Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Tot aan 5 januari hoeft men natuurlijk alleen nog maar zaterdag- en vakantiedienstregelingen te rijden. Lijnen zoals de 95 en 97 rijden dan altijd 1x/uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente

Bericht door Durashift »

Maar, de machinisten maken geen gebruik van faciliteiten van datzelfde pand? (koffieautomaat, toilet etc..)

Wat nu als er een doorstart komt.. of het pand word snel gekocht door een andere eigenaar.. keert Syntus dan weer terug?
Of is het nu een mooie gelegenheid om van de huurverplichting af te komen?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

De vestiging voor de bus zat bij de vroegere Oad aan de Breukersweg. Daar was niet meer dan een hoekje van de kantine, een paar parkeerplekken voor de podwagens en drie banen in de stalling voor Syntus.

Voor de rest zit alles in 'spoorzicht' aan het einde van spoor 1, vanaf het station gezien aan de andere kant van de parkeerplaats. Hier zit de kantine/opkomstruimte, maar ook bijvoorbeeld het kantoor van de dienstindeling en de teammanager.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente

Bericht door Durashift »

Helder. :pos:
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Als er een doorstart komt van HAVI, dan is het niet op dezelfde locatie, deze is te duur en bovendien is de grond inmiddels al van de buurman, ter Horst milieu.

In de vakantieperiode zijn er nog maar 5 omlopen, dus dat er op zaterdag 2 bussen binnen staan kan wel kloppen want op zaterdag zijn er 4 omlopen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Het enige verschil tussen de vakantie- en zaterdagdienstregeling is de halfuursdienst op lijn 96 neem ik aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

En 95 en 97. Dus de helft van de bussen staan stil.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 22 dec 2019, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Die rijden zowel op zaterdag als in de vakantie éénmaal per uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Twente

Bericht door Zugführer »

Bericht verwijderd dat ook al in het Concessie Veluwe topic geplaatst was.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

gkw1969 schreef:Als er een doorstart komt van HAVI, dan is het niet op dezelfde locatie, deze is te duur en bovendien is de grond inmiddels al van de buurman, ter Horst milieu.

In de vakantieperiode zijn er nog maar 5 omlopen, dus dat er op zaterdag 2 bussen binnen staan kan wel kloppen want op zaterdag zijn er 4 omlopen.
Even een correctie op mijn eigen bericht:
In de vakantie zijn er 4 omlopen. Elke dag worden er overdag 4 bussen getankt, staan er 4 binnen en 4 buiten.
Wat er precies gebeurt weet ik niet, maar het lijkt er op dat een Syntus medewerker de bussen tankt.

Bedrijvigheid van de HAVI is er niet(meer) anders dan onderhoudspersoneel.

Inmiddels is bekend dat er 4 omlopen naar Almelo gaan en 6 omlopen naar Haaksbergen.
Over een week zien we hoe dit uitpakt.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Dat wordt nog aardig passen en meten in Haaksbergen dan :X
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Almelo heeft ook niet heel veel ruimte over hoor
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Het einde voor de rode Linten nadert nu echt.
Morgenavond gaat stel 40 als eerste van de 3 naar Winterswijk voor een blauwe jas..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

Krijgt de 44 dan ook meteen een nieuw vloertje, reisinformatie en een werkend toilet mee? (A)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

:N
Probleem bij de reisinfo schijnt onderdelen te zijn, de vloeren speelt al heel lang, daar is de vraag wie het moet gaan betalen.
Toilet is bij de volgende onderhoudsbeurt aan de beurt volgens mij, iets met onderdelen ook...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

De wc in de 44 doet het geloof ik weer. De 40 zag ik van de week al in het blauw in Zutphen staan en nu glimt en blinkt de 45 ook aldaar. Dus alleen de 44 moet nog een blauw jasje krijgen toch?
(of was de 45 al langer blauw?)
Ik doe ook maar wat
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Concessie Twente

Bericht door Rob357 »

40, 43 en 44 waren/zijn rood. 45 was als eerste, of een van de eerste blauw geloof ik. 44 is inmiddels blauw dus?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Nee, de 40 is afgelopen gedaan.
De 43 gaat vanavond naar Winterswijk, en als laatste is de 44 aan de beurt volgende week.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door Ardan »

Ah, ik was in de war tussen de 43 en de 45. Wel grappig dat dat omstickeren in Winterswijk gebeurt dat eigenlijk Arriva-terrein is.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Eigenlijk is het gewoon het terrein van Transit Oost: het gebeurt namelijk in het museum daar. Die hal is gebouwd om één spoor te kunnen verhuren voor dit soort dingen dat binnen moet gebeuren, dat was zelfs onderdeel van het businessplan om de hal te kunnen bouwen :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

De 45 is trouwens nog extra herkenbaar, heeft namelijk als enige (en proefstel) een "1e klasstreep " op de kopbak aan Zutphense zijde.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Lijn 45 »

De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Volgens een bericht op Instagram gaat Jan de Wit Havi overnemen. Heeft dit nog gevolgen voor de concessie Twente?
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Je moet even iets beter lezen:
Ze gaan de activiteiten van de Havi overnemen. Dit houdt in de boekingen en afspraken door Jan de Wit nagekomen gaan worden.
De Havi zelf is failliet en zal niet terug komen als bedrijf.

Dit heeft verder geen effect op de concessie Twente. Door het faillissement van de Havi verviel ook het contract wat Keolis had met de Havi.

Voor Keolis geldt:
Het onderhoud is inmiddels ondergebracht bij Heisterkamp Transport in Oldenzaal.
De voertuigen en diensten zijn verdeeld over de stallingen Almelo en Haaksbergen en het personeel over de stallingen Almelo, Haaksbergen en Hengelo.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 11 feb 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

gkw1969 schreef:
Lijn 45 schreef:
De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Volgens een bericht op Instagram gaat Jan de Wit Havi overnemen. Heeft dit nog gevolgen voor de concessie Twente?
Je moet even iets beter lezen:
Ze gaan de activiteiten van de Havi overnemen. Dit houdt in de boekingen en afspraken door Jan de Wit nagekomen gaan worden.
De Havi zelf is failliet en zal niet terug komen als bedrijf.
.
Ik moet mezelf corrigeren:
Activiteiten Havi Travel overgenomen door Jan de Wit Group

https://www.tubantia.nl/hof-van-twente/ ... ~a3e37744/

Er wordt inderdaad een doorstart gemaakt
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Op de stalling in Enschede staat een ontstickerde Syntus Utrecht-Setra met kenteken 73-BHV-1. Dat levert me op Google de 1001 op die samen met de 1002-1005 buiten dienst gegaan is in Utrecht. Nieuw emplooi hiervoor gevonden in Twente? Alleen ff opletten dat ze niet op de 23/24 terecht komen, dat geeft een cabrio-effect.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten