Pagina 1 van 1

"Alle politici eens over dubbel spoor Arnhem-Winterswijk"

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 13:42
door Wubbo
"Alle politici eens over dubbel spoor Arnhem-Winterswijk"
Geplaatst op: zondag 6 juni 2010 13:40
Laatst bijgewerkt: zondag 6 juni 2010 13:42


De Achterhoek krijgt binnen afzienbare tijd een dubbel spoor tussen Arnhem en Winterswijk, en als het even meezet wordt deze lijn zelfs nog doorgetrokken het Duitse achterland in. Die conclusie kan worden getrokken na afloop van het debat tussen vertegenwoordigers van zes landelijke partijen op het Simonsplein in Doetinchem, zaterdagmiddag.
Lees verder

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 14:49
door Suus
Loze prietpraat, na de verkiezingen hoor je alleen de SP en de CU er nog over.

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 14:59
door Ardan
Precies. Ik zou er ontzettend blij mee zijn, maar dit zeggen ze nu puur om zieltjes te winnen, zo vlak voor de verkiezingen. Dubbelspoor staat al 10 jaar op de planning, maar is nog steeds niet uitgevoerd. En nu doen alsof ze het wiel opnieuw uitvinden?
De lijn doortrekken van Winterswijk naar Duitsland, hartstikke leuk, alleen buigt het spoor vlak voor Winterswijk precíés de verkeerde kant op. Borkense Baan is ook nog natuurgebied dus dat zul je niet zo snel voor elkaar krijgen. Mocht dat lukken, dan is aanleg wel vrij makkelijk omdat de bedding er nog ligt. Bocholtse Baan zou nog wel kunnen, genoeg mensen die van Winterswijk naar Bocholt gaan. Maar dan wel met de auto of de fiets..

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 15:40
door Geert
En alle kamerleden die in het stukje beschreven zijn, hebben (openbaar) vervoer niet als beleidsthema's. Praten ze voor hun beurt?

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 21:34
door Vinny
Een spoorlijn van Winterswijk naar Duitsland staat hooguit leuk op de kaart. Geen enkele reiziger zal de grenstoeslag willen betalen. Dat wordt derhalve een mislukking van heb-ik-jou-daar. :roll:

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 21:40
door Wubbo
Ik heb het artikel gelezen maar heb nergens die grenstoeslag kunnen ontdekken. Waarom zouden ze hier niet gewoon de tariefstructuur doorvoeren zoals dat ook bij Enschede - Gronau is gedaan? Naast dat er natuurlijk nog helemaal niemand een kosten-batenanalyse of een tariefstelsel heeft bedacht.

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 21:43
door Vinny
Gronau grens - Gronau is dan ook een kippenstukje. Ik heb ooit eens die reis gemaakt, omdat je met een internationaal treinticket iets kon winnen. Vanuit Amsterdam is dat de goedkoopste internationale reis die mogelijk is... :mrgreen:

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 21:50
door Geert
Dat doet er toch niet toe? Een toeslag is een bedrag dat extra wordt gerekend bovenop het normale tarief; dat is niet aan de orde tussen Enschede en Gronau, waarom zou dat wel aan de orde zijn op een eventuele nieuwe lijn tussen Winterswijk en Bocholt?

Re:

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 21:53
door Karl
Schaf die grensoverslag overal maar eerst af en biedt een fatsoenlijke dienst aan op de huidige verbindingen, dan zien we wel verder.

Misschien dat dubbelspoor tussen Arnhem en Winterswijk wel handig is? Of misschien een capaciteitsverhoging tussen Arnhem en Zevenaar, als dat kan...

Re: Re:

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 10:57
door Freek
Geert schreef:En alle kamerleden die in het stukje beschreven zijn, hebben (openbaar) vervoer niet als beleidsthema's. Praten ze voor hun beurt?
Johan Houwers is lid van de commissie Mobiliteit en EZ van de PS van Gelderland, die weet dus wel e.e.a. van de problemen op Arnhem-Winterswijk.
Ormel is de politicus die op station Vorden stond en zijn vliegtuig dreigde te missen, deze man heeft dus ook verstand van zaken :wink:

Natuurlijk blijft dit allemaal verkiezingspraat. Het idee is leuk, maar de euro's kunnen we eerst wel op andere plaatsen gebruiken.

Re: Re:

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 14:32
door Geert
Freek schreef:Ormel is de politicus die op station Vorden stond en zijn vliegtuig dreigde te missen, deze man heeft dus ook verstand van zaken :wink:
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan moest denken toen ik zijn naam weer zag. :lol: