Arriva Lelystad topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door ArrivaBas »

De bushalte bij het vliegveld zit om de hoek bij museum Aviodrome. Dat trekt ook dagjesmensen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daniel »

Thom69 schreef:Maar naar mijn idee verandert de opzet wel: in plaats van lijnen van wijk naar wijk leggen, wordt het een Apeldoorns model: alle bussen van of naar het station. Dat bedoelde ik met een nieuwe opzet ;-)

In de doorkoppeling verandert ook nog wel eea trouwens: Kustwijk-Duinbeek wordt Kustwijk-Lelycentre, Lelystad Haven-Lelycentre gaat niet meer via de Atolwijk en de koppeling Hollandse Hout-Lelycentre verdwijnt.
Dan definieer je opzet anders dan mij kennelijk. Onder een ander lijnnummer doorrijden na het station in plaats van onder gelijkblijvend lijnnummer definieer ik niet echt als een nieuwe opzet.
Zeker gezien het om vaste koppelingen lijkt te gaan en er dus eigenlijk gewoon wijk-wijk verbindingen blijven bestaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daelea »

Fair enough, dat is inderdaad een andere definitie van nieuwe opzet, niets mis mee. Neemt niet weg dat de dienstregeling verandert in januari, daar had ik vooral m'n post voor geplaatst ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Meltrain »

Ik zie op diverse plekken wel frequentieverhogingen of ruimere bedieningstijden, zoals in De Kempenaar en richting Airport. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

Nou, op andere plekken wordt er flink ingedund. Lijn 12 verdwijnt waardoor de frequentie op station - kustwijk in de spits en op zaterdag wordt verlaagd. Op lijn 1 wordt alleen nog maar doordeweeks in de spits elk kwartier gereden i.p.v. doordeweeks en zaterdag overdag. En ik had gehoopt in het langer doorrijden met de halfuursdiensten maar dat is nog steeds niet het geval helaas
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door cassie127 »

Communicatie over de nieuwe dienstregeling gaat weer heel goed vanuit Arriva... Geen enkele aanwijzing op de website van regio Flevoland te vinden dat vandaag de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Geen nieuwsbericht, geen nieuwe lijnfolder en lijnennetkaart op de website.

Enige manier om er achter te komen was voor mij een bericht van Omroep Flevoland :roll:

EDIT: uiteindelijk kom ik via de website van gemeente Lelystad op deze pagina van Arriva uit... https://www.arriva.nl/a/dienstregeling- ... voland.htm welke ook niet zo makkelijk te vinden is op de website van Arriva
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door DrechtBlub »

Zucht. Kom op zeg, Arriva kan toch wél fatsoenlijk hun dienstregelingsboekjes en lijnennetkaart up-to-date houden?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

Het was vandaag een rommeltje. Veel reizigers die van niks wisten, haltes die ontbreken in de reisinformatie en ritten die opeens met witte taxibusjes gereden worden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door cassie127 »

Tja blijkbaar is een goede communicatie naar de reizigers in Flevoland erg moeilijk voor Arriva. Overigens staat in OVinfo wel netjes aangegeven welke ritten gepland met een 8 persoonsbusje rijden.

Maar volgens mij is dit dit jaar al in meerdere concessies fout gegaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door DrechtBlub »

Oh, het busboekje is up to date nu :)

Nou hopen dat de lijnennetkaart ook komt binnenkort.
Ik blub in het Drecht.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door cassie127 »

Ja, want die kaart komt al uit 2015 ofzo en is al een paar dienstregelingen niet helemaal meer actueel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door bys1 »

cassie127 schreef:Tja blijkbaar is een goede communicatie naar de reizigers in Flevoland erg moeilijk voor Arriva.
In Friesland is dat ook niet beter hoor.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door busfanNL »

Bartjk schreef:Het was vandaag een rommeltje. Veel reizigers die van niks wisten, haltes die ontbreken in de reisinformatie en ritten die opeens met witte taxibusjes gereden worden.
Welke ritten rijden er nu dan met taxibusjes? Ik kan ze in iedergeval op ovInfo niet vinden.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door DrechtBlub »

Op een aantal lijnen de eerste en laatste ritten.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 08 jan 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Ik blub in het Drecht.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Sgb »

Ik zie dat op de website eindelijk een geupdatete lijnennetkaart staat. Weet iemand of deze nog geprint wordt en waar je die kan ophalen?
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

Ze zitten in de dienstregelingboekjes die je in de bus kunt meenemen
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Sgb »

Kun je ze niet buiten de bus ophalen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door cassie127 »

Wellicht bij de gemeente... Die hebben ze ook vaak liggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

Vanaf komende maandag wordt er in Lelystad weer opgeschaald naar de reguliere (vakantie) dienstregeling. Vanaf dan wordt er ook een en ander gewijzigd in de dienstregeling. Zo zullen doorkoppelingen van lijnen veranderen en gaan een aantal eerste ritten eerder beginnen zodat ze aansluiten op de eerste intercity van 5:44. Van wat ik kan zien gaan een aantal ritten van lijn 7 in de ochtend langs de P.I. rijden richting Airport.

Nog een aantal kleine dingetjes die ik uit OVinfo haal:
  • De rit van 22:28 naar Airport rijdt nog maar tot de halte Inditex i.p.v. Airport
  • Het patroon van lijn 1 en 4 wisselt overdag. Vermoedelijk om een betere aansluiting op de trein te hebben
  • Om 23:22 is er een rit op lijn 3 bijgekomen waardoor deze de hele dag elk half uur rijdt
  • Lijn 8 vertrekt een half uur eerder in de uursdienst en de laatste rit zal dan ook een half uur eerder zijn
  • Lijn 3 rijdt om 0:03 niet meer terug van Bataviastad naar het station
  • De eerste rit van lijn 3 begint om 5:20 op de halte Oostvaardersbrug en rijdt dan door naar Reygersbeek. Deze rit komt niet langs de haltes Batavia stad en Batavia haven
Met dat laatste is al wat ervaring. In de coronadienstregeling werd er in de ochtend (tot 8 uur) een lusroute gereden van lijn 2 heen en lijn 3 terug. Zodoende kwam er voor het eerst ooit een dienstbus over dit stukje van de Houtribweg. (Er was al wel vaak genoeg een uit- of inrukkende bus te zien maar nog niet eerder een dienstbus)
Afbeelding
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daelea »

Bartjk schreef: Nog een aantal kleine dingetjes die ik uit OVinfo haal:
  • De rit van 22:28 naar Airport rijdt nog maar tot de halte Inditex i.p.v. Airport
  • Het patroon van lijn 1 en 4 wisselt overdag. Vermoedelijk om een betere aansluiting op de trein te hebben
  • Om 23:22 is er een rit op lijn 3 bijgekomen waardoor deze de hele dag elk half uur rijdt
  • Lijn 8 vertrekt een half uur eerder in de uursdienst en de laatste rit zal dan ook een half uur eerder zijn
  • Lijn 3 rijdt om 0:03 niet meer terug van Bataviastad naar het station
  • De eerste rit van lijn 3 begint om 5:20 op de halte Oostvaardersbrug en rijdt dan door naar Reygersbeek. Deze rit komt niet langs de haltes Batavia stad en Batavia haven
Arriva heeft hier nu ook info over op de speciale coronapagina staan:
Vanaf 10 mei
De bussen van Arriva in Lelystad rijden een aangepaste dienstregeling. Deze aangepaste dienstregeling is voor alle dagen de vakantiedienstregeling. Vertrektijden zijn aangepast om zo beter aan te sluiten op de treinen.

Aanpassingen:
  • In de ochtendspits rijden de eerste drie ritten van lijn 7 via de Penitentiaire Inrichting Lelystad, zodat medewerkers hier sneller op het werk zijn.
  • Lijn 1 en lijn 4 rijdt op werkdagen een vakantiedienstregeling; er rijden 2 ritten per uur overdag.
  • Lijn 8 bedient voortaan de halte Salland in beide richtingen (heen en terug). De halte Rijnland komt daarmee te vervallen.
  • Om aan te sluiten bij de eerste Intercity naar Almere en Zwolle;
    - vertrekt de eerste rit van lijn 3 vanaf de Oostvaardersbrug via Reygersbeek voor inwoners van de Kustwijk en Bataviahaven
    - rijdt de extra vroege eerste rit van lijn 4 vanuit de Zuiderzeewijk vanaf het Lelycentre als lijn 5 naar het station.
Vanaf 1 juni
Voor Arriva geldt dat er per regio wordt bekeken hoe de dienstregelingen richting 1 juni maximaal worden opgeschaald. De aangepaste dienstregeling is te vinden op onze website en in de reisplanners.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Milco »

Het lijnnummer 7 geeft dus ook het aantal routevarianten van die lijn aan? :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Suus »

De concessie van Arriva voor de snelbus naar het vliegveld kan in de vuilemmer: in het nieuwe Schipholbesluit van het kabinet wordt geen openingsdatum voor Lelystad meer genoemd. Openen kan dus nog heel lang duren. https://nos.nl/l/2333794
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zou de snelbus naar Lelystad Airport in de reguliere IJssel-Vecht stoppen. Dat is dan veel effici"enter uit te voeren doordat je met meer lijnen werkt dan.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: in het nieuwe Schipholbesluit van het kabinet wordt geen openingsdatum voor Lelystad meer genoemd. Openen kan dus nog heel lang duren. https://nos.nl/l/2333794
Bron? Dat staat niet in het artikel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Suus »

Er stond onder het kopje Ruimte voor vergroeiing iets over Lelystad, maar dat is weggehaald blijkbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten