Pagina 67 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 21 dec 2019, 15:07
door regenmaker
Tot aan 5 januari hoeft men natuurlijk alleen nog maar zaterdag- en vakantiedienstregelingen te rijden. Lijnen zoals de 95 en 97 rijden dan altijd 1x/uur.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 21 dec 2019, 20:16
door Durashift
Maar, de machinisten maken geen gebruik van faciliteiten van datzelfde pand? (koffieautomaat, toilet etc..)

Wat nu als er een doorstart komt.. of het pand word snel gekocht door een andere eigenaar.. keert Syntus dan weer terug?
Of is het nu een mooie gelegenheid om van de huurverplichting af te komen?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 21 dec 2019, 20:26
door dennistd
De vestiging voor de bus zat bij de vroegere Oad aan de Breukersweg. Daar was niet meer dan een hoekje van de kantine, een paar parkeerplekken voor de podwagens en drie banen in de stalling voor Syntus.

Voor de rest zit alles in 'spoorzicht' aan het einde van spoor 1, vanaf het station gezien aan de andere kant van de parkeerplaats. Hier zit de kantine/opkomstruimte, maar ook bijvoorbeeld het kantoor van de dienstindeling en de teammanager.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 21 dec 2019, 21:20
door Durashift
Helder. :pos:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 09:55
door gkw1969
Als er een doorstart komt van HAVI, dan is het niet op dezelfde locatie, deze is te duur en bovendien is de grond inmiddels al van de buurman, ter Horst milieu.

In de vakantieperiode zijn er nog maar 5 omlopen, dus dat er op zaterdag 2 bussen binnen staan kan wel kloppen want op zaterdag zijn er 4 omlopen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 10:06
door regenmaker
Het enige verschil tussen de vakantie- en zaterdagdienstregeling is de halfuursdienst op lijn 96 neem ik aan.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 10:29
door gkw1969
En 95 en 97. Dus de helft van de bussen staan stil.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 10:39
door regenmaker
Die rijden zowel op zaterdag als in de vakantie éénmaal per uur.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 23 dec 2019, 23:48
door Zugführer
Bericht verwijderd dat ook al in het Concessie Veluwe topic geplaatst was.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 16:04
door gkw1969
gkw1969 schreef:Als er een doorstart komt van HAVI, dan is het niet op dezelfde locatie, deze is te duur en bovendien is de grond inmiddels al van de buurman, ter Horst milieu.

In de vakantieperiode zijn er nog maar 5 omlopen, dus dat er op zaterdag 2 bussen binnen staan kan wel kloppen want op zaterdag zijn er 4 omlopen.
Even een correctie op mijn eigen bericht:
In de vakantie zijn er 4 omlopen. Elke dag worden er overdag 4 bussen getankt, staan er 4 binnen en 4 buiten.
Wat er precies gebeurt weet ik niet, maar het lijkt er op dat een Syntus medewerker de bussen tankt.

Bedrijvigheid van de HAVI is er niet(meer) anders dan onderhoudspersoneel.

Inmiddels is bekend dat er 4 omlopen naar Almelo gaan en 6 omlopen naar Haaksbergen.
Over een week zien we hoe dit uitpakt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 16:08
door marvinkok
Dat wordt nog aardig passen en meten in Haaksbergen dan :X

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 16:24
door dennistd
Almelo heeft ook niet heel veel ruimte over hoor

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 26 jan 2020, 08:47
door marvinkok
Het einde voor de rode Linten nadert nu echt.
Morgenavond gaat stel 40 als eerste van de 3 naar Winterswijk voor een blauwe jas..

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 26 jan 2020, 11:12
door Ardan
Krijgt de 44 dan ook meteen een nieuw vloertje, reisinformatie en een werkend toilet mee? (A)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 26 jan 2020, 11:45
door marvinkok
:N
Probleem bij de reisinfo schijnt onderdelen te zijn, de vloeren speelt al heel lang, daar is de vraag wie het moet gaan betalen.
Toilet is bij de volgende onderhoudsbeurt aan de beurt volgens mij, iets met onderdelen ook...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 23:28
door Ardan
De wc in de 44 doet het geloof ik weer. De 40 zag ik van de week al in het blauw in Zutphen staan en nu glimt en blinkt de 45 ook aldaar. Dus alleen de 44 moet nog een blauw jasje krijgen toch?
(of was de 45 al langer blauw?)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 00:29
door Rob357
40, 43 en 44 waren/zijn rood. 45 was als eerste, of een van de eerste blauw geloof ik. 44 is inmiddels blauw dus?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 04:05
door marvinkok
Nee, de 40 is afgelopen gedaan.
De 43 gaat vanavond naar Winterswijk, en als laatste is de 44 aan de beurt volgende week.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 11:35
door Ardan
Ah, ik was in de war tussen de 43 en de 45. Wel grappig dat dat omstickeren in Winterswijk gebeurt dat eigenlijk Arriva-terrein is.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 12:36
door dennistd
Eigenlijk is het gewoon het terrein van Transit Oost: het gebeurt namelijk in het museum daar. Die hal is gebouwd om één spoor te kunnen verhuren voor dit soort dingen dat binnen moet gebeuren, dat was zelfs onderdeel van het businessplan om de hal te kunnen bouwen :wink:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 13:19
door marvinkok
De 45 is trouwens nog extra herkenbaar, heeft namelijk als enige (en proefstel) een "1e klasstreep " op de kopbak aan Zutphense zijde.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 11 feb 2020, 09:07
door Lijn 45
De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Volgens een bericht op Instagram gaat Jan de Wit Havi overnemen. Heeft dit nog gevolgen voor de concessie Twente?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 11 feb 2020, 09:44
door gkw1969
Je moet even iets beter lezen:
Ze gaan de activiteiten van de Havi overnemen. Dit houdt in de boekingen en afspraken door Jan de Wit nagekomen gaan worden.
De Havi zelf is failliet en zal niet terug komen als bedrijf.

Dit heeft verder geen effect op de concessie Twente. Door het faillissement van de Havi verviel ook het contract wat Keolis had met de Havi.

Voor Keolis geldt:
Het onderhoud is inmiddels ondergebracht bij Heisterkamp Transport in Oldenzaal.
De voertuigen en diensten zijn verdeeld over de stallingen Almelo en Haaksbergen en het personeel over de stallingen Almelo, Haaksbergen en Hengelo.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 11 feb 2020, 10:50
door gkw1969
gkw1969 schreef:
Lijn 45 schreef:
De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Volgens een bericht op Instagram gaat Jan de Wit Havi overnemen. Heeft dit nog gevolgen voor de concessie Twente?
Je moet even iets beter lezen:
Ze gaan de activiteiten van de Havi overnemen. Dit houdt in de boekingen en afspraken door Jan de Wit nagekomen gaan worden.
De Havi zelf is failliet en zal niet terug komen als bedrijf.
.
Ik moet mezelf corrigeren:
Activiteiten Havi Travel overgenomen door Jan de Wit Group

https://www.tubantia.nl/hof-van-twente/ ... ~a3e37744/

Er wordt inderdaad een doorstart gemaakt

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 21 feb 2020, 16:45
door dennistd
Op de stalling in Enschede staat een ontstickerde Syntus Utrecht-Setra met kenteken 73-BHV-1. Dat levert me op Google de 1001 op die samen met de 1002-1005 buiten dienst gegaan is in Utrecht. Nieuw emplooi hiervoor gevonden in Twente? Alleen ff opletten dat ze niet op de 23/24 terecht komen, dat geeft een cabrio-effect.