Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Bericht door Klaasje »

Bij simulaties voor de bepaling van benodigde maatregelen op het HRN wordt er voor sprinters de laatste tijd uitgegaan van SLT (snel) en voor IC's van Virm (Traag.) Overigens wil je niet weten wat de traagheid van Virm met de gesimuleerde opvolgtijden bij vertrek uit een IC-station doet :X (Die zit de sprinters behoorlijk in de weg tot aan het eerste station.)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Je zit immers vast aan een kruising in Lunteren (.00 als je in symmetrie wil rijden), 25 minuten rijden is .25 in Amersfoort en dat is te krap op de NoordOost (je stopt immers ook in Hoevelaken straks). Een kwartier verschuiven levert een vergelijkbaar probleem op met de s2800.
Zijn wat dat betreft die extra stopt niet juist gunstg? Met twee stops er bij en vertrek om .00 uit Lunteren zou die dan om .29 in Amersfoort aankomen.

Daarvoor heb je wel het idee nodig dat Prorail heeft bedacht: een extra spoor op Barneveld Noord zodat je daar kan kruisen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Bericht door visgraat »

Dan zit je met een hele ongunstige kering in Amersfoort. Dan heb je een extra trein nodig en een extra perronspoor in Amersfoort. Het zou jammer zijn als station Barneveld Zuid of Hoevelaken dit noodzakelijk maakt.

Waarschijnlijk is 27 minuten (misschien met wat kleine aanpassingen) wel mogelijk. In de huidige dienstregeling zit ook wat marge. De aankomst in Amersfoort is dan .27 en het vertrek .32. Nadeel is dat het wel slechte aansluitingen biedt.

Dat is nog wel te accepteren met een 4x / uur verbinding, maar de spitstrein Amersfoort - Barneveld Centrum rijdt dan niet symmetrisch. .42 aankomen en .47 vertrekken in Amersfoort vertrekken lukt niet vanwege de spitsintercity. .44/.51 zou wel kunnen:

Amf .32, .51
Hvl .39, .58
Bnn .45, .04
Bnc .49/.50, .08/.09
Bnz .52, .11
Ltn .59/.00
Edc .07
Ed .11
Wf .18
Otb .22
Ah .27

Ah .32
Otb .37
Wf .41
Ed .48
Edc .52
Ltn .59/.00
Bnz .07, .24
Bnc .09/.10, .26/.27
Bnn .14, .31
Hvl .20, .37
Amf .27, .44
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten