen op de 141/641. Iedereen blij, en geringe extra kosten.

Die leerlingen/ouders kunnen ook niet alles verwachten. Die extra reistijd die ook in bovenstaande ontstaat, moeten ze maar op de koop toenemen.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Busfoto.nl »

Op deze zaterdagmiddag om 16:15 waren de volgende Procitys lijndiensten aan het rijden:

F107 3701
F110 3703
F105 3704
M001 3713
F110 3715
F302 3716
F100 3717
Z069 3720
B106 3728
N014 3735
B106 3739
F105 3740
M005 3768
N009 3784
N007 3794
N151 3799
N014 3802
N161 3807
N128 3809
N138 3810

De lijnnummers corresponderen met de "G241" parameter in de onderstaande URL
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... &Tijd=1618
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Pikobo schreef:De provincie Flevoland heeft als beleid dat er geen bussen mogen rijden daar waar de trein rijdt. Dus bijv. geen rechtstreekse lijnen Dronten-Zwolle. Men gaat daarin voorbij aan de grote kostenverschillen tussen trein en bus, vooral voor de groep van 12-18 jaar. Dus de reizigers lossen het nu zelf op en stappen massaal (honderden leerlingen) in het groepsvervoer.
Ja klopt. Dat is ingegeven door twee zaken:
  • Als de treinvulling gegarandeerd wordt dan kan NS de hele dag frequent rijden.
  • Het vrijgekomen budget kan gebruikt worden om daar te rijden met bussen waar helemaal geen trein komt of de trein erg omslachtig is.
Het grootste probleem dat hier speelt is helemaal niet dat er geen bus meer rijdt, maar de prijs van de trein voor een groep die in de bus wel korting kreeg maar in de trein niet. Dat dat opgelost wordt lijkt mij veel belangrijker dan dat er allemaal, door de belastingbetaler gefinancierde, lapmiddelen worden bedacht en ingevoerd. (Extra ritten lijn 143 bijvoorbeeld) Dat is echter een landelijk spelend fenomeen wat, zolang er niets veranderd aan de ov-opzet, geen probleem is maar wat je heel goed merkt wanneer een bus door een trein met alleen NS-tarief vervangen wordt.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Klaasje schreef:
Pikobo schreef:De provincie Flevoland heeft als beleid dat er geen bussen mogen rijden daar waar de trein rijdt. Dus bijv. geen rechtstreekse lijnen Dronten-Zwolle. Men gaat daarin voorbij aan de grote kostenverschillen tussen trein en bus, vooral voor de groep van 12-18 jaar. Dus de reizigers lossen het nu zelf op en stappen massaal (honderden leerlingen) in het groepsvervoer.
Ja klopt. Dat is ingegeven door twee zaken:
  • Als de treinvulling gegarandeerd wordt dan kan NS de hele dag frequent rijden.
  • Het vrijgekomen budget kan gebruikt worden om daar te rijden met bussen waar helemaal geen trein komt of de trein erg omslachtig is.
Het grootste probleem dat hier speelt is helemaal niet dat er geen bus meer rijdt, maar de prijs van de trein voor een groep die in de bus wel korting kreeg maar in de trein niet. Dat dat opgelost wordt lijkt mij veel belangrijker dan dat er allemaal, door de belastingbetaler gefinancierde, lapmiddelen worden bedacht en ingevoerd. (Extra ritten lijn 143 bijvoorbeeld) Dat is echter een landelijk spelend fenomeen wat, zolang er niets veranderd aan de ov-opzet, geen probleem is maar wat je heel goed merkt wanneer een bus door een trein met alleen NS-tarief vervangen wordt.
Je hebt gelijk: als dit opgelost wordt zou er een deel van de IJsselmond problemen opgelost zijn.
De vraag is wel hoe? scholieren abonnementen met 40% korting met beperkende voorwaarden, bijv. niet in het weekend en in vakanties geldig, mogelijk bepaalde drukke treinen niet mogen gebruiken? Iemand andere ideeën?

Verder spelen er nog 2 belangrijke zaken:
- de koppeling van trein en busabonnementen, ook een landelijk issue
- specifiek voor IJsselmond: slechte aansluitingen van bus op bus en bus op trein op station Dronten. Dit is iets wat provincie Flevoland en Connexxion wel zelf kunnen oplossen.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Zonnig »

Pikobo schreef: De provincie Flevoland heeft als beleid dat er geen bussen mogen rijden daar waar de trein rijdt. Dus bijv. geen rechtstreekse lijnen Dronten-Zwolle. Men gaat daarin voorbij aan de grote kostenverschillen tussen trein en bus, vooral voor de groep van 12-18 jaar. Dus de reizigers lossen het nu zelf op en stappen massaal (honderden leerlingen) in het groepsvervoer.
De toekomst zal leren hoe bestendig deze initiatieven zijn. Eigenlijk zou ik een oproep willen doen aan alle betrokken partijen (provincie, scholen, etc.) om te kijken of men tot een gemeenschappelijke oplossing kan komen met ingang van volgend schooljaar zodat de eigen initiatieven die nu begrijpelijk zijn ontstaan niet meer nodig zijn.
Als de provincie Flevoland het beleid heeft geen bussen te laten rijden waar ook een trein rijdt dan zijn ze daarbij niet consequent bezig. Tussen Almere en Amsterdam en tussen Almere en Hilversum rijden wel bussen op dezelfde trajecten. M.a.w. de bussen tussen Almere en Amsterdam kunnen volledig verdwijnen met evt een stopbus via Muiderberg en Muiden en zeker geen R-net bussen. De bus tussen Almere en Hilversum kan ingekort worden tussen Almere en Blaricum Carpool. Als ze dit doen dan zijn ze goed bezig, handhaven ze daar de huidige situatie dan kan er tussen Lelystad - Dronten - Kampen en Zwolle ook gewoon een bus blijven rijden.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Vanmorgen zijn de Greijdanus schoolbussen gaan rijden
Zie voor sfeerimpressies:
Omroep Flevoland op station Dronten: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/98 ... aar-zwolle
RTV Oost op Greijdanus college in Zwolle: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=156149
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Zonnig schreef:Als de provincie Flevoland het beleid heeft geen bussen te laten rijden waar ook een trein rijdt dan zijn ze daarbij niet consequent bezig. Tussen Almere en Amsterdam en tussen Almere en Hilversum rijden wel bussen op dezelfde trajecten. M.a.w. de bussen tussen Almere en Amsterdam kunnen volledig verdwijnen met evt een stopbus via Muiderberg en Muiden en zeker geen R-net bussen. De bus tussen Almere en Hilversum kan ingekort worden tussen Almere en Blaricum Carpool. Als ze dit doen dan zijn ze goed bezig, handhaven ze daar de huidige situatie dan kan er tussen Lelystad - Dronten - Kampen en Zwolle ook gewoon een bus blijven rijden.
Die bussen vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de provincie Flevoland maar van de gemeente Almere, die heeft weer andere ideeën over het busvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Zonnig »

Klopt deels > de bevoegdheden zijn gedelegeerd aan de Gemeente Almere > dat houdt niet in dat de provincie geen zeggenschap meer heeft.. Zij kunnen wel de kaders aangeven waarbinnen aanbesteed wordt maar dat hebben ze kennelijk niet / onvoldoende gedaan.
Rudolfph
Berichten: 12
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 16:17

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Rudolfph »

Greijdanus biedt huiswerkbegeleiding aan voor de uren dat scholieren 's middags op de bus moeten wachten. Vraag me wel af wie dat gaat betalen, want voor een eerlijke vergelijking moeten die kosten ook meegenomen worden... En ik vraag me ook af hoe het tijdens afwijkingen in het lesrooster gaat, waarbij scholieren opeens op heel andere tijden gaan reizen. Vroeger geen probleem, dan nam je een andere OV-bus, maar hoe gaat dat nu? Gezien het minimum aantal deelnemers (200 (volgens Studiereis Flevo-Over)) op het aantal ritten (4 (idem)) zitten alle bussen vrijwel vol (gemiddeld 50 reizigers). Ik ben benieuwd hoe dat tijdens de eerstkomende tentamenperiode gaat, waarbij leerlingen opeens later beginnen en eerder klaar zijn...
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Rudolfph schreef:Greijdanus biedt huiswerkbegeleiding aan voor de uren dat scholieren 's middags op de bus moeten wachten. Vraag me wel af wie dat gaat betalen, want voor een eerlijke vergelijking moeten die kosten ook meegenomen worden... En ik vraag me ook af hoe het tijdens afwijkingen in het lesrooster gaat, waarbij scholieren opeens op heel andere tijden gaan reizen. Vroeger geen probleem, dan nam je een andere OV-bus, maar hoe gaat dat nu? Gezien het minimum aantal deelnemers (200 (volgens Studiereis Flevo-Over)) op het aantal ritten (4 (idem)) zitten alle bussen vrijwel vol (gemiddeld 50 reizigers). Ik ben benieuwd hoe dat tijdens de eerstkomende tentamenperiode gaat, waarbij leerlingen opeens later beginnen en eerder klaar zijn...
Er zijn 2 initiatieven: Greijdanus College en Studiereis Flevo-Over. Tot nu toe staan die los van elkaar en voor zover ik weet is alleen het Greijdanus initiatief daadwerkelijk van start gegaan.
Het Greijdanus College wil graag de leerlingen uit Flevoland houden. Ik vermoed dat de school uit eigen middelen de extra huiswerkbegeleiding betaalt, de kosten van de bus worden door de ouders gedragen.
Het Greijdanus kent de eigen lestijden, kan als er een dag uitvalt of als er met korte roosters wordt gewerkt de bustijden terug aanpassen. Verder houden ouders rekening met extra reiskosten, leerlingen uit Lelystad hebben een Dal Vrij kaart voor de Hanzelijn zodat ze (beperkt, overleg tussen leerling en ouder) tegen gereduceerde kosten naar huis kunnen gaan als ze al om 12 uur vrij zijn. Met tentamens geldt dit ook. Dus afhankelijk hoe vaak een kind met trein of streekbus (voor Dronten) reist is de rekening voor de ouders hoger en meer dan alleen de buskosten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Karl »

Daarbij, "huiswerkbegeleiding" betekent meestal 'we plukken een leraar met een tussenuur en zetten die voor een bureau neer...'
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Het oeroude concept van KWT-uren, beter bekend als ophokuren. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Karl schreef:Daarbij, "huiswerkbegeleiding" betekent meestal 'we plukken een leraar met een tussenuur en zetten die voor een bureau neer...'
De huiswerkbegeleiders worden ingezet tijdens het 1e en de 2 laatste lesuren. Dan redt je het niet met het tussenuurtje van een toevallig aanwezige docent met tussenuren. Nee er wordt extra menskracht ingezet. Over een paar maanden zal men wel weten of dit inderdaad effectief gebruikt wordt of dat er (te) weinig vraag is van leerlingen die liever gaan chillen. chips kopen in de supermarkt of iets dergelijks. Het zijn en blijven tenslotte pubers!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Zonnig schreef:Als de provincie Flevoland het beleid heeft geen bussen te laten rijden waar ook een trein rijdt dan zijn ze daarbij niet consequent bezig.
Helemaal correct is deze stelling niet. Aangezien er volgens de ov-visie van de provincie wel ruimte is voor bussen op routes waar een bus een hoop overstappen scheelt en die bus echt wat toevoegt aan de bereikbaarheid.
Tussen Almere en Amsterdam en tussen Almere en Hilversum rijden wel bussen op dezelfde trajecten. M.a.w. de bussen tussen Almere en Amsterdam kunnen volledig verdwijnen met evt een stopbus via Muiderberg en Muiden en zeker geen R-net bussen. De bus tussen Almere en Hilversum kan ingekort worden tussen Almere en Blaricum Carpool.
Tussen Almere en Amsterdam rijden de bussen veelal vanaf plekken ver van de trein, naar plekken ver van de trein en ze rijden over een traject met een bereikbaarheidsproblematiek. Op met de trein onhandige trajecten is het dus een alternatief voor de auto. Bovendien beconcurreren ze de trein niet omdat er voldoende vervoerswaarde tussen beide plaatsen is.

Tussen Almere en Hilversum ligt het iets genuanceerder. Op het stuk Hilversum - Blaricum is het de enige lijn die overal stopt. Op Hilversum-Almere Hout/-Haven/Zeewolde is het de snelste verbinding en het is verder een ontsluiting van Almere Hout en de Kemphaan. Deze lijn is dus niet echt een heel parallele lijn en voegt echt wat toe aan het netwerk. Wat dat betreft kan je beter vraagtekens plaatsen bij Bussum-Almere.

Na het uitstapje weer terug naar IJsselmond.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door bjorn keith »

Hallo iedereen,

Al een poosje lid hier op het forum maar steeds alleen nog mee gelezen.
Ik vind overigens dat dit een erg gezellig forum is in vergelijking met andere forums. (de meeste zullen wel weten welke ik nu in mijn gedachte heb) Iedereen behandelt elkaar met respect. :D
Maar dan over IJsselmond:

Vandaag zag ik voor het eerst een Breng Volvo op het station van Harderwijk staan, dit zijn dan denk ik de laatste serie bussen die nog niet allemaal zijn gearriveerd?
De Hanzeliners en Interliners zie ik hier allemaal al rijden.
Vanmiddag reed de 3525 nog mee in de 159.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Volgensmij is Connexxion er inderdaad nog lang niet met het inbrengen van de Volvo's. Ik heb maar een paar Breng-volvo's gezien. Interliners al wel meer, maar ook nog niet heel veel. Het is de bedoeling dat alle Amba's eruit gaan, maar die zie ik nog volop rondrijden. Dus het kan allemaal nog wel even duren.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door bjorn keith »

Nee volgens mij ook niet nee. Al denk ik dat het nu wel is wat sneller kan gaan omdat nu de Breng bussen ook langzaam binnen komen. Maar gister zat ik desondanks nog gewoon in een amba.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Pikobo »

FLEVOLAND - Busmaatschappij Connexxion bekijkt of zij enkele buslijnen in Flevoland kan aanpassen. Dit naar aanleiding van reacties die zijn binnengekomen op het speciale informatienummer van de provincie, ingesteld na de komst van de Hanzelijn en de veranderde busdiensten.

Zo onderzoekt Connexxion of de stadsdienst in Dronten beter aan kan sluiten op de treinen. Nu is de overstap te krap.

Ook blijkt uit opmerkingen van reizigers dat lijn 77 (voorheen lijn 42) in Noordoostpolder niet meer goed aansluit op schooltijden en ander openbaar vervoer richting Zwolle. Ook hier zoekt de busmaatschappij naar een oplossing.

Hetzelfde verhaal geldt voor lijn 143, die geen goede aansluiting op lestijden van het Ichtus College in Kampen geeft. Daar bekijkt Connexxion de mogelijkheid om de dienstregeling van deze lijn over de hele dag te wijzigen.

Als laatste wil Connexxion zien of de eerste rit 's morgens op lijn 147 (Dronten - Harderwijk) terug kan komen. Die was in de nieuwe regeling komen te vervallen.

Volgens de provincie, verantwoordelijk voor het openbaar vervoer, moet over twee weken duidelijk zijn of deze knelpunten opgelost kunnen worden. Flevoland heeft in totaal 140 telefoontjes en mailtjes binnen gekregen over de veranderingen in het openbaar vervoer. Dat aantal in inclusief mensen die vaker hebben gereageerd.

Het kostenverschil tussen trein en bus, met name voor scholieren, is een veel gehoorde opmerking. Evenals de bustijden, het behoud van buslijnen en het niet meer op tijd op werk of school kunnen komen vanuit Emmeloord naar Lelystad. Ook de opmerking dat de stadsdienst Dronten te krap aansluit op de treinen komt vaak voorbij.

Met sommige reacties doet de provincie niks. Bijvoorbeeld dat de aansluiting van lijn 159 in Harderwijk op de trein naar Zwolle slechter is geworden. Dit wordt voorlopig niet aangepast, want deze wijziging vormt juist voor anderen weer een verbetering.

Het informatienummer en mailadres blijven voorlopig. Per week bekijkt de provincie of de lijnen nog nodig zijn. Het nummer is 06 16 48 44 77 en mail: ijsselmond@flevoland.nl.
.

http://www.destentor.nl/regio/dronten/b ... -1.3597287
Laatst gewijzigd door Pikobo op vr 18 jan 2013, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Pikobo »

Pikobo schreef:FLEVOLAND - Busmaatschappij Connexxion bekijkt of zij enkele buslijnen in Flevoland kan aanpassen. Dit naar aanleiding van reacties die zijn binnengekomen op het speciale informatienummer van de provincie, ingesteld na de komst van de Hanzelijn en de veranderde busdiensten.
Zo onderzoekt Connexxion of de stadsdienst in Dronten beter aan kan sluiten op de treinen. Nu is de overstap te krap.
Ook blijkt uit opmerkingen van reizigers dat lijn 77 (voorheen lijn 42) in Noordoostpolder niet meer goed aansluit op schooltijden en ander openbaar vervoer richting Zwolle. Ook hier zoekt de busmaatschappij naar een oplossing.
Hetzelfde verhaal geldt voor lijn 143, die geen goede aansluiting op lestijden van het Ichtus College in Kampen geeft. Daar bekijkt Connexxion de mogelijkheid om de dienstregeling van deze lijn over de hele dag te wijzigen.
Als laatste wil Connexxion zien of de eerste rit 's morgens op lijn 147 (Dronten - Harderwijk) terug kan komen. Die was in de nieuwe regeling komen te vervallen.

Volgens de provincie, verantwoordelijk voor het openbaar vervoer, moet over twee weken duidelijk zijn of deze knelpunten opgelost kunnen worden.
Hoe consistent is het beleid van de provincie? Men is wel bereid om de problemen voor de lestijden van het Ichtus College in Kampen te bekijken. Maar moeten die leerlingen niet in de trein naar Kampen Zuid en daar met de stadsdienst verder? Zo handelt men toch ook met de leerlingen van de scholen in Zwolle?

PS natuurlijk ben ik ervoor dat ze de problemen van die leerlingen oplossen. Maar andere leerlingen laten ze wel in de kou staan.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door NintendoC »

Ik vermoed dat ze het VIA College bedoelen. Hier stopt in de buurt geen enkele stadslijn, alleen de 143 stopt er voor de deur. Overigens is er in Kampen ook nog een andere locatie van het Ichthus, waar sinds december geen stadslijn meer langsrijdt, alleen de 143 rijdt er nu nog langs.

Door de wijzigingen in de stadsdienst Kampen komt hij amper nog langs middelbare scholen (alleen Almere College locatie Marinus postlaan en Pieter Zandt) stopt een bus. Binnen Kampen maakt niemand gebruik van de bus om naar school te gaan, maar met name leerlingen uit Dronten en Genemuiden komen naar Kampen, bij gebrek aan onderwijs in eigen dorp. Voor hen is de 143 opzich qua verzorgingsgebied perfect.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Busfoto.nl »

Gisteren was ik in de gelegenheid wat bussen op de foto te zetten die vanuit onder andere Leiden en Arnhem naar Emmeloord en omgeving zijn gekomen:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... p&cat=-231
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... p&cat=-232
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Michael 1988 »

De huiswerkbegeleiding kan ook gedaan worden door algemene medewerkers. Het hoeft niet perse een docent te zijn. Bij mijn oude middelbare school waren dat medewerkers van een helpdesk en af en toe waren dat wel docenten die daar op ingeroosterd werden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Edwin »

testtest schreef:Gisteren was ik in de gelegenheid wat bussen op de foto te zetten die vanuit onder andere Leiden en Arnhem naar Emmeloord en omgeving zijn gekomen:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... p&cat=-231
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?a ... p&cat=-232
Deze foto lijkt mij toch echt op Almere Centrum gemaakt te zijn: http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... -231&pos=0 of ben ik nou gek?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Bericht door Klaasje »

Dat weet ik wel zeker.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten