Pagina 82 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 01 jun 2020, 10:30
door playertwo
80 of meer kan je makkelijk halen en inhalen op dat wegvak gebeurt ook regelmatig, nadat de fietsers ook nog zijn verbannen na de reconstructie is dat een stukje minder om op te letten.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 22:27
door Rikkel
RegioExpress, Zou wel mooi zijn.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 13:26
door Tom024
In Rivierenland wijzigt er een en ander per 10 augustus.

https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... gustus.htm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 20:32
door Etienne
Dat verleggen van lijn 45 is eigenlijk iets wat er al best wel enige tijd aan zat te komen, krijg ik het idee.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 21:55
door nvdw
Toch scheelt de route via de Kijkuit maar twee minuten in tijd, als ik de dienstregelingen naast elkaar leg. De Kijkuit is ook geen betere busroute dan de weg om het zuiden van de oude stad heen. Waarschijnlijk zijn die paar minuten net nodig om alle treinaansluitingen te kunnen behouden. Om de stilstand elders in de omlopen te beperken is voor lijn 44 vast dat rondje langs de scholen bedacht.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 22:53
door waldo79
De route via de Kijkuit is recent heringericht waardoor een bus daar amper tempo kan maken. Jammer genoeg draait men de haltes langs de Waalkade en verder noordwaarts de nek om :)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 21 jul 2020, 00:25
door sirvinniei
Warrom is eigenlijk lijn 243 ingekort? Lijkt me een stuk minder efficiënt om Teisterbantlaan en Papesteeg een volwaardige bus te laten rijden, of is het daar zo druk?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 21 jul 2020, 08:51
door Tom024
De bus van lijn 44 zal anders wel een paar minuten stilstaan op het station, dan kan er net zo goed even een extra rondje worden gereden.

Door de nieuwe route van lijn 45 krijgt een groot deel van Tiel geen volwaardige bus meer. Er stappen misschien weinig mensen in, maar wel weer een verschraling.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 jul 2020, 16:02
door waldo79
Er was nog een fatsoenlijk netwerk van buslijnen met op bereikbare afstanden een halte. Best wel schrale ontwikkeling voor een stad.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 sep 2020, 12:39
door StefanH
Terwijl er eenvoudig twee minuten tijdswinst gehaald kan worden door reizigers op de NS bushalte aan de Stationsweg af te zetten i.p.v. op het busstation. De loopafstand tussen busstation en het perron is zo’n twee à drie minuten.

Daarnaast is er totaal geen zicht op het weer laten rijden van buurt- en belbussen. Nu zit het grootste deel van Tiel dus in de avonduren en in het weekend zonder busverbinding. En dat voor een stad met 40.000 inwoners.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 sep 2020, 13:20
door sirvinniei
Zover ik weet hebben de meeste steden met minder dan 50.000 inwoners geen dagdekkende stadsdienst.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 sep 2020, 14:15
door StefanH
Klopt, in de buurt van Tiel is Gorinchem de enige stad met een goed functionerende stadsdienst. Wageningen en Elst hebben ook weinig te klagen.

Het punt is dat deze routewijziging onnodig een deel van Tiel ov-loos maakt.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 sep 2020, 17:45
door waldo79
Hartstikke zonde. Het is dat ik er niet meer woon, maar dit is echt een verschraling.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 13:19
door Rikkel
Heeft iemand enig idee waarom lijn 651 vanuit Zutphen blijft komen ipv Lochem? Op de borden bij de bushaltes staat namelijk dat dit alleen was van 25 mei tm 3 juli.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 17 sep 2020, 07:12
door StefanRijnhoutjes
Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 17 sep 2020, 09:21
door SuperGhost
Wellicht bedoeld als versterking van de buurtbus? (zodra die weer gaat rijden uiteraard)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 17 sep 2020, 09:23
door T-hijs
Of ter opvulling (voor scholieren) van het vervallen van lijn 73 (of was het 74?) per eind 2018?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 17 sep 2020, 09:55
door The Greyhound
StefanRijnhoutjes schreef: do 17 sep 2020, 07:12 Wat heeft het nut van schoollijn 660 (asperen Leerdam) die sinds kort rijdt
Lijn 673 rijdt in de ochtend als 'sneldienst' richting leerdam en komt dan niet in Asperen. Lijnnummer 660 lijkt mij een verwijzing naar buurtbus 260 op dezelfde route (die nu niet rijdt). Het zou kunnen dat de bus daarna doorrijdt als 650 naar Culemborg.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 19 sep 2020, 09:50
door busfanNL
Dat lijkt me wel dat die bus doorrijdt naar Culemborg. De 660 komt in Leerdam aan om 07:17 en de 650 vertrekt om 07:23. Dus het lijkt mij aannemelijk dat dit dezelfde bus is (waarschijnlijk van Juijn).

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 19 sep 2020, 10:41
door WSM
Klopt, is een Juijn bus, omloop 6506:

Code: Selecteer alles

660	1001	AspBw	0707	LrdNs	0717	
650	1001	LrdNs	0723	ClbNs	0800	

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 19 sep 2020, 13:16
door nvdw
Voor de materiaalrit (die waarschijnlijk bij Vuren de afrit van de A15 neemt) is dit een klein slingertje. Toch lijkt het vooral een rit te zijn die bedoeld is als versterking voor de buurtbus die ooit nog weer eens moet gaan rijden; toen de 73 nog reed pikte die rond dat tijdstip ook nog het nodige uit Asperen op. Iemand die in de middag vanuit Leerdam weer terug naar Asperen moet heeft ook niks aan de 673.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 sep 2020, 13:26
door Dafdriver
Asperen had ( gelukkig ) de buurtbus nog en werd voor de coronacrisis op werkdagen en de Zaterdagen daardoor goed bedient. Daardoor kon men ook met lijn 673 een mooi stukje afsnijden om toch in een uur tijd heen en weer tussen Gorinchem en Leerdam te kunnen rijden, dat is dus weggevallen waardoor dus lijn 660 in de ochtend in het leven is geroepen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:30
door Meltrain
Kan iemand me uitleggen wat er gebeurt met de treinen van de 30400 gebeurt na aankomst in Winterswijk?
Rijden die leeg terug naar Zutphen om daarna weer met reizigers naar Apeldoorn te rijden?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:45
door SuperGhost
Die keren op de stoptrein naar Zutphen. Die sneltrein vervangt de stoptrein Zutphen->Winterswijk die daardoor in de vroege avond maar 1x p/u rijdt en in de late avond niet meer rijdt (de stoptrein rijdt dan alleen nog maar ri. Zutphen). In de tegengestelde richting (ri. Zutphen) rijdt de stoptrein in de vroege avond nog 'gewoon' 2x p/u en in de late avond 1x p/u.

Overigens wel apart als ik in de reisplanner kijk: de rit van 18:54 (gezien vanuit Apeldoorn) staat keurig als sneltrein erin, maar alle andere ritten staan er als 'stoptrein' in. Foutje in het systeem?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 03 okt 2020, 20:01
door T-hijs
Arriva gaat belbussen inzetten ter vervanging van de buurtbuslijnen 260, 261, 262, 263 en 248.
https://www.westbetuwe.nl/vanaf-1-oktob ... -de-belbus