Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Gamma schreef: ma 29 nov 2021, 11:09
dennistd schreef: zo 28 nov 2021, 22:25 Via de A35, Zuiderval en Van Heekplein kost je zelfs zonder verkeer al minstens 5 minuten extra. Die tijd is er gewoon niet, zeker niet als het wel drukker is op weg. Vergeet niet dat er nu in Haaksbergen een flinke lus gemaakt wordt om vanaf de nieuwe N18 weer op de oude (Enschedesestraat) te komen. En ook dat is allemaal 50km/h. Net als het stuk vanaf de Noordsingel tot de voormalige Shell tegenwoordig trouwens is, dat was eerder ook nog 70km/h.
Technisch gezien begrijp ik het, maar het is vervoerskundig toch onbegrijpelijk dat Oldenzaal en Haaksbergen (allebei sterk gericht op Enschede) hun rechtstreekse verbinding met het Van Heekplein, het ziekenhuis en de Zuiderval (veel bedrijven) kwijt raken? Ik vrees dat dit reizigers gaat kosten.
Het is al eerder gedaan met de 60-61-62 toen deze via de busbaan Roombeek gingen rijden. Dus die reizigers was je toen al kwijt. Lijn 73-74 rijden trouwens ook al flinke tijd (sinds de nieuwe N18) niet meer via het Van Heekplein door rijtijdgebrek. Enige reizigers die daar instappen zijn volgens mij ook de scholieren vanaf het ROC aan de Wethouder Beversstraat, die bij P+R Zuiderval instappen.
SuperGhost schreef: ma 29 nov 2021, 12:44 Over de Westerval gesproken: hoeveel extra tijd zal het kosten om de bus de afrit te laten nemen en dan via de Hendrik ter Kuilestraat te laten rijden? Dan zou je immers het havengebied (deels) kunnen bedienen. Je rijdt er nu immers toch vlak langs.
Dat zal je een paar minuten extra kosten. Maar heel veel reizigers heb je daar ook niet, zie lijn 7. Ik had nog wel het voorstel gedaan om een halte te maken op de Westerval zelf, net ten oosten van de kruising met de Wethouder Nijhuisstraat/Parkweg. Zou voor een deel van de reizigers van lijn 5 ook een alternatief zijn nu deze verdwijnt van de Rembrandtlaan/Bruggertstraat. Geen idee of daar nog wat mee gedaan wordt, het kost namelijk wel wat infrawerk (haltekom aan de zuidkant richting CS, busstrook + negenoog aan de noordzijde richting Haaksbergen).
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Twente

Bericht door teun »

In Eindhoven staan de 45 en nog één andere LINT, moeten ze ergens voor in Blerick wezen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Suus »

Ze staan al sinds zaterdagmiddag in Eindhoven, dus het zal wel iets aldaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Meestal betekend dat een bezoekje aan de kuilwielenbank :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Bezoekje kuilwielenbank op zaterdag, echter nog niet gereed.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Lijn 45 »

De nieuwe dienstregeling staat in OVinfo.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Er verandert dus totaal niks daar. Frequenties blijven hetzelfde en geen vervallen ritten.
When you're tired of London, you're tired of life
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Twente

Bericht door BrengMe »

Klopt, het ROCOV heeft daarom ook geen vervoerplan ontvangen om over te adviseren.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Twente

Bericht door omaylie »

De wijzigingen in Twente vanaf 11 december 2022: https://twents.nl/nieuws/een-nieuwe-die ... 1-december

Hier alleen een paar kleine wijzigingen:
  • Aangepaste vakantieperiodes.
  • Langdurige omleiding lijn 2.
  • De middagspitsrit van lijn 8 vertrekt voortaan vanaf de Auke Vleerstraat i.p.v. UT/Hoofdingang.
  • Lijn 62 gaat in Haaksbergen ook stoppen bij de nieuwe halte Haarweg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Ik vroeg me al af waarom lijn 62 geen halte langs (of bij) de Noordsingel heeft, maar dat gebrek wordt dus al opgelost. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Lijn 62 had toch (ook) al de haltes Kolenbranderweg en Oude Kampweg bij de Noordsingel (beide uiteinden waar lijn 62 die Noordsingel op/af rijdt)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Twente

Bericht door Meltrain »

De halte Kolenbranderweg is in de praktijk nooit in gebruik genomen, maar dat gaat dus nu (onder een andere naam) alsnog gebeuren.
Wat betreft Oude Kampweg heb je gelijk, maar ik keek vooral naar het noordelijke deel van Haaksbergen en daarvoor ligt Oude Kampweg weer te oostelijk. Dat had ik wel beter moeten formuleren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Vanaf vandaag wordt in Twente de voorjaarsvakantiedienstregeling gereden. Het waren drie mooie dagen met de normale dienstregeling, maar er zijn te weinig chauffeurs. Voorlopig dus tot en met volgende week deze drgl.
Jelmer4
Berichten: 21
Lid geworden op: do 07 sep 2023, 01:18

Re: Concessie Twente

Bericht door Jelmer4 »

De Nijverheidstraat in Enschede is afgesloten vanaf 8 november voor het vervangen van het is asfalt. Iemand enig idee waar de omrijdroute voor de bussen richting het van Heekplein langs gaat? Toch niet weer via de doorsteek tussen de Koningsstraat en de weg die naar de ingang van de parkeergarage leidt?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Jazeker wel. CS ri Van Heek via uitgang Parkweg en door de bypass, Van Heek ri CS door de bypass en rechtsaf bij Saxion via de Tromplaan. Vanaf zuid direct Koningstraat in, ri zuid via bypass en vkl.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten