Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door playertwo »

80 of meer kan je makkelijk halen en inhalen op dat wegvak gebeurt ook regelmatig, nadat de fietsers ook nog zijn verbannen na de reconstructie is dat een stukje minder om op te letten.
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

RegioExpress, Zou wel mooi zijn.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

In Rivierenland wijzigt er een en ander per 10 augustus.

https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... gustus.htm
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Dat verleggen van lijn 45 is eigenlijk iets wat er al best wel enige tijd aan zat te komen, krijg ik het idee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Toch scheelt de route via de Kijkuit maar twee minuten in tijd, als ik de dienstregelingen naast elkaar leg. De Kijkuit is ook geen betere busroute dan de weg om het zuiden van de oude stad heen. Waarschijnlijk zijn die paar minuten net nodig om alle treinaansluitingen te kunnen behouden. Om de stilstand elders in de omlopen te beperken is voor lijn 44 vast dat rondje langs de scholen bedacht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

De route via de Kijkuit is recent heringericht waardoor een bus daar amper tempo kan maken. Jammer genoeg draait men de haltes langs de Waalkade en verder noordwaarts de nek om :)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Warrom is eigenlijk lijn 243 ingekort? Lijkt me een stuk minder efficiënt om Teisterbantlaan en Papesteeg een volwaardige bus te laten rijden, of is het daar zo druk?
Ik heb geen onderschrift
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

De bus van lijn 44 zal anders wel een paar minuten stilstaan op het station, dan kan er net zo goed even een extra rondje worden gereden.

Door de nieuwe route van lijn 45 krijgt een groot deel van Tiel geen volwaardige bus meer. Er stappen misschien weinig mensen in, maar wel weer een verschraling.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Er was nog een fatsoenlijk netwerk van buslijnen met op bereikbare afstanden een halte. Best wel schrale ontwikkeling voor een stad.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Terwijl er eenvoudig twee minuten tijdswinst gehaald kan worden door reizigers op de NS bushalte aan de Stationsweg af te zetten i.p.v. op het busstation. De loopafstand tussen busstation en het perron is zo’n twee à drie minuten.

Daarnaast is er totaal geen zicht op het weer laten rijden van buurt- en belbussen. Nu zit het grootste deel van Tiel dus in de avonduren en in het weekend zonder busverbinding. En dat voor een stad met 40.000 inwoners.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 03 sep 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Zover ik weet hebben de meeste steden met minder dan 50.000 inwoners geen dagdekkende stadsdienst.
Ik heb geen onderschrift
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Klopt, in de buurt van Tiel is Gorinchem de enige stad met een goed functionerende stadsdienst. Wageningen en Elst hebben ook weinig te klagen.

Het punt is dat deze routewijziging onnodig een deel van Tiel ov-loos maakt.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Hartstikke zonde. Het is dat ik er niet meer woon, maar dit is echt een verschraling.
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

Heeft iemand enig idee waarom lijn 651 vanuit Zutphen blijft komen ipv Lochem? Op de borden bij de bushaltes staat namelijk dat dit alleen was van 25 mei tm 3 juli.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Wellicht bedoeld als versterking van de buurtbus? (zodra die weer gaat rijden uiteraard)
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Of ter opvulling (voor scholieren) van het vervallen van lijn 73 (of was het 74?) per eind 2018?
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

StefanRijnhoutjes schreef: do 17 sep 2020, 07:12 Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt
Lijn 673 rijdt in de ochtend als 'sneldienst' richting leerdam en komt dan niet in Asperen. Lijnnummer 660 lijkt mij een verwijzing naar buurtbus 260 op dezelfde route (die nu niet rijdt). Het zou kunnen dat de bus daarna doorrijdt als 650 naar Culemborg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Dat lijkt me wel dat die bus doorrijdt naar Culemborg. De 660 komt in Leerdam aan om 07:17 en de 650 vertrekt om 07:23. Dus het lijkt mij aannemelijk dat dit dezelfde bus is (waarschijnlijk van Juijn).
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door WSM »

Klopt, is een Juijn bus, omloop 6506:

Code: Selecteer alles

660	1001	AspBw	0707	LrdNs	0717	
650	1001	LrdNs	0723	ClbNs	0800	
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Voor de materiaalrit (die waarschijnlijk bij Vuren de afrit van de A15 neemt) is dit een klein slingertje. Toch lijkt het vooral een rit te zijn die bedoeld is als versterking voor de buurtbus die ooit nog weer eens moet gaan rijden; toen de 73 nog reed pikte die rond dat tijdstip ook nog het nodige uit Asperen op. Iemand die in de middag vanuit Leerdam weer terug naar Asperen moet heeft ook niks aan de 673.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dafdriver »

Asperen had ( gelukkig ) de buurtbus nog en werd voor de coronacrisis op werkdagen en de Zaterdagen daardoor goed bedient. Daardoor kon men ook met lijn 673 een mooi stukje afsnijden om toch in een uur tijd heen en weer tussen Gorinchem en Leerdam te kunnen rijden, dat is dus weggevallen waardoor dus lijn 660 in de ochtend in het leven is geroepen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Kan iemand me uitleggen wat er gebeurt met de treinen van de 30400 gebeurt na aankomst in Winterswijk?
Rijden die leeg terug naar Zutphen om daarna weer met reizigers naar Apeldoorn te rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Die keren op de stoptrein naar Zutphen. Die sneltrein vervangt de stoptrein Zutphen->Winterswijk die daardoor in de vroege avond maar 1x p/u rijdt en in de late avond niet meer rijdt (de stoptrein rijdt dan alleen nog maar ri. Zutphen). In de tegengestelde richting (ri. Zutphen) rijdt de stoptrein in de vroege avond nog 'gewoon' 2x p/u en in de late avond 1x p/u.

Overigens wel apart als ik in de reisplanner kijk: de rit van 18:54 (gezien vanuit Apeldoorn) staat keurig als sneltrein erin, maar alle andere ritten staan er als 'stoptrein' in. Foutje in het systeem?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Arriva gaat belbussen inzetten ter vervanging van de buurtbuslijnen 260, 261, 262, 263 en 248.
https://www.westbetuwe.nl/vanaf-1-oktob ... -de-belbus
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten