Concessie Twente
Re: Concessie Twente
De knoop in Almelo en Enschede is ingericht op de IC van en naar het westen. Hengelo valt een beetje buiten de boot, maar dat heeft te maken met de lijnen 9, 51 en 53 en dat valt dus precies samen met de eigen trein.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Alleen komt die ene IC per uur (in Enschede) juist om .14 aan en vertrekt om .46 (alleen de [serie=Intercity|2020|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] rijdt). En lijn 4/5 vertrekken om .52 van het station :X
In Hengelo komt de trein uit het westen om .07 aan en vertrekt om .54. Alleen lijn 11/13 vertrekken 's avonds juist om .47 en zijn er om .13 weer.
En ook Almelo ligt precies verkeerd: IC uit het westen om .55 aan en om .06 ri westen. Terwijl lijn 22/24 vertrekken om .33 en er rond .00 weer zijn. Mooie aansluiting richting IC, maar volgens mij wil je hem 's avonds juist andersom.
In Hengelo komt de trein uit het westen om .07 aan en vertrekt om .54. Alleen lijn 11/13 vertrekken 's avonds juist om .47 en zijn er om .13 weer.
En ook Almelo ligt precies verkeerd: IC uit het westen om .55 aan en om .06 ri westen. Terwijl lijn 22/24 vertrekken om .33 en er rond .00 weer zijn. Mooie aansluiting richting IC, maar volgens mij wil je hem 's avonds juist andersom.
-
- Berichten: 431
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Concessie Twente
Dat wordt dan knopen tellen!cassie127 schreef:Volgens mij zie ik overal behalve in Enschede knopen op het moment van vertrek/aankomst van de Keolis treinen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Concessie Twente
Ik heb er niet voor gestudeerd maar ik had wat streek betreft er dit van gemaakt: http://dennistd.nl/bus/corona_twente.pdf
Meer verbindingen (o.a. een aantal buurtbussen vervangen) en betere aansluitingen. Wel zijn de rijtijden soms iets krapper, maar omdat het ook rustiger is dan een normale zaterdag moet dat niet zo'n groot probleem zijn.
Meer verbindingen (o.a. een aantal buurtbussen vervangen) en betere aansluitingen. Wel zijn de rijtijden soms iets krapper, maar omdat het ook rustiger is dan een normale zaterdag moet dat niet zo'n groot probleem zijn.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Ik zie veel bussen in Enschede die om .50 vertrekken. Dit is wel erg krap met de aansluiting op de IC, waardoor je in praktijk veel reizigers zult krijgen die 60 minuten mogen wachten op de volgende bus als de trein ook maar licht vertraagd is...
Re: Concessie Twente
Overstap van 36 minuten lijkt me meestal wel haalbaar?
Re: Concessie Twente
Dit is een optie die wij als OR ook hebben bekeken, maar helaas heeft Keolis in haar wijsheid besloten alles zonder overleg met de OR te doen.dennistd schreef:Ik heb er niet voor gestudeerd maar ik had wat streek betreft er dit van gemaakt: http://dennistd.nl/bus/corona_twente.pdf
Meer verbindingen (o.a. een aantal buurtbussen vervangen) en betere aansluitingen. Wel zijn de rijtijden soms iets krapper, maar omdat het ook rustiger is dan een normale zaterdag moet dat niet zo'n groot probleem zijn.
Maar deze optie is niet echt haalbaar omdat je een compleet nieuw netwerk gaat creëren met alle regels van dien. Rijtijdmetingen, inlezen haltes etc.
Overigens zou dit wel een noodscenario kunnen worden voor de toekomst. Of wellicht een vast scenario voor een vervoerder die wel belang heeft bij het bedienen van passagiers.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Oeps, ik las de vertrek en aankomsttijden van de IC verkeerdom... Sorryjelmerrr schreef:Overstap van 36 minuten lijkt me meestal wel haalbaar?
Re: Concessie Twente
Ondanks dat lijn 681 momenteel niet rijdt wordt er per 3 mei wel een routewijziging doorgevoerd. Omdat buurtbuslijn 525 niet rijdt als lijn 681 rijdt gaat lijn 681 op alle ritten de volledige route van lijn 525 rijden. Dus via Centrumplein en Thorbeckelaan
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Voor de mensen die zich een tijdje afvragen wat er met de Syntus 5120 aan de hand is, deze rijdt sinds gisteren rond voor Syntus Gelderland als zijnde 100/111/112/204, of deze elders verder nog gaat rijden weet ik niet maar wellicht weet iemand van jullie dit?
Re: Concessie Twente
Deze is sinds 20/4 weer in de Veluwe gespot. Reden hiervan geen idee maar volgens RDW gegevens is deze bus weer goedgekeurd tot 1e kwartaal van 2021.ovVeluwe schreef:Wat gaat er met de 5120 gebeuren? Is deze definitief uit dienst voor Syntus?
Re: Concessie Twente
Op de een of andere manier heeft de concessie Veluwe wel het geld gehad om de bus weer door de APK te krijgen. Volgens de monteurs in Twente wogen de kosten voor reparatie niet op tegen de inzetbaarheid van de bus.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Op het busstation van Hengelo stond net een Allgo bus met Blauwnet op de display, is dat een geleende?
Re: Concessie Twente
Die rijden tijdelijk het vervangend vervoer voor Blauwnet omdat ze een afsluitbare cabine hebben.
Re: Concessie Twente
Zijn de 6204 en 6205(?) en worden dit weekend ingezet op TVV Hgl-Es, zoals ik hier al gemeld had: viewtopic.php?f=38&t=10590&p=681639#p681639
Re: Concessie Twente
Nee, want het valt onder de concessie Zwenzwoka, niet Twente.
Als het voor een ZHO-stremming was wel, die valt namelijk wél onder Twente :Y
Als het voor een ZHO-stremming was wel, die valt namelijk wél onder Twente :Y
Re: Concessie Twente
In ieder geval een zeer welkome afwisseling voor de oersaaie VDL-bussen van Twents, mag hopen dat die snel een keer vervangen worden door iets spannenders *bus*dennistd schreef:Zijn de 6204 en 6205(?) en worden dit weekend ingezet op TVV Hgl-Es, zoals ik hier al gemeld had: viewtopic.php?f=38&t=10590&p=681639#p681639
Re: Concessie Twente
Ik ben bang dat je daarvoor nog even moet wachten tot december 2023, pas dan kan je RRReizen met nieuwe bussen in Twente.
Re: Concessie Twente
Ik verwacht in Twente de komende tijd alleen maar meer amba's uit Midden-Overijssel of van de Veluwe, omdat daar vanaf december de nieuwe concessie in gaat en de bussen daar dan niet meer nodig zijn
Ik gok dat ze de Optare's daar ook mee gaan vervangen
Ik gok dat ze de Optare's daar ook mee gaan vervangen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
En er zwerven nog een paar Setra's rond in diverse Syntusgebieden.
Re: Concessie Twente
Setra's zuipen, dus Amba's uit MO is voor de hand liggender inderdaad.
Re: Concessie Twente
When you're tired of London, you're tired of life
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Gaat er in Twente eigenlijk nog iets wijzigen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Voorlopig niet in elk geval, er lopen nog gesprekken met de provincie voor zover ik begrijp. De vakantie+ die we nu rijden voldoet ook nog aardig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten