Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Kan niet, want de provincie wil elk station minimaal 2 maal per uur bediend hebben doordeweeks overdag en dan is die sneltrein ook onmogelijk. Bovendien rijdt doordeweeks overdag ook de korte slag naar Deventer (buiten de spits weliswaar maar 1x p/u, maar toch), waardoor er dan met de gewone stoptrein wel een goede overstap in Apeldoorn is. De winst is dan dus niet meer een half uur, maar nog maar een kwartier.
Ik weet overigens ook niet of het dan kan, rijdt die sneltrein nu niet precies in het uur dat de NS-sprinter niet rijdt, omdat hij anders in dat pad rijdt?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Nee. De sprinter naar Almelo vertrekt in de daluren om .20 uit Apeldoorn, de sneltrein om .23. De andere kant op komt de sneltrein aan om .07; de trein uit Almelo om .40. Die sneltrein ligt dus niet een half uur verschoven van de stoptrein.
PHS

Bericht door PHS »

SuperGhost schreef: zo 24 jan 2021, 07:17 Kan niet, want de provincie wil elk station minimaal 2 maal per uur bediend hebben doordeweeks overdag en dan is die sneltrein ook onmogelijk.
De provincie kan daar ontheffing voor verlenen ;)
Het is nou ook niet zo dat stations als Apeldoorn De Maten, Klarenbeek en Voorst-Empe zoveel reizigers trekken...
SuperGhost

Bericht door SuperGhost »

Dat kan de provincie, maar volgens mij had ik het er al over dat de provincie dus wil dat die stations 2x p/u bediend worden. Dan willen ze dus die ontheffing niet geven.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Extra infra
Plaats reactie