Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
fogeltje schreef:De systemen van Arriva en Novio schijnen ook te verschillen.
Logisch want Novio is immers Connexxion-dochter en heeft dus ook 't connexxion-systeem :wink:
Dat weet ik, daarom mag je ook lezen "de systemen van Arriva en Connexxion" verschillen. Het ging er mij om dat de systemen ook nog eens verschillend de ritprijzen berekenen, dat is nog niet ter sprake gekomen volgens mij, alleen dat het kilometertarief verschilt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Mijn inziens zit het grote probleem in de verschillende ritprijzen op lijn 99 vooral in het feit dat Arriva rijdt voor het tarief van Brabant en Breng voor het tarief van de Stadsregio. Daar zit namelijk een miniem verschil. Er wordt resp. voor 0,115 en 0,11 gereden, waarbij het stadsregiotarief dus nog een 20% goedkoper kan indien de dalkorting is gekocht.
Verschillend tarief is in mijn ogen altijd een probleem, of het nu een halve cent is of tien cent. Op een trajectdeel zou gewoon het tarief van het betreffende gebied moeten gelden; voor lijn 99 van Uden Busstation naar Grave Busstation het tarief van de provincie Noord-Brabant en van Grave Busstation naar Nijmegen Centraal Station het tarief van het KAN, ongeacht of je in een bus van Arriva of Novio/Connexxion zit. En ook een halve cent gaat flink aantikken als de rit (2x als je retour gaat) dagelijks gemaakt wordt het hele jaar door en je alsmaar bij de "dure" vervoerder zit omdat dit nu eenmaal zo uitkomt met overstappen of aankomsttijden of wat dan ook ('s avonds heb je bijvoorbeeld weinig te kiezen, dan rijdt alleen Arriva op het gehele traject).

En als Arriva de dalurenkorting niet gaat verwerken is het straks helemaal een feest. Ik ben benieuwd wat er straks uit gaat komen. Ik heb er goede hoop op dat het ROCOV (en eventueel ROB) dit aan gaan kaarten. Het ROCOV heeft in ieder geval mijn mail al doorgestuurd naar de Stadsregio.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:Verschillend tarief is in mijn ogen altijd een probleem, of het nu een halve cent is of tien cent.
Helemaal mee eens, oplossen die boel. Dat het kan bewijst RandstadRail, nu nog landelijk uitvoeren.
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door knaai »

Ik snap eigenlijk niet dat BRENG de dalkorting als een serieuze vervanger van het KAN-kaartje presenteert.
Na 1 november kan het wel eens zijn dat een ouder met 2 kleine kinderen 4 a 5 x zoveel betaald voor hetzelfde ritje!
Nu betaal je met z'n drieën €2,20 voor een retour, straks betaal je 6 x een enkel met/zonder korting. Dit betekent natuurlijk dat veel busreizigers afhaken omdat deze prijsverhoging wanstaltig is!
Daarbij moet je ook nog eens minimaal €15 betalen om je kinderen te voorzien van een Chipkaart.
Baal er van dat de politiek zich hier niet meer mee bemoeit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door fogeltje »

Bij het KAN-kaartje zal vooral uit worden gegaan van mensen die alleen op een KAN-kaartje reizen, dat zal het overgrote deel van de reizigersgroep zijn. Naar kleine groepen kijkt men meestal niet zo nauw. En willen natuurlijk dat iedereen die chipkaart aanschaft en zo weinig mogelijk enkeltjes koopt, daarom zijn die prijzen zo belachelijk hoog (en geen overstap!). Nog een maandje, dan zijn ze weg. Ik zit er ook niet op te wachten.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door find_your_spot »

knaai schreef:
Na 1 november kan het wel eens zijn dat een ouder met 2 kleine kinderen 4 a 5 x zoveel betaald voor hetzelfde ritje!

Daarbij moet je ook nog eens minimaal €15 betalen om je kinderen te voorzien van een Chipkaart.
Als 2 volwassen en 3 kinderen koop je natuurlijk een buzzer voor 12 euro bij Breng!

Verder zijn er al 5 jaar lang genoeg acties waarmee je je ov-chipkaart voor 0,01 cent en 1 euro kunt aanschaffen! :Y
For Your Railroad Adventures
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door knaai »

Als 2 volwassen en 3 kinderen koop je natuurlijk een buzzer voor 12 euro bij Breng!

Verder zijn er al 5 jaar lang genoeg acties waarmee je je ov-chipkaart voor 0,01 cent en 1 euro kunt aanschaffen!
find_your_spot verbindt nog steeds heel Amsterdam met heel Amsterdam

find_your_spot

Berichten: 909
Geregistreerd: wo 18 maart 2009, 10:13
Woonplaats: Amsterdam
Ik geloof toch niet helemaal dat het zo simpel ligt als jij het stelt 'find-your-spot'. Een buzzer van €12 is natuurlijk geen vervanger van een kaartje van €2,20 dat je gebruikt om even met de kinderen naar de stad te gaan!
En verder hebben ze bij jou in de randstad allemaal leuke aanbiedingen voor de chipkaart, maar hier in het oosten kost hij nog gewoon €7,50 per persoon.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Bericht door Karl »

Regio Twente heeft toch ook een tijd een actie gehad, of niet? 'Bij jou in de Randstad', je eigen vervoerautoriteit moet daar maar iets aan doen, 'de Randstad' is (helaas?) ook verdeeld in zeven/acht autoriteiten, met allemaal hun eigen acties en ellende.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten