'Bij Novio hangt stakingsdreiging in de lucht'
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 12:23
'Bij Novio hangt stakingsdreiging in de lucht'
dinsdag 22 maart 2011 | 06:35 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 maart 2011 | 12:24
NIJMEGEN - Buschauffeurs in het stad- en streekvervoer rond Nijmegen en Arnhem moeten in de toekomst mogelijk onder slechtere arbeidsvoorwaarden gaan rijden. Dat vreest FNV Bondgenoten, die spreekt van een 'oorlogsverklaring' van vervoersbedrijf Connexxion aan vakbond en personeel van dochterbedrijf Novio.
Lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... -lucht.ece
Dit is vrij oud nieuws (22 maart), maar ik kwam het net op de Gelderlander tegen. Weet iemand hoe het hiermee inmiddels is? Ik heb in ieder geval geen staking meegemaakt.
Ook een puntje dat me meteen opviel is dat Connexxion zich met Hermes zou willen inschrijven, dat zou ook de oorzaak zijn van het conflict. Wat ik overigens raar vind is dat de arbeidsvoorwaarden bij Hermes nu "slechter" zijn. Ik kan me een Novio staking uit 2007 herinneren waarin het personeel van Novio (Hermes bleef wel rijden) staakte omdat ze dezelfde arbeidsvoorwaarden als Hermes wilden hebben, nadat Novio was overgenomen door Connexxion en dus een zuster van Hermes was geworden. Nu lijkt de situatie opeens andersom.
dinsdag 22 maart 2011 | 06:35 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 maart 2011 | 12:24
NIJMEGEN - Buschauffeurs in het stad- en streekvervoer rond Nijmegen en Arnhem moeten in de toekomst mogelijk onder slechtere arbeidsvoorwaarden gaan rijden. Dat vreest FNV Bondgenoten, die spreekt van een 'oorlogsverklaring' van vervoersbedrijf Connexxion aan vakbond en personeel van dochterbedrijf Novio.
Lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... -lucht.ece
Dit is vrij oud nieuws (22 maart), maar ik kwam het net op de Gelderlander tegen. Weet iemand hoe het hiermee inmiddels is? Ik heb in ieder geval geen staking meegemaakt.
Ook een puntje dat me meteen opviel is dat Connexxion zich met Hermes zou willen inschrijven, dat zou ook de oorzaak zijn van het conflict. Wat ik overigens raar vind is dat de arbeidsvoorwaarden bij Hermes nu "slechter" zijn. Ik kan me een Novio staking uit 2007 herinneren waarin het personeel van Novio (Hermes bleef wel rijden) staakte omdat ze dezelfde arbeidsvoorwaarden als Hermes wilden hebben, nadat Novio was overgenomen door Connexxion en dus een zuster van Hermes was geworden. Nu lijkt de situatie opeens andersom.