Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Op zich snap ik de plannen om de lijnen 54 en 56 rondom Lochem te vervangen door 57 en 58, maar ik snap niet waarom er dan wordt voor gekozen om in het weekend een heel afwijkend lijnennet in te voeren.
Eenduidigheid (elke dag hetzelfde) lijkt me een stuk aantrekkelijker.

Edit: lijn 423 krijgt het iets logischere lijnnummer 458, maar het blijft een vreemde keuze.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

Lochem raakt zo wel zijn rechtstreekse verbinding met Deventer kwijt, terwijl Lochem - Zutphen nu door zowel bus als trein bediend gaat worden.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Gamma »

Frank schreef: di 28 sep 2021, 15:34 Voor de treinen zijn er, onder voorbehoud van goedkeuring door de provincie, de volgende wijzigingen (weet niet of ze al in de reisplanner staan):
* Elst - Tiel: op werkdagen halfuurdienst tot 21:00 (niet naar Arnhem i.v.m. goederentreinen)
* Arnhem - Winterswijk: op zaterdag tot 21:00 2x/uur een trein op het gehele traject
* Zutphen - Winterswijk: op werkdagen 's avonds één extra stoptrein in beide richtingen
* Apeldoorn - Zutphen: in weekend eerste trein een half uur tot een uur eerder.
De frequentie-uitbreidingen zijn nog niet verwerkt in de reisplanner.

Wel verwerkt in de reisplanner is de overstap op zondagochtend van de sneltrein Apeldoorn - Zutphen op de stoptrein Zutphen - Oldenzaal, door de trein naar Oldenzaal 3 minuten later te vertrekken dan basisuurpatroon. De rest van de dag is dit helaas niet mogelijk, met die vreselijke overstap van bijna een half uur tot gevolg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dennenboom schreef: wo 29 sep 2021, 10:35 Lochem raakt zo wel zijn rechtstreekse verbinding met Deventer kwijt, terwijl Lochem - Zutphen nu door zowel bus als trein bediend gaat worden.
Misschien op termijn een idee om dat ochtendspitslijntje Lochem-Laren vast te maken aan Laren-Deventer?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Ik vermoed dat ze 8p op Laren-Lochem willen rijden, zoals nu.
Ik heb geen onderschrift
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

Ik vind het interessant dat lijn 23 wordt ingekort tot Zelhem en er een bus van Vorden via Lochem naar Borculo gaat rijden. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Ik neem aan dat je Zutphen-Lochem-Borculo bedoelt.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Nee, hij heeft het over de weekenddienstregeling, waarbij er een (bel)bus Vorden-Lochem-Borculo gaat rijden.

Dat is nu het vervelende aan deze opzet: te veel verschillende dienstregelingen. Doordeweeks overdag Zutphen-Lochem-Borculo + Borculo-Ruurlo(-Deventer), 's avonds Lochem-Ruurlo-Borculo, weekends Vorden-Lochem-Borculo.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Ik weet niet of jij andere informatie hebt, maar in het vervoerplan op de Rocov Gelderland pagina wordt er in het weekend ook gewoon vanaf Ruurlo gereden.
Afbeelding
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dan haal ik denk ik 's avonds en weekend door elkaar
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Aha, de avondbediening is inderdaad interessant, maar waarschijnlijk gedaan om met lijn 51 nog een enigszins logische verbinding Doetinchem/Zelhem-Ruurlo/Borculo/Lochum/Barchem te bieden wanneer de 23 ingekort is.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Maar 3 totaal verschillende dienstregelingen voor o.a. Lochem en Barchem is natuurlijk wel verwarrend.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Ik vraag me wel af: heb je nou straks doordeweeks 's avonds een nachtvlinder in Borculo en in het weekend 's avonds een normale bus? Of geldt die avonddienstregeling ook tijdens de weekendavonden?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

De avonddienstregeling geldt ook in het weekend.
Ik heb geen onderschrift
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

In de avond inderdaad. Ben benieuwd of er nog een bus komt in Wolversveen en de Veldhoek aangezien lijn 23 daar normaal rijdt en dat tussen Zelhem en Ruurlo ligt. Ik doel op deze pagina's. Afbeelding
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

In hoeverre is avondverbinding Deventer - Lochem via Vorden een serieuze optie? Twee keer overstappen en het lijkt me minstens een kwartier langer dan de huidige busverbinding. Waarom is er niet gekozen voor een busje vanaf station Lochem?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dan heb je toch alsnog 2 overstappen :')
Rikkel schreef: di 05 okt 2021, 14:36 Ben benieuwd of er nog een bus komt in Wolversveen en de Veldhoek aangezien lijn 23 daar normaal rijdt en dat tussen Zelhem en Ruurlo ligt.
Veldhoek heeft 130 inwoners en Wolfersveen is zo klein dat ik nergens het inwonersaantal kan vinden. Ik vermoed dat de vervoersvraag daar 's avonds en in het weekend erg dicht tegen de 0 aanligt.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Dennenboom schreef: di 05 okt 2021, 14:49 In hoeverre is avondverbinding Deventer - Lochem via Vorden een serieuze optie? Twee keer overstappen en het lijkt me minstens een kwartier langer dan de huidige busverbinding. Waarom is er niet gekozen voor een busje vanaf station Lochem?
Ik vraag me ook af waarom voor zowel de weekend als avondbediening niet gewoon gekozen is voor Lochem Station - Lochem-West - Barchem - Borculo - Ruurlo. Volgens mij is dat ook overzichtelijker (want lijkt veel meer op de normale doordeweekse bediening) en is voor Borculo (de grootste kern die je wilt ontsluiten met de vlinder) ook sneller.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

Komt zo wel een einde aan de historische verbinding Deventer - Lochem - Borculo, die als tramverbinding in 1885 begon en in 1931 verbust werd.
Even een GTW-dienstregeling van 1939 gepakt: een dagelijkse uurdienst met reistijden die vergelijkbaar zijn met de huidige. Laatste bus van Deventer vertrok net als nu rond 23:00 uur.
https://www.hglochem.nl/nl/node/215
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

- C11 gaat weer rijden tussen Aalten en Bocholt, wederom als pilot; was de vorige pilot niet succesvol genoeg om er een permanente lijn van te maken?

- Eerste trein uit zowel Tiel als Arnhem rijdt half uur eerder.
Ben benieuwd of dit er door heen komt
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door ArrivaBas »

De pilot is niet verlengd, maar het was op zich wel een succes. De buslijn moest alleen nog meegenomen worden in een aanbesteding. Wel vind ik dat de laatste rit op zaterdag met een vertrek rond 16:00 nog steeds aan de vroege kant rijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door omaylie »

Weet iemand waar die waterstof Solarissen blijven?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Milco »

Zowel bij Arriva in de Achterhoek als bij Connexxion in Zuid-Holland moeten ze nog afgeleverd worden. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

Bij Connexxion is in ieder geval de eerste (2133/80-BRZ-8) al geleverd. ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

De 8232 en 8234 zijn opgedoken in de Achterhoek. Daardoor konden twee bussen worden verplaatst naar Tiel, waarvandaan dan weer twee bussen naar Meppel zijn gegaan voor inbouw van een nieuwe boordcomputer (Albatros).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten