Pagina 3 van 3

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Geplaatst: ma 16 mei 2011, 22:26
door Klaasje
Bij simulaties voor de bepaling van benodigde maatregelen op het HRN wordt er voor sprinters de laatste tijd uitgegaan van SLT (snel) en voor IC's van Virm (Traag.) Overigens wil je niet weten wat de traagheid van Virm met de gesimuleerde opvolgtijden bij vertrek uit een IC-station doet :X (Die zit de sprinters behoorlijk in de weg tot aan het eerste station.)

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Geplaatst: ma 16 mei 2011, 22:29
door reisthijs
Wubbo schreef:Je zit immers vast aan een kruising in Lunteren (.00 als je in symmetrie wil rijden), 25 minuten rijden is .25 in Amersfoort en dat is te krap op de NoordOost (je stopt immers ook in Hoevelaken straks). Een kwartier verschuiven levert een vergelijkbaar probleem op met de s2800.
Zijn wat dat betreft die extra stopt niet juist gunstg? Met twee stops er bij en vertrek om .00 uit Lunteren zou die dan om .29 in Amersfoort aankomen.

Daarvoor heb je wel het idee nodig dat Prorail heeft bedacht: een extra spoor op Barneveld Noord zodat je daar kan kruisen.

Re: Connexxion: Valleilijn tot Arnhem

Geplaatst: do 19 mei 2011, 11:42
door visgraat
Dan zit je met een hele ongunstige kering in Amersfoort. Dan heb je een extra trein nodig en een extra perronspoor in Amersfoort. Het zou jammer zijn als station Barneveld Zuid of Hoevelaken dit noodzakelijk maakt.

Waarschijnlijk is 27 minuten (misschien met wat kleine aanpassingen) wel mogelijk. In de huidige dienstregeling zit ook wat marge. De aankomst in Amersfoort is dan .27 en het vertrek .32. Nadeel is dat het wel slechte aansluitingen biedt.

Dat is nog wel te accepteren met een 4x / uur verbinding, maar de spitstrein Amersfoort - Barneveld Centrum rijdt dan niet symmetrisch. .42 aankomen en .47 vertrekken in Amersfoort vertrekken lukt niet vanwege de spitsintercity. .44/.51 zou wel kunnen:

Amf .32, .51
Hvl .39, .58
Bnn .45, .04
Bnc .49/.50, .08/.09
Bnz .52, .11
Ltn .59/.00
Edc .07
Ed .11
Wf .18
Otb .22
Ah .27

Ah .32
Otb .37
Wf .41
Ed .48
Edc .52
Ltn .59/.00
Bnz .07, .24
Bnc .09/.10, .26/.27
Bnn .14, .31
Hvl .20, .37
Amf .27, .44