Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dennistd schreef: ↑zo 28 nov 2021, 22:25
Via de A35, Zuiderval en Van Heekplein kost je zelfs zonder verkeer al minstens 5 minuten extra. Die tijd is er gewoon niet, zeker niet als het wel drukker is op weg. Vergeet niet dat er nu in Haaksbergen een flinke lus gemaakt wordt om vanaf de nieuwe N18 weer op de oude (Enschedesestraat) te komen. En ook dat is allemaal 50km/h. Net als het stuk vanaf de Noordsingel tot de voormalige Shell tegenwoordig trouwens is, dat was eerder ook nog 70km/h.
Technisch gezien begrijp ik het, maar het is vervoerskundig toch onbegrijpelijk dat Oldenzaal en Haaksbergen (allebei sterk gericht op Enschede) hun rechtstreekse verbinding met het Van Heekplein, het ziekenhuis en de Zuiderval (veel bedrijven) kwijt raken? Ik vrees dat dit reizigers gaat kosten.
Het is al eerder gedaan met de 60-61-62 toen deze via de busbaan Roombeek gingen rijden. Dus die reizigers was je toen al kwijt. Lijn 73-74 rijden trouwens ook al flinke tijd (sinds de nieuwe N18) niet meer via het Van Heekplein door rijtijdgebrek. Enige reizigers die daar instappen zijn volgens mij ook de scholieren vanaf het ROC aan de Wethouder Beversstraat, die bij P+R Zuiderval instappen.
SuperGhost schreef: ↑ma 29 nov 2021, 12:44
Over de Westerval gesproken: hoeveel extra tijd zal het kosten om de bus de afrit te laten nemen en dan via de Hendrik ter Kuilestraat te laten rijden? Dan zou je immers het havengebied (deels) kunnen bedienen. Je rijdt er nu immers toch vlak langs.
Dat zal je een paar minuten extra kosten. Maar heel veel reizigers heb je daar ook niet, zie lijn 7. Ik had nog wel het voorstel gedaan om een halte te maken op de Westerval zelf, net ten oosten van de kruising met de Wethouder Nijhuisstraat/Parkweg. Zou voor een deel van de reizigers van lijn 5 ook een alternatief zijn nu deze verdwijnt van de Rembrandtlaan/Bruggertstraat. Geen idee of daar nog wat mee gedaan wordt, het kost namelijk wel wat infrawerk (haltekom aan de zuidkant richting CS, busstrook + negenoog aan de noordzijde richting Haaksbergen).
Meestal betekend dat een bezoekje aan de kuilwielenbank
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De halte Kolenbranderweg is in de praktijk nooit in gebruik genomen, maar dat gaat dus nu (onder een andere naam) alsnog gebeuren.
Wat betreft Oude Kampweg heb je gelijk, maar ik keek vooral naar het noordelijke deel van Haaksbergen en daarvoor ligt Oude Kampweg weer te oostelijk. Dat had ik wel beter moeten formuleren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vanaf vandaag wordt in Twente de voorjaarsvakantiedienstregeling gereden. Het waren drie mooie dagen met de normale dienstregeling, maar er zijn te weinig chauffeurs. Voorlopig dus tot en met volgende week deze drgl.
De Nijverheidstraat in Enschede is afgesloten vanaf 8 november voor het vervangen van het is asfalt. Iemand enig idee waar de omrijdroute voor de bussen richting het van Heekplein langs gaat? Toch niet weer via de doorsteek tussen de Koningsstraat en de weg die naar de ingang van de parkeergarage leidt?
Jazeker wel. CS ri Van Heek via uitgang Parkweg en door de bypass, Van Heek ri CS door de bypass en rechtsaf bij Saxion via de Tromplaan. Vanaf zuid direct Koningstraat in, ri zuid via bypass en vkl.