Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
gkw1969
Berichten: 768
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.

Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 21 dec 2019, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Twente

Bericht door Ambassadorfan »

Syntus(Keolis) krijgt er op social media flink van langs las ik net vanwege die order die ze gedaan hebben voor die bussen uit China.
Laatst gewijzigd door Ambassadorfan op wo 18 dec 2019, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2698
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Waarom 2x posten zonder links? Bovendien gaan er in Twente geen Chinese bussen rijden... (voorlopig..)
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Concessie Twente

Bericht door Ambassadorfan »

Het artikel staat op LinkedIn wat door VDL zelf is geplaatst dus kan dit niet hier plaatsen. Als je LinkedIn hebt kan je het artikel vinden.
dennistd
Berichten: 3766
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef:
cassie127 schreef:
julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)
Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.

Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Als chauffeur heb ik een stuk liever de 5100'en (met 1.000.000+ op de teller) dan de 4000, 4100 en 5000 moet ik zeggen. Rijden veel lekkerder
Tom98
Berichten: 357
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Tom98 »

De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3614
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Lijn 45 »

Reed Havi/OAD nog voor Syntus de laatste tijd?
Tom98
Berichten: 357
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Tom98 »

Volgens mij is alle bijhuur teruggehaald dus reed Syntus alles zelf. Ons onderhoud werd wel door OAD gedaan, daarvoor zoekt men een oplossing. Tot 5 januari mag Syntus het gebouw van OAD gebruiken om de bussen te stallen. Daarna wordt men verdeeld onder Almelo en Haaksbergen hoorde ik vanmorgen op de stalling in Goor.
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8038
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2698
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Goor Bus dan he :Y
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8038
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Ja, daar gaat het hier toch over. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
umbusko
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Twente

Bericht door umbusko »

regenmaker schreef:Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
Oh ja? Volgens mij blijft dat juist zo. Sterker nog: maandag t/m zaterdag zullen er ook geen diensten meer zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8038
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Ja maar dan is er ook geen sprake meer van een Syntus stalling Goor. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2698
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Wel voor de trein :Y
Die is officieel gewoon onderdeel van de concessie Twente :wink:
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
SuperGhost
Berichten: 3410
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Wordt er in Goor van machinist gewisseld dan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6157
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door ArrivaBas »

Er overnachten dagelijks een paar stellen in Goor. Deze stellen starten ook daar de dienst op.
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2698
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Klopt, 2 stellen in Goor en ongeveer 20 machinisten hebben er hun standplaats. *O*
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
SuperGhost
Berichten: 3410
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
dennistd
Berichten: 3766
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Dat zal historisch zo gegroeid zijn: de oude ZHO-busconcessie was immers het vervoergebied rondom Goor. En destijds was er nog het echte multimodale principe: machinisten reden ook op de bus. Nu zie je dat het veel meer uit elkaar gehaald is. Het zou me dan ook niet verbazen als bij een volgende concessie Goor ingeruild zou worden voor bijvoorbeeld Hengelo.
CamilleKreemers
Berichten: 3183
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Twente

Bericht door CamilleKreemers »

SuperGhost schreef:Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
Aangezien de nieuwe Oost-concessie de spoorlijnen Oldenzaal - Zutphen, Apeldoorn - Zutphen EN Winterswijk - Zutphen bevat, verwacht ik eerder dat de treinstallingen Hengelo en Zutphen worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2698
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Dat is natuurlijk wel afhankelijk van of ZHO bij Berkel-Dinkel komt, of (zoals het nu lijkt) als losse lijn wordt aanbesteed om de risico's mbt elektrificatie te beperken tot die lijn..
Maar Hengelo verbouwen met schoonmaakperrons is zeker geen slecht idee
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12760
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Twente

Bericht door Wubbo »

Op zich is Goor best logisch: de reizigersstroom in de eerste treinen is voornamelijk "grote-stad-in" en de reizigersstroom in de laatste treinen "grote-stad-uit". In dat opzicht is het logisch om te beginnen/eindigen tussen de grote plaatsen in plaats van in de grote plaats. Je ziet dat wel op meer plekken (Mariënberg onder andere).
SuperGhost
Berichten: 3410
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Alleen Mariënberg was dan ook tot voor kort altijd het eindpunt van de lijn, dus kon je sowieso niet verder rijden :wink:

Maar ik weet nog niet of het zo logisch is, ik bedoel: mensen uit Lochem zullen ook wel naar Hengelo en Enschede willen en v.v. En mensen uit Delden richting Arnhem en Nijmegen (al zal die laatste groep wat kleiner zijn dan die eerste uiteraard).
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Twente

Bericht door julsteren »

Er stonden vanochtend nog maar 2 citea's bij de stalling Goor, niks binnen en aan de achterkant ook niet, ik verwacht niet dat ze op zaterdag ze er zo veel nodig hebben dus er zullen er vast al wat weg zijn naar de andere stallingen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten